تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

طرز ساخت شامپوی گیاهی برای موهای چرب و شکننده

image طرز ساخت شامپوی گیاهی برای موهای چرب و شکننده

آب را درون ظرفی دردار ریخته و به جوش بیاورید.

آنگاه پودر مورد و برگ بیدهای پودر شده را درون آب جوش ریخته و دم کرده گیاهی را صاف کرده درون ظرف فلزی ریخته، صابون رنده شده و روغن گیاهی مورد نظر را وارد دم کرده صاف شده بکنید و روی حرارت ملایم قرار داده و آرام آرام مخلوط را هم بزنید تا کاملاً حل شود و غلظت خاص خود را به دست آورد. شامپوی آماده شده را درون ظرف درداری بریزید.

در هنگام حمام کردن پس از خیس کردن موها شامپو را در کف دست ریخته و کف دستها را آرام آرام به تمام قسمتهای سر ماساژ بدهید، آنگاه با قسمت نرم نوک انگشتان آرام آرام کف سر را همراه با این شامپو ماساژ دهید تا به ریشه های مو نفوذ کند. زیرا ترکیب شامپوی

مزبور باعث تقویت سرعت و رشد موها می گردد. این شامپو برای شستشوی موهای چرب و نرمال بسیار مفید است و به عنوان یک ماده تقویتی در کنار شامپوهای دیگر می توانید از این شامپو نیز استفاده کنید. زیرا این شامپو علاوه بر تقویت موها و محکم کردن موها، طراوت و زیبایی خاصی به موها بخشیده و مانع از آسیب کوتیکولهای سطحی مو و موخوره شدن موها می شود.

تکفارس آی آر

از این شامپو می توان برای شستشوی موهای خشک و حساس نیز بهره جست، منتهی در این صورت، در هنگامی که شامپو غلظت خاص خود را به دست آورد و از روی حرارت آن را برداشتیم می گذاریم سرد بشود، آنگاه یک زرده تخم مرغ به مخلوط اضافه کرده، خوب هم می زنیم تا مایع یکدستی به دست آید. این شامپو علاوه بر پاک کنندگی مناسب یک عامل تقویتی مناسب برای موهای خشک به حساب می‌آید و از ریزش موی شما جلوگیری میکند.

مواد لازم :

یک قاشق غذاخوری پودر مورد

یک قاشق غذاخوری پودر برگ بید

۵ قاشق غذاخوری صابون رنده شده

www.takfars.ir

۱ لیوان آب

روغن زیتون ( یا روغن نارگیل ) نصف قاشق غذاخوری

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر