تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا من آدم افسرده ای هستم چطور بفهمم

image آیا من آدم افسرده ای هستم چطور بفهمم

نشانه های زیر به شما می گویند شما افسردگی دارید حتی اگر خود از آن بی اطلاع باشید

خسته و بی حوصله هستید

خستگی در انتهای یک روز پرمشغله کاملا عادی و نرمال است. منظور ما از خسته و بی حوصله بودن این است که هر روز از همان ابتدای صبح و به محض این که از خواب بیدار می شوید، این احساسات را داشته باشید. اگر این طور است، احتمالا به افسردگی مبتلا شده اید.

قدرت تمرکز و حافظه شما دچار اختلال شده است

تکفارس آی آر

اگر اخیرا متوجه شده اید که نمی توانید به درستی روی کارهای خود تمرکز کنید، یا حافظه تان ضعیف شده و به سختی برخی از مسایل را به خاطر می آورید، ممکن است به افسردگی دچار شده باشید. در چنین مواقعی گوش سپردن به حرف های اطرافیان و درک همه صحبت هایشان برایتان دشوار خواهد شد.

مشکل خواب پیدا کرده اید

اگر بیش از حد می خوابید یا شب ها نمی توانید بخوابید این می تواند نشانه افسردگی باشد. برای درمان این بیماریِ عصر جدید حتما نزد پزشک متخصص بروید تا بتوانید زیبایی های زندگی را دیده و از آنها لذت ببرید.

تغییرات وزنی بزرگ پیدا کرده اید

اگر در ماه های اخیر وزن زیادی از دست داده اید یا وزن زیادی کسب کرده اید یعنی رژیم غذایی شما تغییرات اساسی پیدا کرده است. یکی از نشانه های افسردگی افزایش یا کاهش ناگهانی اشتهاست.

www.takfars.ir

هیچ اتفاقی موجب خوشحالی شما نمی شود

هر کاری که می کنید، در هر جمعی که هستید، حتی جشن و مهمانی و حضور در میان دوستان عزیزتان هم نمی تواند به شما خوشحالی بدهد. این یک نشانه خطر است. حتما نزد پزشک بروید تا مطمئن شوید که به افسردگی مبتلا نشده اید.

کم حوصله و عصبی هستید

اگر در بیشتر مواقع عصبی، بی حوصله، کم حوصله، پرتنش و حساس هستید احتمالا افسردگی دارید و خودتان هم از آن بی اطلاع هستید.

مشکلات سلامتی پیدا کرده اید

اگر به طور ناگهانی دردهایی در ناحیه مفاصل و کمر پیدا کرده اید یا با مشکلات گوارشی مواجه هستید، احتمال دارد به افسردگی مبتلا شده باشید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر