تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

علت واقعی وفاداری در سگ ها چیست

image علت واقعی وفاداری در سگ ها چیست

به گفته یک متخصص رفتار سگ ها، در واقع می تواند بسیار درست باشد، زیرا به ادعای او یک دلیل علمی پشت وفادار بودن سگ ها به صاحبانشان وجود دارد.

دکتر کلایو وین در سال ۲۰۱۹ کتابی با عنوان سگ عشق است منتشر کرد که در آن مطالعات پیشگامانه ای را بررسی کرد که توضیح می داد چرا سگ ها تا این حد وفادار هستند و رابطه ما با آنها چگونه توسعه یافته به چیزی که امروز هست تبدیل شده است. او همچنین در این باره توضیح داد که چگونه تکامل سگ ها از گرگ به همراهان ایده آل شکار برای بشر باعث شده است تا محبتی عمیق بین ما برقرار شود.

علاوه بر این، دکتر وین ادعا کرد که مطالعات نشان داده طی هزاران سال، سگ ها عضلات کوچکی روی صورت خود بیرون آورده اند تا چشمانشان بزرگتر و ابروهایشان معنادارتر به نظر برسد و بتوانند واکنش بامحبتی و حمایتگرانه ای را در ما برانگیزند.

این متخصص گفت که می خواست ببیند چرا رابطه ما با سگ ها بسیار عمیق تر از سایر گونه هاست اما باور دارد که در حالی که همدم سگی شما ممکن است شما را دوست داشته باشد، اما در واقع می تواند هر انسان یا حیوان دیگری را هم دوست داشته باشد.

تکفارس آی آر

دکتر وین، مدیر آزمایشگاه Canine Science در دانشگاه ایالتی آریزونا، این موضوع را بی وفایی و دمدمی مزاجی توصیف کرد اما آن را به ظرفیت بی نظیر سگ برای عشق ورزی نسبت داد.

همچنین ممکن است برایتان جالب باشد که دلیل لیسیده شدن مداوم از سوی سگتان را بدانید؟

وقتی سگتان شما را لیس می زند هورمون هایی ترشح می کند که او را آرام می کند، به او احساس امنیت می دهد و کمک می کند تا با شما پیوند برقرار کنند. این روش طبیعی آنها برای ابراز محبت نسبت به شما و تشکر از شما است.

لیسیدن یک رفتار طبیعی و غریزی برای سگ هاست. روشی برای آراستن، ایجاد پیوند، ابراز وجود و ابراز علاقه و یا جلب توجه شما و آرام کردن خودش.

www.takfars.ir

محصولات معتبر
محصولات معتبر