تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور از مبل چرمی نگهداری کنید تا زود خراب نشود

image چطور از مبل چرمی نگهداری کنید تا زود خراب نشود

نکته اول: برای اینکه مبلمان چرمیتان تمیز و نرم بماند، مرتب آن را گرد‌گیری کنید و گاه به گاه سطح آن را به وسیله واکس مخصوص چرم آغشته کنید.

نکته دوم: مبلمان و کاناپه‌های چرمی را از منابع گرمازا مانند رادیاتور و آتش روباز شومینه دور نگه‌دارید چرا که گرمای زیاد موجب خشک و شکننده شدن چرم می‌شود.

نکته سوم: پیش از خرید بهتر است از نوع مرغوبیت چرم و درجه‌بندی چرم‌ها آگاهی داشته‌باشید تا بتوانید کالای مناسبی را خریداری کنید. چرم‌هایی که دارای رنگ تیره هستند و رنگ‌هایی یکدست و یک ‌نواخت دارند، از نوع مرغوب هستند و همچنین این نوع چرم لطافت و نرمی خاصی هم دارد. آن دسته از چرم‌هاییکه رنگی یکنواخت ندارند و به صورت دانه دانه، لکه‌هایریز و روشن رویآ نها وجود دارد، چرم مرغوبی نیستند و دوام زیادی هم ندارند. اغلب این دسته از چرم‌ها ممکن است به سرعت پاره شوند.

نکته چهارم: پیش از خرید، ابتدا مقیاس و اندازه خانه و فضایی را که قرار است مبلمان در آن جای بگیرد، در نظر داشته‌ باشید. اگر فضای بزرگی برای چیدمان مبلمان چرم دارید، بهتر است که کاناپه‌های بزرگ را انتخاب کنید و بالعکس اگر فضای کوچکی دارید، توصیه می‌شود که از تک‌مبل‌های کوچک استفاده کنید چرا که مبلمان کوچک فضای کوچک را بزرگ‌تر نمایان می‌کند.

تکفارس آی آر

نکته پنجم: پیش از خرید کاناپه و مبلمان چرمی، رنگ زمینه و دکوراسیون خانه را به یاد داشته ‌باشید تا بتوانید مبلمانی با رنگی هماهنگ و یا مکمل برای فضای مورد نظر خریداری کنید. اغلب چرم‌های بلوطی فضایی بسیار زیبا و گرمی را به وجود می‌آورند و همچنین موجب می‌شوند که فضا بزرگ‌تر از آنچه هست نمایان شود. معمولا چرم‌های بلوطی به راحتی با هر دکوری هماهنگی پیدا می‌کنند.

نکته ششم: اگر قصد دارید برای اتاق نشیمن مبلمان بخرید، بهتر است کاناپه‌های بزرگ چرمی را انتخاب کنید، چرا که لمیدن و استراحت کردن روی این سبک مبلمان به مراتب بسیار راحت‌تر از دیگر انواع مبلمان است.

اتاق نشیمن، فضایی است که اعضای خانواده بیشترین زمان خود را در آن سپری می‌کنند و به دلیل پرتردد بودن این فضا، کاناپه‌ای را انتخاب کنید که دارای چرم با کیفیت و بادوامی باشد، تا دیرتر دچار فرسودگی و پارگی شود.

محصولات معتبر
محصولات معتبر