تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین راه نگهداری خیار برای مدت طولانی

image بهترین راه نگهداری خیار برای مدت طولانی

نگهداری خیار در یخچال با سلفون

در این روش فقط به مقداری سلفون احتیاج دارید. ابتدا باید رطوبت و نم خیار را بگیرید و آن را کاملا خشک کنید. حالا فقط کافی است که خیارها را به صورت تک تک در مقداری سفلون به خوبی بپیچید به گونه ای که کاملا خیار را عایق کنید و هوایی به درون سفلون نفوذ نکند سپس خیارهای سفلون شده را درون جامیوه ای یخچال قرار دهید. با این روش حدود ۲ هفته خیارهایتان کاملا سالم و سبز باقی می ماند.

نگهداری خیار دریخچال با قابلمه روی

یکی دیگر از ترفندهای نگهداری خیار در یخچال کمک گرفتن از قابلمه روی است. در این روش می توانید خیارها را بشویید و بعد با کمک پارچه نخی به خوبی خشک کنید. دقت داشته باشید در صورت نشستن خیارها نیز حتما با دستمالی رطوبت و نم میوه را خشک کنید.

تکفارس آی آر

سپس درون قابلمه روی با سایز مناسب پارچه نخی بیندازید و امتداد پارچه را ه سمت دیواره ها و بیرون قابلمه هدایت کنید. حال خیارها را به روی پارچه بچینید و با باقیمانده پارچه که از دیواره ها آویزان شده روی سطح خیارها را بپوشانید. قابلمه را به یخچال منتقل کنید. با این روش بسیار ساده برای مدت ۷-۱۰ روز می توانید خیارها را تازه و شاداب نگهداری کنید.

نگهداری خیار در یخچال با زیپ کیپ

استفاده از زیپ کیپ یکی از روش های ساده ای است که مدت زمان نگهداری خیار را در یخچال بیشتر می کند. برای استفاده از این روش ابتدا باید خیارها را بشوید و به خوبی با کمک دستمال آشپزخانه خشک کنید. حال دور هر خیار را دستمال نخی بپیچید و درون زیپ کیپ قرار دهید. درب زیپ کیپ را ببندید و میو ها را درون کشو یخچال نگهداری کنید.

اگر پارچه نخی به این مقدار در دسترس ندارید می توانید همه خیارها را در زیپ کیپ گذارید سپس پارچه نخی روی آن بیندازید و درب زیپ کیپ را ببندید. هر چه میزان تماس پوست خیارها با هم کمتر باشد احتمال ایجاد فساد کمتر می شود.

نگهداری خیار در یخچال با ظرف نگهدارنده میوه

www.takfars.ir

امروزه ظرف های نگهدارنده میوه در ابعاد مختلفی در بازار یافت می شود. شما نیز برای نگهداری می توانید از آن ها تهیه کنید. برای استفاده از این روش طبق روش های بالا ابتدا خیارها را بشویید و به خوبی خشک کنید. حال درون ظرف بچینید و دستمال نخی تمیزی روی آن پهن کنید. درب ظرف را ببندید و در طبقات پایینی یخچال از آن نگهداری کنید.

نگهداری خیار در یخچال با کمک کاغذ یا روزنامه

این روش نیز یکی از روش های بسیار ساده و در دسترسی است که مدت نگهداری خیار را افزایش می دهد. کافی است که با تکه ای کاغذ یا روزنامه خیارها را پس از شستن و خشک کردن به خوبی بپیچید.

می توانید از کیسه های کاغذی نیز کمک بگیرید و پس از قرار دادن خیار در آن درب کیسه را تا بزنید تا هوایی به درون آن نفوذ نکند. خیارهای کاغذ پیچیده شده را درون جامیوه ای قرار دهید.

برای داشتن خیارهای تازه، سبز و سفت در منزل قبل از انتقال به یخچال باید ۵ نکته زیر را رعایت کنید.

خیارها را به هیچ عنوان در معرض نور مستقیم قرار ندهید.

خیارها را از پلاستیک خرید خارج کنید زیرا درون آن کیسه قطعا آشغال یا رطوبتی به جای مانده که موجب خراب شدن خیار می شود.

خیار را در یخچال به صورت جداگانه قرار دهید و در کیسه آن میوه و سبزیجات دیگری نباشد.

بهتر است خیارها را در قسمت کشو میوه ها و طبقه وسطن یخچال نگهداری کنید.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر