تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا سردرد من به خاطر کم آبی است و راه درمان

image آیا سردرد من به خاطر کم آبی است و راه درمان

هنگامی که بدن مایعات کافی دریافت نکند، ممکن است میزبان این درد باشد. سردرد کم آبی می تواند خفیف یا شدید (مانند دردهای میگرنی) باشد.

کم آبی بدن چگونه باعث سردرد می شود؟

هنگامی که بدن کم آب می شود، مغز به طور موقت در اثر از دست دادن مایعات منقبض می گردد و همین مسئله باعث دور شدن مغز از جمجمه و در نهایت سر درد می شود. پس از آبرسانی مجدد، مغز به حالت عادی خود بازگشته و سردرد را تسکین می دهد.علائم

میزان درد و ناراحتی سردرد ناشی از کم آبی متفاوت است و می تواند مانند یک سردرد روزمره معمولی یا یک سردرد میگرنی شدید باشد. درد ناشی از اینگونه سردردها در جلو، پشت، پهلو یا در کل سر متمرکز می شود و با هر حرکت سر ممکن است درد تشدید شود.

تکفارس آی آر

برخلاف سردرد سینوسی، فردی که سردرد کم آبی را تجربه می کند، احتمالاً درد یا فشار صورت را حس نخواهد کرد. همچنین بعید است که درد در پشت گردن احساس شود.

علائم کم آبی که همراه با سردرد ظاهر می شوند، عبارتند از: تشنگی شدید، کاهش ادرار، ادرار با رنگ تیره ، گیجی و سرگیجه، خستگی و کسالت، خشکی دهان، افت فشار خون و افزایش ضربان قلب.

این عوامل، خطر کم آبی بدن را افزایش می دهند

اسهال، استفراغ، تعریق شدید، چه در اثر ورزش سنگین یا گرما، تب و ادرار بیش از حد.

درمان سردرد ناشی از کم آبی

www.takfars.ir

مهم ترین نکته در درمان این دردها این است که کمبود آب بدن را جبران کنید.

از طریق

افزایش مصرف مایعات

استفاده از نوشیدنی های ورزشی حاوی الکترولیت

کاهش موقت فعالیت های بدنی و جلوگیری از تعریق بیش از حد

این اقدامات باعث رفع کم آبی بدن می شوند.

باید توجه داشته باشید همه ی درمان ها مدتی به طول می انجامند تا درد شما را تسکین دهند. برای تسکین سریع درد، می توانید مسکن هایی مثل استامینوفن یا ایبوپروفن مصرف کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر