تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بیشترین کاربرد لامپ هالوژن چیست

image بیشترین کاربرد لامپ هالوژن چیست

راهنمای خرید لامپ هالوژن ال ای دی

بررسی کنید که توان مصرفی لامپ موردنظرتان مناسب برای نیازهای روشنایی فضای خانه شما است.

به رنگ نور موردنظرتان دقت کنید.

این لامپ ها در رنگ های نور سفیدگرم، نور سفید خنثی و نور سفید سرد در بازار موجود هستند.

تکفارس آی آر

دمای رنگ نیز از مهم ترین فاکتورها برای خرید این لامپ است.

دقت کنید هر چه عدد دمای رنگ کمتر باشد، رنگ لامپ گرم تر (زردتر) و هرچه بیشتر باشد رنگ لامپ سردتر (سفیدتر) خواهد بود. دمای رنگ سفید بیشتر از ۵۵۰۰ کلوین است، حال اگر دمای رنگ لامپ انتخابی شما به این عدد نزدیک باشد نور سفیدتری خواهید داشت.

میزان نوردهی

کی دیگر از مواردی است که در هنگام خرید این لامپ باید به آن توجه داشته باشید.

برای داشتن انتخاب بهتر باید به سرپیچ و پایه استارتی لامپ نیز توجه کنید

www.takfars.ir

چراکه این لامپ ها مستقیم به برق شهری وصل می شوند و اگر سوکت بی کیفتی داشته باشند به شدت طول عمر آن ها کاهش می یابد.

انواع لامپ هالوژن پر نور

SMD، COB و LED انواع این لامپ ها هستند که در بازار تولید و عرضه می شوند. تزئین و نورپردازی دکوراسیون داخلی ساختمان با استفاده از این مدل لامپ های که نسل جدید روشنایی های مصنوعی و لوازم الکترونیکی هستند، بسیار زیباتر، جذاب تر و حتی مقرون به صرفه تر است.

یک نکته جالب در مورد این لامپ ها این است که میزان نوردهی این لامپ ها قابل تنظیم و کنترل است. بااین وجود هنگام خرید این لامپ ها لازم است شدت نور آن را مدنظر داشته باشید. شدت نور لامپ های هالوژنی بسته به فاکتورهای زیادی نظیر تعداد و نوع ال ای دی متفاوت خواهدبود.

میزان نوردهی این لامپ ها بر اساس واحد لومن سنجیده می شود. برای اینکه بهتر متوجه شوید می توانیم بگوییم که میزان نوردهی یک لامپ ۷۵ واتی با یک لامپ هالوژنی ۱۱۰۰ لومنی برابری می کند. پس هرچه واحد لومن یک لامپ بالاتر باشد، نوردهی آن بیشتر است.

کاربرد لامپ های هالوژنی

لامپ هالوژنی کاربردهای متفاوتی دارد. استفاده از این لامپ ها هیچ محدودیتی ندارد. این لامپ ها به دلیل مصرف کم انرژی و تولید نور کافی، مناسب ترین گزینه برای استفاده در خانه، طراحی دکوراسیون داخلی، نورپردازی نمای ساختمان و… محسوب می شود.

استفاده از این لامپ ها به خصوص در فروشگاه ها که نیاز به نور زیاد برای بالا بردن راندمان کاری و نورپردازی زیاد دارند، بسیار رایج و محبوب است. همچنین یکی دیگر از کاربردهای آن استفاده در سقف کناف به عنوان نور مخفی است. گرم کردن غذا یکی دیگر از کاربردهای این لامپ است. استفاده در پروژکتورها یک کاربرد دیگر برای این لامپ هاست.

لامپ های سقفی توکار استفاده زیادی در دکوراسیون داخلی دارند. با این مدل لامپ ها می توان تنوع و جذابیت بسیاری به دکوراسیون داخلی خانه یا حتی نمای خانه بخشید. لامپ هالوژن به خصوص مدل های توکار آن می توانند در نورپردازی های زیبا بسیار کاربردی تر باشند.

تک فارس

محصولات معتبر
محصولات معتبر