تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه کنم تا اراده ای قوی داشته باشم

image چه کنم تا اراده ای قوی داشته باشم

تصمیم گیری کنید و بر روی تصمیم خود مصمم باقی بمانید

شما با تصمیم گیری جهت حرکت خود را مشخص خواهید کرد و بایستی برای این که بتوانید با چالش هایی که در مسیرتان قرار دارد مقابله کنید، در تصمیم خود مصمم باقی بمانید.

در واقع بدین صورت شما می توانید در زمان های سختی نیز کماکان انگیزه خود را حفظ کرده و به دوران دستیابی به هدف نزدیک و نزدیک تر شوید. از این رو می توان گفت یکی از روش های تقویت اراده مصمم بودن بر تصمیمی است که موجب دستیابی به هدفتان می شود.

علت را پیدا کنید

تکفارس آی آر

لازم است که بدانید اراده و احساسات ارتباط مستقیمی با هم دارند و این انگیزه ی است برای ادامه دادن. برای آن که بتوانید اراده خود را تقویت کنید بایستی یک دلیل قوی قانع کننده داشته باشید. بدین معنا برای هدف و کاری که می خواهید انجام دهید در ذهنتان مدام دلیل آن را تکرا کنید. این عمل موجب می شود تا شما بدانید بعد از آن چه کاری باید انجام دهید.

بر ترس خود غلبه کنید

یکی از موانعی که موجب سست شدن اراده و عدم انجام تصمیمات افراد می شود ترس است. زمانی که شما بر تصمیمی که در سردارید مصمم باشید، توانسته اید که عمل خود را در سطح بالایی قرار دهید. اما اگر بر ترس خود غلبه نکنید؛ در این فرایند خلل ایجاد می شود. لذا شما برای تقویت اراده خود باید شجاع باشید و ترس را ازخود دور کنید.

کنترل استرس

یکی دیگر از راه های تقویت اراده مدیریت استرس است. همان گونه که پیش تر نیز گفتیم؛ اراده با احساسات و عواطف ارتباط مستقیمی دارد. لذا زمانی که شما استرس دارید احساسات منفی نیز پدیدار می شود و موجب می شود تا عزم و اراده شما سست شود.

www.takfars.ir

برای این که بتوانید منبع قدرت خود را تا حد زیادی افزایش دهید؛ لازم است که استرس خود را به گونه ای مدیریت کنید که در تصمیم و اراده تان خلل ایجاد نکند. این عمل را می توانید به راحتی با تمرینات تنفسی و مدیتیشن انجام دهید.

با تشویق کردن خودتان بر روی برنامه اصلیتان وفادار باقی بمانید

براساس آن چه روانشناسان در این زمینه تحقیق کرده اند تشویق کردن و به کار بردن عبارت های نوید بخش می تواند در تقویت هر چه بیشتر اراده به شما کمک کند و از این طریق کنترل خود را نیز گسترش دهید. این امر خود به تنهایی می تواند عامل اصلی برای موفق شدن باشد.

به اندازه کافی بخوابید و استراحت کنید

در مجلات و برنامه های سلامت به طور قطع دیده و یا شنیده اید که پزشکان تاکید دارند که هر فردی باید ۸ ساعت از شب را کامل بخوابد تا بتواند فعالیت روزانه خود را با انرژی کامل انجام دهد. جالب است بدانید که یکی از عواملی که موجب ایجاد استرس در افراد و سست شدن اراده آن ها می شود کم خوابی است.

در نتیجه می توان گفت که کم خوابی موجب کاهش یافتن عزم و اراده فرد خواهد شد. لذا به این نکته نیز دقت داشته باشید که خواب کافی و تغذیه مناسب در تقویت اراده شما تاثیر بسزایی دارد.

خشنودی دیرتر موجب تلاش بیشتر در شما می شود

شاید تعجب کنید اما به تاخیر انداختن خشنودی موجب می شود تا شما تلاش بیشتری را برای به دست آوردن هدف خود داشته باشید. در واقع با این کار عزمتان را برای پایان کار قوی تر خواهید کرد.

تغذیه خود را بهبود ببخشید

رعایت رژیم غذایی مناسب نیز از دیگر عوامل مهم در تقویت اراده است. جالب است که بدانید خوردن مواد غذایی خوب موجب آزاد سازی اندروفین در بدن می شود که این هورمون احساس خوب را در فرد ایجاد می کند.

تک فارس

احساس خوب خود یکی دیگر از عوامل مهم در تقویت اراده است. از این رو می توان گفت با تغذیه خوب می توانید مسیر رسیدن به موفقیت را هموارتر کنید.

فعالیت های بی ربط برای حفظ تمرکز بر روی مسائل مهم و پیش رو را حذف کنید

حذف و یا به تعویق انداختن برخی فعالیت های بی ربط به هدف و تصمیمی که دارید، می تواند به شما کمک کند تا بیشتر بر روی هدفتان متمرکز شوید. با کنار گذاشتن عادت های بد و غلبه بر آن ها با گفتن جمله حالا نه بعدا می تواند در تقویت اراده و تصمیم شما موثر واقع شود به خاطر داشته باشید که این کار برای دستیابی به موفقیت در زندگی بسیار مهم و حائز اهمیت است.

به صورت منظم ورزش کنید

ورزش کردن موجب حفظ سلامتی بدن می شود و علاوه بر این شاید تا به حال نشنیده باشید. اما ورزش تاثیر مستقیمی بر روی ذهن فرد دارد و موجب تقویت اراده و مصمم بودن بر تصمیم و هدفی که در پیش رو دارید خواهد شد.

در واقع می توان گفت که ورزش منظم موجب رهایی از استرس و رسیدن به تناسب اندام و افزایش اعتماد نفس نیز خواهد شد که تمامی این موارد خود به تنهایی از عوامل مهم در تقویت اراده محسوب می شوند.

برای حفظ نیروی اراده تان کمی به خودتان استراحت دهید

روانشناسان نیروی اراده را به ماهیچه تشبیه کرده اند. برای تقویت آن باید ورزش کنید، تغذیه مناسب داشته باشید؛ اما همیشه نمی توانید از آن استفاده کنید. بلکه برای این که نیروی آن را افزایش دهید، نیاز است کمی به آن استراحت دهید. شما با قرار دادن اندکی استراحت در برنامه خود می توانید اراده خود را بیش از پیش تقویت کنید.

عادات مثبت را در خود پرورش دهید

استرس موجب می شود تا به عاداتی که قبلا داشته اید تمایل پیدا کنید و به سمت آن ها برگردید. عادت های مثبت و خوب می تواند در زمان هایی که با چالش مواجه می شوید کماکان اراده شما را قوی نگه دارد و این مورد خود موجب زنده نگه داشتن عزم شما خواهد شد.

T A K F A R S

با پرورش ایده های مثبت افکار منفی را از خود دور کنید

کاملا طبیعی است که گاهی افکار منفی موجب مختل شدن نیروی اراده در افراد می شود. زمانی که روش و ایده های مثبت و عالی را در ذهنتان پرورش می دهید یک فکر منفی در کنار آن ظاهر می شود تا نیروی اراده آن ایده را نابود کند. شما بایستی زمانی که افکار منفی در ذهنتان ایجاد شد؛ فورا به یک چیز مثبت فکر کنید و از این طریق نه تنها ایده های مثبت را در ذهن خود پرورش داده اید؛ بلکه کنترل اعمال خود را نیز به دست گرفته اید.

تمرین برای تقویت اراده عالی است

ورزشکاران حرفه ای به دلیل این که مدام در حال تمرین بوده اند؛ در فشار قرار نمی گیرند زیرا آن ها با ورزش کردن طبیعت دومی را نیز برای خود پدید آورده اند.

آنها یاد گرفته اند که چگونه اعتماد کامل و عزم راسخی را برای پیروزی در خود پرورش دهند. از این رو شما نیز برای کسب موفقیت و تقویت اراده در تصمیم و هدفی که دارید بایستی در حرفه خود تمرین کنید.

با افرادی همنشین شوید که با شما خواسته های مشترکی دارند

مک گونیگال نویسنده کتاب غریزه اراده در کتاب خود چنین می گوید: یکی از عواملی که در تناسب و وضعیت اندام افراد تاثیر زیادی دارد دوستان، خانواده و افرادی هستند که در اطراف او قرار دارند. این بدین معنا است که اگر فردی با افراد چاق همنشین باشد، عادات اشتباه آن ها را در پیش گرفته و اندام او نیز چاق می شود که عکس این قضیه نیز کاملا صادق است.

در واقع این گفته مک گونیگال به اراده افراد اشاره دارد. بدین معنا وقتی که در اطراف شما افرادی بوده که در تصمیمات خود راسخ و به دنبال رسیدن به اهدافشان باشند موجب می شود تا شما نیز برای هدفی که دارید تلاش کرده و اراده خود را برای رسیدن به آن تقویت کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر