تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین ترفند برق انداختن قاشق چنگال استیل

image بهترین ترفند برق انداختن قاشق چنگال استیل

تمیز کردن قاشق چنگال استیل با سرکه

می توانید برای براق کردن قاشق و چنگال استیل، از سرکه استفاده کنید؛ در این روش لازم است در ابتدا قاشق و چنگال استیل را با آب و صابون معمولی شستشو داده و خشک کنید؛ سپس سرکه را در ظرفی بریزید و قاشق و چنگال را درون آن قرار دهید و به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن ها را در این محلول بگذارید در نهایت قاشق ها را از محلول سرکه خارج کنید و به خوبی با آب بشویید و خشک کنید.

تمیز کردن قاشق و چنگال استیل با جوش شیرین

برای از بین بردن لکه و سیاهی قاشق چنگال، بهترین روش استفاده از ترکیب جوش شیرین است؛ اما قبل از استفاده از این روش بهتر است آن را روی قسمتی از قاشق و چنگال تست کنید تا از سالم ماندن آن اطمینان حاصل کنید؛ در ابتدا باید قاشق و چنگال را به دقت شستشو دهید تا از هر گونه لکه و آلودگی پاک شود. سپس در یک قابلمه، آب را به جوش آورید و آن را از روی حرارت قرار دهید و هنگامی که آب به جوش آمد، یک قاشق جوش شیرین را به آن جوش اضافه کنید و آن را به دقت هم بزنید. در این مرحله تمام قاشق و چنگال ها را به محلول اضافه کنید و به مدت چند دقیقه جازه دهید قاشق و چنگال در محلول بماند؛ در نهایت آن ها را بیرون آورید و به خوبی با آب بشویید و در آخر قاشق و چنگال را با یک پارچه نرم و تمیز خشک کرده تا شاهد براق و درخشان شدن آن باشید.

تکفارس آی آر

رفع سیاهی قاشق چنگال با روغن زیتون

استفاده از روغن زیتون برای برق انداختن قاشق و چنگال استیل، یک روش ساده و موثر است که می تواند آن ها را مانند روز اول درخشان کند. ابتدا قاشق و چنگال استیل را با آب و صابون معمولی شستشو داده و خشک کنید؛ سپس چند قطره روغن زیتون را روی سطح قاشق و چنگال بمالید و با استفاده از یک پارچه نرم و تمیز، روغن زیتون را به طور دقیق به تمام سطح قاشق و چنگال پخش و اجازه دهید روغن به مدت حداقل ۵ دقیقه روی آن ها بماند؛ سپس با پارچه، روغن زیتون را از قاشق و چنگال پاک کنید و آن را با آب بشویید و خشک کنید؛ آنگاه خواهید دید این روغن مانند یک جلا عمل می کند و قاشق و چنگال ها را مانند روز اول زیبا و براق می کند.

نکات مهم برای جلوگیری از سیاه شدن قاشق و چنگال

پس از هر بار استفاده از قاشق و چنگال، آن ها را با آب بشویید و خشک کنید. اگر مواد غذایی روی سطح آن ها خشک شود باعث سیاه شدن آن ها می شود.

سعی کنید قاشق و چنگال را در ظروف غذایی با پوشش شفاف نگهداری کنید. در صورتی که قاشق و چنگال شما در معرض هوا قرار داشته باشند، با گذشت زمان اکسیده شده و سیاه خواهند شد.

www.takfars.ir

از قاشق و چنگال استیل با کیفیت و با اندازه مناسب استفاده کنید. قاشق و چنگال هایی که کیفیت کمی دارند و زود خراب می شوند، ممکن است سریع تر سیاه شوند.

در صوتی که قاشق چنگال با مواد غذایی که اسیدیته بالا دارند مثل سیب زمینی، ترشی، لیمو در ارتباط بودند بلافاصله آن ها را بشویید.

در صورت استفاده از ماشین ظرفشویی، قاشق و چنگال را در قسمت مناسب آن قرار دهید و دستورالعمل های تولید کننده را رعایت کنید. در صورتی که دستورالعمل ها را رعایت نکنید، ممکن است قاشق و چنگال سیاه شوند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر