تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آشنایی با انواع مدل های کابینت نئوکلاسیک

image آشنایی با انواع مدل های کابینت نئوکلاسیک

کابینت نئوکلاسیک بازتابی از هنر و معماری یونان و روم باستان شناخته می شود. این کابینت آشپزخانه در عین شیک بودن، المان های تزئینی ساده ای دارد که تداعی گر نمایی مدرن و لوکس است که فضایی آمیخته با هنر و طرح های اشرافی را در آشپزخانه ایجاد می کند.

ظاهر کابینت های نئوکلاسیک به گونه ای است که طرح های ساده ای روی آن ها ایجاد می شود و جزئیات به شکل ظریف دیده می شوند. این کابینت ها به دلیل ظاهر مجلل، جزئیات غنی و الهام از تاریخچه های هنری قدیمی، به عنوان یک انتخاب محبوب برای فضاهای داخلی مجلل و درعین حال شیک مورد استفاده قرار می گیرند.

ظاهر زیبا و شیک؛ از جذابیت های برجسته کابینت های نئوکلاسیک

شاید کابینت نئوکلاسیک جزئیا ت و منبت کاری سبک کلاسیک را نداشته باشد؛ اما مثل کابینت مدرن ساده نیست و طراحی به خصوصی دارد. کابینت های مدل نئوکلاسیک نه طراحی بسیار ساده دارند که آشپزخانه را بیش از حد ساده و بی روح جلوه دهند و نه چندان پرزرق و برق هستند که چشم را اذیت کنند. در واقع تعادل، مهم ترین دلیل محبوبیت طراحی کابینت های نئوکلاسیک و اصلی ترین ویژگی این سبک از کابینت به شمار می رود.

تکفارس آی آر

استفاده از جزئیات زیبا و ظرافت به کار رفته در کابینت های نئوکلاسیک باعث می شود که این کابینت ها ظاهری مجلل و شیک داشته باشند. این سبک از طراحی کابینت آشپزخانه برای ایجاد یک فضای لوکس و باشکوه با استفاده از جزئیات تزئینی و خطوط شکسته و منحنی مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از چوب با کیفیت در ساخت کابینت های نئوکلاسیک

اگر بخواهیم به سوال مزایای کابینت نئوکلاسیک چیست پاسخ دهیم، باید به دوام و کیفیت متریال آن اشاره کنیم. در سبک نئوکلاسیک، از چوب های با کیفیت و مقاوم برای ساختن کابینت ها استفاده می شود. این متریال ها اغلب در برابر رطوبت و حرارت مقاوم بوده و طول عمر بالایی دارند. به طور کلی بر اساس نوع متریال به کار رفته، انواع کابینت نئوکلاسیک به شرح زیر است

کابینت نئوکلاسیک طرح چوب یا با روکش چوب

کابینت نئوکلاسیک ام دی اف با پوشش رنگ پلی اورتان

www.takfars.ir

کابینت نئوکلاسیک ام دی اف با پوشش رنگ پولیشی

کابینت نئوکلاسیک ممبران

از جمله ویژگی های برجسته این سبک از کابینت، طراحی ساده متریال های به کار رفته در آن با به کارگیری خطوط صاف و دایره ای است. از این رو ساخت کابینت نئوکلاسیک به دلیل نوع حکاکی و رنگ آمیزی با دستگاه CNC، کاری ظریف و دقیق است؛ بنابراین شاید هر کابینت ساز و کارگاهی قادر به انجام آن و تولید آن نباشد. بدین ترتیب پیشنهاد ما برای ساخت، طراحی و نصب کابینت نئوکلاسیک گروه تولیدی بلج است.

تنوعی گسترده از رنگ بندی؛ نقطه قوت کابینت های نئوکلاسیک

به دلیل استفاده از رنگ پلی اورتان و پلی استری به عنوان پوشش، رنگ کابینت نئوکلاسیک گستردگی بسیاری دارد. در واقع هیچ محدودیت رنگی برای طراحی این کابینت ها وجود ندارد و شما می توانید طبق سلیقه شخصی خود رنگ بندی کابینت را انتخاب کنید. اما به طور کلی برای رنگ بندی کابینت های نئوکلاسیک عموما از رنگ های سرد و ملایم استفاده می شود. رنگ های طوسی، سفید، کرم و سبز از جمله رنگ های پرکاربرد در ساخت کابینت نئوکلاسیک هستند. با این حال هنوز هم بهترین رنگ کابینت نئوکلاسیک را سلیقه و علاقه شما تعیین می کند.

قیمت کابینت های نئوکلاسیک؛ یکی از محدودیت های بارز این سبک محبوب

کابینت های نئوکلاسیک معمولا نسبت به سایر سبک های طراحی کابینت هزینه بیشتری دارند. این مدل کابینت از مصالح باکیفیت و با طراحی مجلل ساخته و طراحی می شود؛ بنابراین هزینه نهایی کابینت نئوکلاسیک نسبت به سایر سبک ها بیشتر است.

به عنوان مثال کابینت های مدرن هایگلاس یا ام دی اف به رنگ آمیزی نیازی ندارند و در روند ساخت آن ها حکاکی و طراحی به کار گرفته نمی شود. در صورتی که کابینت های نئوکلاسیک به تراش ها و نمادهای هنری پیچیده در فرآیند ساخت نیاز دارند که این تراش کاری های دقیق و طراحی های هنری، زمان و مهارت بیشتری را می طلبد و بدین ترتیب هزینه این کابینت ها را نیز افزایش می دهد.

نگهداری و نظافت سخت؛ یکی از معایب کابینت نئوکلاسیک

در ادامه پاسخ به سوال معایب کابینت نئوکلاسیک چیست باید به نحوه نگهداری و نظافت سخت آن نیز اشاره کرد. طرح ها و جزئیات زیاد کابینت های نئوکلاسیک فضایی برای انباشت گرد و غبار و روکش های چربی ایجاد می کنند که نیاز به نگهداری و نظافت دقیق تر دارند. در واقع هرچه ظرافت کابینت ها بیشتر باشد، آلودگی هایی مثل غبار و چربی، فرآیند نظافت و تمیز کردن را سخت تر خواهند کرد.

تک فارس

محصولات معتبر
محصولات معتبر