تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

ترفندهای واقعی خانه داری برای پاک کردن لکه های فرش

image ترفندهای واقعی خانه داری برای پاک کردن لکه های فرش

لکه آدامس:ابتدا با یک تکه یخ، آدامس را سفت کنید و سپس آن را به کمک یک کاردک یا پشت چاقو به آرامی از روی فرش بتراشید.

نوشیدنی:شکلات و قهوه، آبمیوه، شیر و چای را با آب نیمه گرم و صابون یا آب و شامپو تمیز کنید. استفاده از یک تکه اسفنج، کار را آسان تر میکند.

روغن و چربی:برای زدودن اثرات روغن و چربی و حتی واکس، از صابون و سرکه سفید استفاده کنید، اما اگر روغن روی فرش ریخت، ابتدا آن را با قاشق جمع کنید و سپس یک تکه پارچه سفید را روی بخشی از فرش که آلوده شده بگذارید و روی آن را اتوی نیمه گرم بکشید. به این ترتیب، روغن موجود در پرز فرش جذب پارچه سفید می شود.

تخم مرغ:اگر تخم مرغ خام روی فرش ریخت، آن را با محلول آب نیمه گرم، نمک، صابون و سرکه سفید پاک کنید. این روش در مورد لکه خون نیز موثر است.

تکفارس آی آر

لکه شمع:پارافین شمع را نیز با همان روشی که آدامس را برداشتید، از روی فرش جدا کنید.

لکه جوهر معمولی:روی لکه ماست بریزید و آن را روی قسمت جوهری پخش کنید. بعد از اینکه ماست بخوبی با جوهر مخلوط شد، با یک قاشق آن را از روی فرش جمع کنید. این کار را چند بار تکرار کنید تا جوهر به طور کامل جذب ماست شود.

دوده:برای زدودن دوده از فرش بخصوص از روی موکت تیره رنگ روی قسمت هایی که خیلی تیره شده، نمک بپاشید. بعد از یک ساعت و نیم با جاروبرقی نمک ها را جمع کنید.

تنباکو و نیکوتین:بهترین پاک کننده برای این لکه ها گلیسیرین است. در ابتدا مقداری از گلیسیرین را روی محل مورد نظر بریزید و به آرامی آن را تمیز کنید سپس دوباره این کار را انجام دهید و مقداری لکه پاک کن نیز روی آن بریزید و برای نیم ساعت آن را روی محل بگذارید سپس آن را بشویید. با این کار باید تمام لکه های حاصل را از بین برود.

لکه چای و قهوه:روی فرش و موکت مانند لکه زدایی شیر است و باید ابتدا اضافی آن را برداشت و با آب نیمه گرم و مقداری پودر لباسشویی و اسفنج آن را تمیز کرد و اگر لکه ها باز باقی ماند از آب اکسیژنه ۵۵ درصد و مقداری آب لکه زدایی را ادامه دهید تا خوب پاک گردد و سپس با دستمال محل را خشک کنید و مالش دهید تا زیبایی خود را پیدا کند و مثل قبل تمیز و زیبا گردد.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر