تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش نحوه باز کردن درب پارکینگ بدون ریموت

image آموزش نحوه باز کردن درب پارکینگ بدون ریموت

مهم ترین دلایلی که باعث میشوند درب های برقی بدون ریموت باز شوند عبارتند از

گم و مفقود شدن ریموت درب اتوماتیک پارکنیگ

خراب شدن جک برقی درب اتوماتیک پارکینگ

قطع شدن جریان برق ساختمان

تکفارس آی آر

باز کردن درب اتوماتیک پارکینگ با برق اضطراری

در ساختار درب های اتوماتیک از قطعات متعددی از قبیل جک، موتور و گیربکس و غیره استفاده میشود که همگی در نهایت باز و بسته شدن درب را انجام می دهند. یکی از موارد بسیار مهمی که در زمان خرید جک برقی باید به آن توجه داشت، قابلیت اتصال به سیستم های برق اضطراری می باشد. این قابلیت که در تعداد اندکی از جک های برقی پیاده سازی شده است، امکان استفاده از برق ذخیره شده در این سیستم ها و باطری های پشتیبان را فراهم می کند. لذا می توان در صورت قطع شدن برق، درب اتوماتیک پارکینگ را سیستم های برق اضطراری باز کرد.

باز کردن درب برقی پارکینگ با خلاص کن

از دیگر ویژگی ها و قابلیت های مهمی که جک پارکینگ باید دارا باشد، سیستم خلاص کن دستی می باشد. این سیستم در فاصله کمی با موتور گیربکس قرار گرفته و با چرخاندن دکمه تعبیه شده بر روی آن می توان درب را بدون نیاز به برق و بدون ریموت باز و بسته کرد. این کلید بر روی تمام جک های پارکینگی قرار دارد و در زمان نصب بهتر است نحوه استفاده از آن را مطالعه یا از نصاب بپرسید.

باز کردن جک پارکینگ بدون ریموت با آلن

www.takfars.ir

استفاده از آچار آلن شبیه به کلید خلاص کن دستی عمل می کند و با استفاده از آن می توان درب برقی را بدون ریموت به ساده ترین شیوه باز و بسته کرد. آچار آلن که شبیه به L می باشد را در قسمت کلید سیستم خلاص کن دستی قرار دهید و آن را بچرخانید. در کمترین زمان درب با این شیوه باز میشود، اما فشار زیادی که به موتور دستگاه وارد می کند، به مرور منجر به اختلال در درب خواهد شد. توجه داشته باشید، حتی اگر بهترین جک پارکینگی را خریداری کرده باشید، فشار زیادی که آلن به موتور آن وارد می کند، کارایی دستگاه را کاهش خواهد داد. لذا پیشنهاد می کنیم از این روش تا حد امکان استفاده نکنید.

باز کردن درب اتوماتیک بدون ریموت با گوشی موبایل

با توجه به نوع جک نصب شده روی درب، می توان از گوشی تلفن همراه نیز به عنوان ریموت استفاده نمود. این قابلیت در شرایطی کاربرد دارد که ریموت را گم کرده باشید و به آسانی با گوشی تلفن همراه درب باز خواهد شد. برای استفاده از این قابلیت لازم است برنامه آن نصب شده و تنظیمات امنیتی به طور دقیق کامل شوند.

باز کردن کرکره برقی پارکینگ بدون ریموت

نوع دیگری از درب هایی که برای ورودی پارکینگ ها می توان از آن استفاده نمود، کرکره برقی می باشد. این کرکره ها در ورودی مغازه ها و واحدهای تجاری نیز کاربرد داشته و به دلایل مختلف از جمله گم شدن ریموت یا قطعی برق ممکن است نتوان آن را با ریموت باز و بسته کرد. با توجه به اینکه بر روی این درب ها از جک بازویی استفاده نمیشود و نوع خاصی از اپراتورها عملکرد کرکره ها را پیاده کنترل می کنند، روش باز کردن آنها بدون ریموت متفاوت است.

باز کردن درب کرکره ای پارکینگ با باطری پشتیبان

بسیاری از اپراتورهای نصب شده بر روی کرکره های برقی از باطری پشتیبان استفاده می کنند. ابن باطری ها با توجه به نوع و مدل اپراتور در شرایط قطع برق تعداد محدودی از ترددها و بالا و پایین رفتن های کرکره را تضمین می کنند. لذا می توان با اتصال دستگاه به باطری پشتیبان بدون برق کرکره را باز کرد.

باز کردن کرکره برقی با خلاص کن دستی

در کرکره های برقی نیز پیش بینی های لازم برای شرایط قطع برق به عمل آمده و سیستم خلاص کن دستی روی آنها تعبیه شده است. در شرایط قطع برق یا گم شدن ریموت می توانید کلید را در جهت مناسب بچرخانید تا کرکره بالا و پایین برود. برای این کار، می توانید از آچار آلن نیز استفاده کنید.

بستن درب اتوماتیک پارکینگ بدون ریموت

تک فارس

گاهی اوقات نیز ممکن است درب در حالت باز قرار گرفته و با ریموت بسته نشود. در این شرایط می توانید از روش های مختلفی از قبیل برد الکتریکی دستگاه، تنظیم تایمر و همچنین تنظیم زمان بسته شدن استفاده کرد. چند راهکار زیر می تواند به شما کمک کند تا درب اتوماتیک را بدون ریموت ببندید

دکمه تایمر روی برد را تا زمانیکه حالت چشمک زن پیدا کند فشار دهید و سپس دکمه D را بفشارید و زمان بسته شدن درب را وارد کنید.

سه سوئیچ روی موتور درب های برقی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید درب را ببندید.

نکات ایمنی در باز کردن درب پارکینگ بدون ریموت

پارکینگ از مهم ترین بخش های ورودی ساختمان ها می باشد که عدم توجه به امنیت آن می تواند منجر به سرقت و ورود افراد غیرمجاز شود. در شرایط قطع برق یا گم شدن ریموت لازم است چند نکته ایمنی و امنیتی را مد نظر قرار دهید که عبارتند از

برای استفاده از سیستم خلاص کن دستی، حتما اتصال برق به درب را قطع کنید.

تا حد امکان از آچار آلن برای باز کردن درب با سیستم خلاص کن دستی استفاده نکنید.

ریموت های گم شده را بلافاصله با انجام تنظیمات مخصوص غیر فعال کنید.

با توجه به اینکه علاوه بر قطع برق، خرابی های جک پارکینگ نیز در رخ دادن این مشکلات نقش دارند، لذا بهتر است در اولین فرصت با خدمات پس از فروش برند مربوطه تماس بگیرید.

T A K F A R S

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر