تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

داشتن پوستی صاف و شفاف بدون استفاده از مواد شیمیایی

image داشتن پوستی صاف و شفاف بدون استفاده از مواد شیمیایی

مرطوب کننده‌ی آووکادو، عسل

برای دور کردن چین و چروک‌ها، به یک مرطوب کننده‌ی خوب نیاز دارید. پس، از این مواد کاملا طبیعی که به حفظ رطوبت و پر کردن چین‌های پوست کمک می‌کنند استفاده کنید. آووکادو، حاوی چربی‌های سالمی است که پوست را گوشتالو و هیدراته می‌کند.

عسل هم، التهاب را تسکین می‌دهد، از خشکی جلوگیری کرده، و پوست را سفت می‌کند. خامه حاوی اسیدهای لاکتیک است که سلول‌های مرده‌ی پوست را به آرامی لایه برداری کرده و پوست جوان‌تر و درخشان‌تر زیرین را آشکار می‌کند.

۳ قاشق غذاخوری خامه تازه

تکفارس آی آر

۱/۴ فنجان آووکادو

۱ قاشق غذاخوری عسل خام ارگانیک

دستور تهیه

در یک مخلوط کن، تمام مواد را با هم ترکیب کنید و تا زمانیکه غلظت آن کاملا یکدست شود، پوره کنید. حالا صورتتان را تمیز و خشک کنید. این مخلوط را روی پوستتان بمالید و بگذارید حداقل یک ساعت بماند. سپس آن را کاملا با آب ولرم آبکشی کرده و به آهستگی خشک کنید. برای هیدریشن بیشتر از یک روغن زیبایی استفاده کنید.

تونر ریحان

www.takfars.ir

تونر، یک راه عالی برای خنک کردن پوست و جان دوباره دادن به پوست رنگ پریده و کدر است. این تونر ریحان، نه تنها ملایم است بلکه گردش خون را نیز افزایش می‌دهد. ریحان همچنین حاوی عوامل ضدعفونی کننده، ضد باکتری و ضد قارچ می‌باشد، بنابراین اگر پوستتان مستعد آکنه یا جوش زدن است، از این دستور خوشتان خواهد آمد

۳ قاشق غذاخوری برگ ریحان تازه یا خشک شده

۱ فنجان آب جوش مقطر

صافی

بطری اسپری

دستور تهیه

برگ‌های تازه یا خشک شده‌ی ریحان را له کنید و سپس در یک قوری با یک فنجان آب جوش مخلوط کنید. بمدت حداقل ده دقیقه آن را بجوشانید و بگذارید این مخلوط سرد شود. با یک صافی، این مایع را صاف کنید. مایع صاف شده را در یک بطری اسپری بریزید.

می‌توانید از این تونر به دو روش استفاده کنید. اول اینکه یک پنبه توپی را با این مایع خیس کنید و بعد از پاکسازی صورتتان، روی آن بمالید. دوم اینکه اسپری را همراه خودتان داشته باشید و هر زمان از روز که دوست دارید، این مایع را برای با طراوت کردن پوستتان، روی آن اسپری کنید.

اسکراب آگاوه و لیمو

لایه برداری نقش مهمی در از بین بردن چین و چروک‌ها دارد. سلول‌های مرده‌ی پوست، روی لایه‌ی رویی پوست جمع می‌شوند. این امر، پوست را خشک، لکه دار و شل می‌کند و همچنین باعث بوجود آمدن خال‌های قهوه‌ای برجسته‌ی بیشتری می‌شود. آگاوه، رطوبت را به آرامی به پوستتان بر می‌گرداند، در حالیکه لیمو، سلول‌های مرده‌ی پوست را از بین می‌برد و آکنه را نیز رفع می‌کند.

تک فارس

۲ قاشق غذاخوری شهد آگاوه

۲ قاشق غذاخوری آب لیمو

نصف فنجان برنج که بصورت ریز پودر شده باشد

دستور تهیه

در یک کاسه‌ی تمیز، تمام مواد را بخوبی با هم مخلوط کنید. با دستهای تمیز، این اسکراب را به صورتتان بمالید. با حرکت دایره‌ای و ملایم، پوست را ماساژ دهید. این کار به بهبود جریان خون کمک می‌کند و باعث می‌شود پوستتان، روشن و صورتی رنگ شود.

هرگز پوست را مالش ندهید. سپس پوست را با آب ولرم، آبکشی کرده و به آرامی‌خشک کنید. شما می‌توانید از این اسکراب برای نرم کردن پینه‌ها و پاکسازی بافت پوست دست‌هایتان نیز استفاده کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر