تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهکارهای مفید برای سریع چاق شدن

image راهکارهای مفید برای سریع چاق شدن

این راهکارها که برایتان آورده‌ایم به سالم‌ترین شکل شما را به تناسب اندام و وزن ایده‌آلتان خواهند رساند. نگران نباشید این راهکارها اصلا سخت نیست، فقط توجه و تلاش شما را می‌طلبد. سعی کنید که هیچگاه آن‌ها را ترک نکنید و به این رژیم‌ها پایبند باشید تا نتیجه‌ی خوبی را بگیرید.

صبحانه را فراموش نکنید

مصرف صبحانه ی سالم می‌تواند متابولیسم بدن را برای انجام فعالیت‌های روزانه افزایش بدهد، پس برای افزایش اشتها حتما صبحانه بخورید.

یک صبحانه سالم شامل ماست، میوه‌های تازه، اسموتی‌های میوه‌ای غلات، شیر و گرانولا است.

تکفارس آی آر

برای افزایش وزن باید کالری بیشتری به بدنتان برسانید، پس می‌توانید روی نان تست کره‌ی بادام زمینی بمالید و میل کنید، این صبحانه بسیار خوشمزه است و علاوه بر آن دارای چربی‌های بسیار مفید برای بدن است.

چندین وعده‌ی غذای کم حجم در طول روز بخورید

یکی از بهترین روش‌ها برای افزایش وزن خوردن غذا در طول روز است. افرادی که وعده‌های سه گانه خود را به طور کامل میل می‌کنند ممکن است تمایل به خوردن غذا در بین این وعده‌ها را نداشته باشند اما خوردن غذاهای کم حجم بسیار قابل قبول‌تر است و معده به یک باره پر نمی‌شود. پس حجم غذای معمولی وارد معده می‌شود اما با آرامش بیشتر و بدون سختی.

اگر وعده‌های غذایی را به این شکلی که گفته شد مصرف کنید، دیگر احساس سنگینی یا نفخ را نخواهید داشت. زیرا نفخ و سنگینی یکی از عواملی است که افراد کم اشتها را بعد از خوردن غذا آزار می‌دهد. پس به طور کلی سعی کنید ۴ تا ۶ وعده‌ی غذای کم حجم را در طول روز میل کنید.

اصلا نگران این نباشید که بقیه افراد درباره‌ی شما چه فکر می‌کنند، بدانید که متفاوت بودن هیچ عیبی ندارد، هر وقت میلتان می‌کشد بدون نگرانی غذا بخورید.

www.takfars.ir

از میان وعده‌های سالم کمک بگیرید

اگر برای خوردن غذا اشتها ندارید، پس از میان وعده‌های سالم استفاده کنید. اما سعی کنید که میان‌وعده های کم حجم بخورید.

از جمله میان وعده‌های سالم می‌توان به انواع میوه‌ها مثل موز و آووکادو و یا انواع آجیل‌ها و لبنیات اشاره کرد که چربی‌های مفیدی دارند.

میان وعده ها نباید به هیچ عنوان به جای غذاهای اصلی خورده شوند و باید در فاصله‌ی بین وعده‌های اصلی و با حجم کم خورده شوند.

خوراکی‌های مورد علاقه‌تان را میل کنید

برای افزایش میل خود به خوردن غذا از غذاهایی که دوست‌شان دارید استفاده کنید و حتی برای درست کردن آن‌ها در خانه وقت بگذارید.

هیچگاه غذای سالم را ترک نکید حتی اگر وزنتان بسیار پایین‌تر از مقدار طبیعی است، پس با خوردن غذاهای نا سالم مانند انواع فست‌فودها معده‌ی بی‌نوای خود را بی جهت پر نکنید.

غذاهایی را بخورید که مورد علاقه شما هستند و یا حتی باعث زنده شدن خاطرات دوران کودکی و یا هر خاطره خوشایند دیگری می‌شوند.

از غذاهایی که بوی تندی دارند خودداری کنید

دارچین جزو ادویه‌هایی است که به شدت اشتها را تحریک می‌کند. پس برای چشیدن آن بسیار بهتر است که آن را در چای یا در غذاهای پختنی خود اضافه کنید.

تک فارس

گیاهان خوشبویی مانند آویشن، ریحان، رازیانه و… را در غذاهای خود به کار ببرید تا طعم خوبی را به آن‌ ببخشند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر