تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

طرز تهیه دسر شیک ژله انار آلوورا برای شب یلدا

image طرز تهیه دسر شیک ژله انار آلوورا برای شب یلدا

یک بسته ژله آلوورا را توی یک و نیم لیوان آب جوش حل کنید سپس روی حرارت مستقیم برده و هم بزنید تا ذرات ژلاتین کاملا توی ژله حل بشن، ژله را کنار بگذارید تا به دمای محیط برسد.

برای این مدل ژله به یک قالب ناودونی گرد یا مثلثی احتیاج دارید نیمی از قالب را با دانه های انار پر کنید از میوه های دیگه هم میتوانید استفاده کنید.

روی انارها را با ژله به دمای محیط رسیده پر کنید دقت داشته باشید که هر چقدر ژله اضافه کنید دانه های انار بیشتر غوطه ور میشوند فقط میزانی ژله اضافه کنید که روی انار را بپوشاند و دانه های انار را کنار هم نگه دارد قالب را در یخچال به مدت یک ربع، بیست دقیقه بگذارید یا حدود ده دقیقه در فریزر، تا ژله نیم بند شود

باقیمانده ژله آلوورا را با ۱۰۰ تا ۲۰۰ گرم خامه مخلوط کنید از صافی ریز عبور دهید و خیلی آرام روی ژله نیم بند شده بریزید . در صورتیکه بخواهید طعم بهتر و دلپذیرتری داشته باشد بهتر است از پاناکتا برای ژله سفید این دسر استفاده کنید که قطعا نتیجه خوشمزه تر خواهد شد .

تکفارس آی آر

قالب را حداقل ۵ ساعت یا یک شب در یخچال نگه دارید تا ژله کامل بسته شود . برای خارج کردن این دسر از قالب ناودونی کافیه دورتادور لبه دسر را با نوک کارد از قالب جدا کنید و دیواره های قالب را زیر شیر آب داغ بگیرید تا ژله از قالب جدا شود سپس ژله را روی تخته کار که مرطوب و خیس است برگردانید و برش زده در دیس سرو بچینید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر