تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهنمای خرید و انتخاب آبچکان مناسب آشپزخانه

image راهنمای خرید و انتخاب آبچکان مناسب آشپزخانه

آبچکان ضد زنگ را تشخیص دهید

حتماً اولین سوال شما هم این است که کدام جنس آبچکان ضد زنگ می باشد؟ بهترین نوع آبچکانی که در بازار وجود دارد، آبچکان استیل یا بهتر از آن آلومینیومی است که با یک آهن ربا می توانید از صحت آن اطمینان حاصل کنید. البته باید بدانید که به دلیل ویژگی ضدزنگ بودن متریال استیل که در نتیجه باعث افزایش دوام آن هم می شود، معمولاً قیمت بالاتری هم دارند.

انتخاب بهترین برند تولید آبچکان

“آبچکان هایی از جنس آلومینیوم که باعث می شود در مجاورت با رطوبت و آب ظروف، زنگ نزند. این جا ظرفی دارای یک جای قاشق و چنگال و سینی آبگیر پلاستیکی است که ارتفاع آن قابل تنظیم بوده و آب از دو طرف آن بیرون می ریزد.”

تکفارس آی آر

انواع متریال به کار رفته در آبچکان ها

شاید شما هم فقط جنس های استیل، آلومینیوم و… را شنیده باشید ولی برایتان جالب خواهد بود اگر بدانید در ترکیب های مختلف می تواند انواع متریال زیر برای آبچکان و جا ظرفی مورد استفاده قرار بگیرد.

چوب

پلاستیک

فلز

www.takfars.ir

استیل ضدزنگ

ام دی اف

استیل معمولی

سرامیک

پلی استر

آلومینیوم

آهن با روکش استیل

شیشه

رزین

فایبرگلاس

تک فارس

پی وی سی

های گلاس – نئوپان – ام دی اف

دو طبقه یا یک طبقه؟

استفاده از آبچکان های دو طبقه ضمن ایجاد فضای بهینه تر در چیدمان و مخصوصاً در زمان مهمانی ها در بعضی از تجربه ها باعث ریختن آب ظرف های طبقه بالا روی طبقه پایین تر و در نتیجه ایجاد لک در ظروف پایینی می شود و حتی فرآیند خشک شدن ظروف در طبقه پایین راهم کندتر می کند. به همین دلیل برخی از افراد آبچکان های یک طبقه را ترجیح می دهند.

در نهایت بسته به نیازتان، اگر خانواده پرجمعیت تری هستید، آبچکان های دو طبقه و اگر تعداد نفرات کم است و فضای آشپزخانه شما کوچک است، آبچکان یک طبقه برایتان گزینه مناسبی محسوب می شود.

نحوه شست و شو و تمیز کردن

اولین اشتباه تمیز کردن سینک و ظروف با وایتکس و مواد ضدعفونی کننده اسیدی است و ممکن است باعث خوردگی یا از بین رفتن رنگ متریال کار شده بشود. پیشنهاد اصلی ما عدم استفده از اسید و وایتکس است. و به جای آن از مسواک یا برس، مایع ظرف شویی، آب گرم و پارچه تمیز استفاده کنید. به این صورت که ابتدا می توانید آبچکان خود را در آب گرم قرار دهید؛ سپس با یک مسواک و آب و صابون یا حتی مایع ظرف شویی تمامی سطوح جاظرفی را با آن بشویید. در نهایت ضمن آب کشی با یک پارچه تمیز و بدون پرز آن را خشک کنید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر