تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

طرز تهیه سالاد الویه حرفه ای

image طرز تهیه سالاد الویه حرفه ای

چاشنی و ادویه مناسب این غذا فلفل سیاه است که می توانید از فلفل سیاه تازه کمک بگیرید تا در گرفتن بوی تخم مرغ نیز به شما کمک کند.

با توجه به میزان شور بودن خیارشورهایتان در افزودن نمک به این غذا بسیار احتیاط کنید حتی اگر خیارشورتان زیاد است می توانید نمک این غذا را کاملاً حذف کنید.

استفاده بیش از اندازه از آبلیمو به سالاد الویه کیفیت طعم آن را پایین می آورد پس در اضافه کردن آبلیمو به این غذا دقت کنید.

اگر می خواهید سالاد الویه رژیمی داشته باشید می توانید نیمی از سس مایونز را با ماست چکیده یا ماست خامه ای ترکیب کنید در این صورت طعمی بسیار بی نظیر و خوشمزه از این سالاد را تجربه خواهید کرد.

تکفارس آی آر

اگر میزان کالری این غذا برایتان اهمیت زیادی ندارد یکی از رموز خوشمزه تر شدن این سالاد استفاده از مقداری خامه صبحانه است.

می توانید مقداری خامه صبحانه را با سس مایونز ترکیب و به سالادتان اضافه کنید.

هویج پخته شده، ذرت و نخود فرنگی پخته شده را در کمی کره تفت دهید تا طعم خامی آنها گرفته شود و شکل و شمایل درخشان تری به خود گیرند سپس به سالاد الویه اضافه کنید.

هویج را به هیچ عنوان بارنده ریز رنده نکنید زیرا باعث شل شدن سالاد الویه شما می شود.

قبل از استفاده خیارشور بهتر است که خیارشور را بشویید و کمی آب روی آن بگیرید تا طعم بهتری به سالاد الویه شما دهد.

www.takfars.ir

خیارشور را رنده نکنید و آن را به صورت نگینی و یک دست خرد کنیدزیرا رنده کردن خیارشور باعث می شود که مواد آب بیندازند و در نهایت سالاد شما شل شود.

اگر در تهیه سالاد الویه از مرغ استفاده می کنید بهتر است تخم مرغ آب پز کمتری اضافه کنید.

اندازه سیب زمینی در این سالاد باید متعادل باشد استفاده زیاد از سیب زمینی باعث می شود که سس مایونز بیشتری نیاز باشد که به غذا اضافه کنید که در نتیجه سالاد شما طعم خوبی نخواهد داشت.

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که باعث خوشمزه تر شدن سالاد الویه شما می شود گرفتن بوی زهم مرغ است.

برای خوشمزه تر شدن سالادتان حتماً در هنگام طبخ مرغ بوی زهم آن را بگیرید برای این کار می توانید از مقداری پیاز، هویج، فلفل دلمه و زردچوبه در زمان پخت مرغ کمک بگیرید.

در هنگام پخت مرغ توجه داشته باشید که اگر بیش از حد زردچوبه به آن بزنید، در نهایت سالاد الویه شما زرد رنگ خواهد شد و رنگ زیبایی نخواهد داشت.

یکی دیگر از ترفندهای خوشمزه تر شدن سالاد الویه این است که آب مرغ را از صافی رد کنید و در زمان له کردن سیب زمینی های آب پز شده به آن اضافه کنید.

این کار در مصرف سس مایونز نیز برایتان به صرفه تر است و باعث می شود که سس کمتری استفاده کنید.

توجه داشته باشید که اگر میزان آب مرغ زیاد است همه آن را اضافه نکنید زیرا در نهایت سالاد شما شل می شود.

اگر می خواهید سالاد الویه شما طعمی بی نظیر به خود گیرد پیشنهاد بعدی ما استفاده از سس مایونز خانگی است سسی که خودتان در خانه آن را تهیه می کنید کاملاً بهداشتی و خوشمزه تر از سس های آماده ای کارخانه ای است.

تک فارس

یکی دیگر از ترفندهای مهمی که در خوشمزه تر شدن سالاد الویه به شما کمک می کند سرو سرد سالاد است.

سالا الویه را چند ساعت قبل از سرو در یخچال قرار دهید تا طعم ها به خوبی با هم ترکیب شوند و سالاد شما بافت منسجم تری به خود گیرد.

استفاده از سبزیجات معطر، راه دیگری که می توانید در خوشمزه تر شدن سالاد الویه از آن استفاده کنید.

استفاده از جعفری، تره فرنگی، ریحان،پیازچه خرد شده، و شوید تازه یک انتخاب بسیار خوب برای افزودن به سالادتان است.

شما با توجه به ذائقه و سلیقه غذایی خودتان می توانید از یکی از این سبزیجات در سالاد الویتان استفاده کنید.

برای جلوگیری از چسبناک شدن الویه باید سیب زمینی را بعد از آب پز کردن کاملاً خنک و سرد کنید و سپس به سراغ مرحله بعد یعنی پوره یا رنده کردن آن روید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر