تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

مودم جیبی چیست و بهترین مارک آن

image مودم جیبی چیست و بهترین مارک آن

به مودم هایی که امکان قرارگیری سیم کارت در آن ها وجود دارد و از باتری داخلی هم بهره می برند، مودم جیبی یا مودم همراه گفته می شود.

پشتیبانی از شبکه ها

با توجه به اینکه سال هاست در ایران شبکه ۴G ارائه می شود، پس طبیعتا بهترین مودم همراه نباید صرفا از شبکه ۳G پشتیبانی کند. در نتیجه قبل از خرید حتما به این موضوع توجه کنید. در بازار، برخی از مودم ها به عنوان مودم های ۴.۵G به فروش می رسند. باید خاطرنشان کنیم ۴.۵G یک شبکه مخابراتی متفاوت نیست بلکه این نوع مودم ها از قابلیت تجمیع فرکانس ها پشتیبانی می کنند و بنابراین می توانند سرعت بالاتر و تاخیر پایین تری در اختیار شما قرار دهند.

عمر باتری

تکفارس آی آر

بهترین مودم های جیبی همراه موجود در بازار، باید عمر باتری خوبی داشته باشند. هرکدام از این مودم ها از نظر ظرفیت باتری تفاوت هایی با یکدیگر دارند ولی اگر از جمله افرادی هستید که می خواهید در شرایط مختلف از مودم بهره ببرید، پس بدون شک باید یک مودم جیبی با باتری دارای ظرفیت بالا خریداری کنید تا در شرایطی به برق دسترسی ندارید، برای استفاده از اینترنت با مشکل روبرو نشوید.

تعداد کاربران قابل اتصال به مودم

معمولا مودم های جیبی برای استفاده توسط کاربران محدودی استفاده می شوند ولی اگر قرار است افراد زیادی به مودم موردنظر وصل شوند، قبل از خرید حتما این نکته را در نظر بگیرید تا محدودیت های مودم، جلوی اتصال تعداد نفرات مدنظر شما را نگیرد.

امکان ارسال و دریافت پیامک

با وجود اینکه برای بسیاری از کاربران این مشخصه اهمیت زیادی ندارد، اما در هر صورت بودن این مشخصه بهتر از نبودن آن است. زیرا مثلا اگر چنین قابلیتی داشته باشد، می توانید پیامک های مربوط به هشدار تمام شدن بسته های اینترنتی را مشاهده کنید.

www.takfars.ir

نمایشگر

در صورتیکه مودم همراه یک نمایشگر داشته باشد، معمولا در نمایشگر موردنظر اطلاعاتی مانند شارژ باتری، قدرت سیگنال و وضعیت اتصال به اینترنت نشان داده می شود. بنابراین بهترین مودم های جیبی بازار بهتر است دارای چنین مشخصه ای باشند.

بهترین مودم های جیبی

مودم ۴.۵G قابل حمل آلکاتل مدل EE71

image مودم جیبی چیست و بهترین مارک آن

شرکت آلکاتل سال ها قبل در زمینه ی ساخت گوشی های موبایل شهرت زیادی داشت ولی حالا این شرکت با وجود اینکه به طور محدود در بازار موبایل حضور دارد، ولی عمده ی فعالیت آن مربوط به تلفن بی سیم و مودم های مختلف است. این مودم که از نوع ۴.۵G محسوب می شود، می تواند با تجمیع فرکانس ها سرعت خوبی در اختیار شما قرار دهد. اندازه ی این مودم بسیار کوچک است و بنابراین برای جابجا کردن آن با هیچ مشکل خاصی روبرو نمی شوید.

درون مودم یک باتری ۲۱۵۰ میلی آمپر ساعتی تعبیه شده که با هر بار شارژ، می تواند ۱۰ ساعت انجام وظیفه کند. همچنین بدون نیاز به استفاده از باتری و با برق مستقیم هم می توانید از این مودم بهره ببرید. از دیگر امکانات مودم نباید پشتیبانی از اتصال حداکثر ۲۰ نفر را از قلم بیندازیم که این یعنی برای خانواده های شلوغ یا شرکت های کوچک هم جوابگو است. مودم قابل حمل آلکاتل مدل EE71 از قابلیت ارسال و دریافت پیامک هم پشتیبانی می کند و لازم نیست در این زمینه نگرانی داشته باشید.

مودم همراه ۴G ایرانسل مدل FD-M40 G1

image مودم جیبی چیست و بهترین مارک آن

این مودم با وجود اینکه بهترین مودم جیبی ایرانسل نیست، اما در هر صورت امکانات خوبی ارائه می دهد. البته در این مودم خبری از پشتیبانی از ۴.۵G نیست ولی برای بسیاری از کاربران، همین پشتیبانی از ۴G کافی به نظر می رسد. درون مودم یک باتری ۲۲۰۰ میلی آمپر ساعتی تعبیه شده که می تواند عمردهی بالایی داشته باشد و در ضمن نباید امکان اتصال ۱۰ نفر به این مودم را از قلم بیندازیم. در کنار پشتیبانی از امکان ارسال و دریافت پیامک، امکان قرارگیری کارت حافظه در بدنه هم وجود دارد که این یعنی از طریق وای فای می توانید داده های موردنظر را به اشتراک بگذارید. همراه با این مودم، یک سیم کارت ایرانسل و ۶۰ گیگابایت اینترنت سه ماهه هم در اختیار شما قرار می گیرد.

تک فارس

مودم ۴G قابل حمل دی-لینک مدل DWR-910M

image مودم جیبی چیست و بهترین مارک آن

شرکت دی-لینک برای فعالان حوزه شبکه و اینترنت برند شناخته شده و محبوبی است. این مودم ۴G دی-لینک را می توانیم یکی از بهترین مودم های همراه جیبی ۴G در نظر بگیریم که می تواند سرعت دانلود ۱۵۰ مگابیت در ثانیه را ارائه کند. حداکثر سرعت آپلود با این مودم به ۵۰ مگابیت در ثانیه می رسد. این مودم ابعادی در حد یک فلش مموری معمولی دارد و بنابراین با وصل کردن به یک پورت USB می توانید انرژی موردنیاز آن را برای فعالیت تامین کنید. از دیگر ویژگی های آن باید به پشتیبانی از کارت حافظه و قابلیت اتصال همزمان به ۸ دستگاه اشاره کنیم. ۸۳ درصد از خریداران این محصول در دیجی کالا، خرید آن را به دیگران توصیه کرده اند و به همین خاطر می توانیم آن را به عنوان یکی از بهترین مودم های جیبی در ایران معرفی کنیم.

مودم ۵G ای ای مدل QTAD52E

image مودم جیبی چیست و بهترین مارک آن

اگر به دنبال خرید بهترین مودم به اصطلاح جیبی ۵G هستید، پس احتمالا با این مدل تا حدی آشنا هستید که با وجود بهره گیری از باتری داخلی، به دلیل ابعاد بزرگ در جیب جا نمی شود. اگرچه هنوز اینترنت ۵G در ایران فراگیر نشده، اما در هر صورت روز به روز مناطق بیشتری تحت پوشش شبکه ۵G قرار می گیرند. این مودم می تواند تا حداکثر ۶۴ کاربر را با فرکانس های ۲.۴ و ۵ گیگاهرتز پوشش دهند و درون آن باتری ۶۴۶۰ میلی آمپر ساعتی تعبیه شده که با هر بار شارژ، حدود ۱۲ ساعت انجام وظیفه می کند.

البته با وجود تمام مزایایی که این مودم دارد، نمی توانیم قیمت بسیار بالای آن را نادیده بگیریم. به همین خاطر برای بسیاری از کاربران خرید یک گوشی ۵G ارزان قیمت و استفاده از گوشی موردنظر به عنوان مودم ۵G، منطقی تر است.

مودم ۴G قابل حمل نزتک مدل NZT-77C

image مودم جیبی چیست و بهترین مارک آن

این مودم ۴G یکی دیگر از بهترین بهترین مودم های جیبی در ایران محسوب می شود که موفق شده نظر مثبت بیش از ۷۵ درصد از خریداران این محصول در دیجی کالا را جلب کند. این مودم بدنه ی بسیار کوچکی دارد و در نمایشگر تعبیه شده در بدنه، قادر به مشاهده ی اطلاعاتی مانند وضعیت شبکه، میزان باتری و دیگر موارد این چنینی هستید. در کنار پشتیبانی از کارت حافظه، باید به بهره گیری از باتری ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعتی اشاره کنیم که حدود ۴ ساعت دوام می آورد. حداکثر سرعت دانلود و آپلود این مودم به ترتیب ۱۵۰ و ۵۰ مگابیت در ثانیه است که می تواند به طور همزمان به ۱۰ دستگاه وصل شود.

T A K F A R S

مودم USB 3G همراه اول مدل E303

image مودم جیبی چیست و بهترین مارک آن

این مودم بدون شک بهترین مودم جیبی همراه اول نیست زیرا فقط از شبکه ۳G پشتیبانی می کند و بنابراین قرار نیست با سرعت بالایی روبرو شوید. اما برای برخی کارها، همین اینترنت ۳G هم کار راه انداز است. باید خاطرنشان کنیم این مودم وای فای ارائه نمی دهد و بنابراین صرفا از طریق پورت USB داده ها منتقل می شوند. اگر هم به دنبال استفاده از سایر سیم کارت ها هستید، این مودم مناسب شما نخواهد بود زیرا فقط از سیم کارت های همراه اول پشتیبانی می کند.

مودم ۴.۵G قابل حمل آلکاتل مدل BT71

image مودم جیبی چیست و بهترین مارک آن

BT71 یکی دیگر از مودم های ۴.۵G ساخت شرکت آلکاتل است که از حداکثر سرعت دانلود ۳۰۰ مگابیت در ثانیه پشتیبانی می کند و حداکثر ۲۰ دستگاه می تواند از طریق وای فای به این مودم وصل شود. از دیگر امکانات مودم با به بهره گیری از باتری ۲۱۵۰ میلی آمپر ساعتی اشاره کنیم با هر بار شارژ حدود ۷ تا ۸ ساعت دوام می آ ورد. همچنین نباید پشتیبانی از قابلیت ارسال و دریافت پیامک را از قلم بیندازیم که این مشخصه برای برخی کاربران اهمیت زیادی دارد.

مودم ۴G قابل حمل دی-لینک مدل DWR-930M

image مودم جیبی چیست و بهترین مارک آن

یکی دیگر از بهترین مودم های وای فای جیبی در بازار ایران، این مودم DWR-930M است که توسط دی-لینک ساخته شده. سرعت دانلود این مودم ۱۵۰ مگابیت در ثانیه است و با انواع سیم کارت ها می توانید از آن بهره ببرید. در مجموع ۸ دستگاه می توانند به این مودم وصل شوند که برای محیط خانه کافی است. درون این مودم یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی تعبیه شده که می تواند برای ساعت ها، انرژی موردنیاز را تامین کند. این مودم در دیجی کالا مورد توجه زیادی قرار گرفته و ۷۳ درصد از خریداران این محصول، خرید آن را به دیگر کاربران توصیه کرده اند.

مودم ۴G اسفیورد مدل دانگل T670

تک فارس www.takfars.ir

image مودم جیبی چیست و بهترین مارک آن

برخی مودم های جیبی در حد و اندازه ی فلش مموری هستند و بنابراین این مدل ها طرفداران زیادی دارند. این مودم از وای فای هم پشتیبانی می کند و ۱۰ دستگاه از طریق وای فای می توانند به آن وصل شوند. با توجه به اینکه در این مودم خبری از باتری نیست، انرژی مورد نیاز از طریق پورت USB تامین می شود. رمز پیش فرض مربوط به وای فای مودم بر روی جعبه نوشته شده و به منظور تغییر رمز، باید آن را به یک کامپیوتر وصل کنید. در کل این مودم از بدنه ی خوش ساختی بهره می برد و با توجه به قیمت و امکاناتی که ارائه می دهد، ارزش خرید بالایی دارد.

مودم ۴G قابل حمل موبی لینک مدل MF700

image مودم جیبی چیست و بهترین مارک آن

این مودم ۴G از تمام سیم کارت های اپراتورهای مخابراتی ایران پشتیبانی می کند و در این زمینه محدودیتی ندارد. سرعت دانلود این مودم به ۱۵۰ مگابیت در ثانیه می رسد و سرعت آپلود آن هم حداکثر ۵۰ مگابیت در ثانیه است. پشتیبانی از پیامک فارسی و همچنین پشتیبانی از کدهای دستوری USSD از دیگر امکانات این مودم به حساب می آید. در کل این محدوده ی قیمتی، یکی از بهترین مودم های جیبی در بازار ایران به شمار می رود و ۷۵ درصد از خریداران این محصول در دیجی کالا، خرید آن را به دیگر کاربران توصیه کرده اند.

مودم ۴G قابل حمل دی-لینک مدل DWR-932C-F1

image مودم جیبی چیست و بهترین مارک آن

یکی دیگر از مودم های باکیفیت جیبی در بازار ایران، این مودم دی-لینک است که فقط ۱۰۰ گرم وزن دارد و به لطف بهره گیری از باتری ۲۰۰۰ میلی آمپر ساعتی، می تواند ساعت ها انجام وظیفه کند. طبیعتا این مودم به دلیل اندازه ی کوچکی که دارد، برای وای فای برد کمی را پوشش می دهد که در همین حد هم کار راه انداز است. از دیگر ویژگی های آن می توانیم به پشتیبانی از ارسال و دریافت پیامک و سرعت دانلود و آپلود ۱۵۰ و ۵۰ مگابیت در ثانیه اشاره کنیم.

مودم ۴.۵G قابل حمل یوکیو مدل Speed Wifi Next W05

image مودم جیبی چیست و بهترین مارک آن

تکفارس

در نگاه اول، طراحی جذاب این مودم توجه را جلب می کند و به لطف همین موضوع و البته مشخصه هایی که ارائه می دهد، آن را در لیست بهترین مودم همراه جیبی قرار داده ایم. این مودم از نمایشگر لمسی ۲.۴ اینچی بهره می برد که برای بسیاری از تنظیمات، می توانید از همین نمایشگر بهره ببرید. درون مودم یک باتری ۲۷۵۰ میلی آمپر ساعتی تعبیه شده که با هر بار شارژ، حدود ۷ ساعت انجام وظیفه می کند. حداکثر ۱۰ دستگاه می تواند به این مودم وصل شود و در کل مودم باکیفیت و کاربردی محسوب می شود.

مودم ۴G ایرانسل مدل LH96

image مودم جیبی چیست و بهترین مارک آن

ایرانسل با همکاری شرکت های مختلف، مودم های متفاوتی را راهی بازار کرده است و این مودم ۴G یکی از همین مودم های ایرانسل است. مودم ۴G ایرانسل مدل LH96 ابعاد بسیار کوچکی دارد و واقعا یک مودم جیبی محسوب می شود. در کنار شیار سیم کارت یک شیار کارت حافظه تعبیه شده که به کمک آن می توان از کارت های حافظه ی Micro SD تا ظرفیت ۳۲ گیگابایت در این محصول استفاده کرد. مودم LH96 انرژی خود را از طریق باتری داخلی لیتیوم یون با میزان ظرفیت ۲۵۰۰ میلی آمپر تأمین می کند. به کمک این باتری می توان تا ۸ ساعت از مودم استفاده کرد.

محصولات معتبر
محصولات معتبر