تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا محیط کاری شما رقابتی است چطور باید برخورد کنید

image آیا محیط کاری شما رقابتی است چطور باید برخورد کنید

شرایط را به‌درستی ارزیابی کنید

همکاران خود را به‌عنوان اعضای تیمی در نظر بگیرید که هرکدام در یک موقعیت مجزا مشغول انجام وظایف خودشان هستند. بررسی کنید که هرکدام از شما در انجام چه‌ کاری قوی‌تر هستید و به‌جای مقایسه توانایی‌های خود با یکدیگر، سعی کنید تلاش‌های آن‌ها را تحسین و قدردانی کنید تا آن‌ها نیز همین کار را برای شما انجام دهند. یک تیم کاری زمانی به شکوفایی می‌رسد که مجموعه‌ای از مهارت‌ها در یک محیط حمایتگر باهم همکاری داشته باشند.

موقعیت خود را بشناسید

سعی کنید در محیط‌هایی فعالیت کنید که بابت کارتان از شما قدردانی می‌کنند؛ زیرا شما سریع‌تر می‌توانید در این محیط‌ها رشد کنید. البته انجام این کار به‌خصوص در ماه‌های اول کار سخت است؛ اما با گذشت زمان و شناخت شما از آن محیط، راحت‌تر می‌شود.

تکفارس آی آر

اگر در پیدا کردن موقعیت خود مشکل دارید، بدانید که اغلب ما از انجام کارهایی که دوست داریم و در محیط‌هایی که از بودن در آنجا لذت می‌بریم، موفق‌تر هستیم. بعدازاینکه موقعیت موردنظر خود را شناسایی کردید، باید تمام تلاش خود را به کار بگیرید تا بتوانید توانایی‌های خودتان را برای انجام آن کار در آن محیط بالا ببرید. همچنین سعی کنید با افرادی در ارتباط باشید که کاستی‌های شما را جبران می‌کنند.

اهداف خودتان را مشخص کنید

برای اینکه بتوانید اهداف کوتاه‌مدت و بلندمدت خود را مشخص کنید، از خودتان بپرسید چرا من هرروز برای انجام کار به این شرکت می‌روم؟ بعد از پرسیدن این سؤال به درک و شناخت بهتری از خودتان می‌رسید و متوجه می‌شوید اهداف شما با همکارانتان متفاوت است و در نتیجه رقابت میان شما کمتر می‌شود. البته در بعضی از سازمان‌ها ممکن است هدف شما و همکارتان یکسان باشد؛ اما در نظر داشته باشد که حتما دلیلی برای استخدام تک‌تک شما وجود داشته است. حتی اگر کاری که انجام می‌دهید یکسان باشد، بازهم استعدادها و روش انجام کار شما متفاوت از فرد دیگری خواهد بود.

کار خود را به بهترین نحو ممکن انجام دهید

در نظر داشته باشید که استعدادهای فردی شما چگونه می‌توانند باعث موفقیت تیم شوند. از نقاط قوت خود استفاده کنید و با کاهش استرس به موفقیت تیم کمک کنید، این موفقیت‌ها را در رزومه و پروفایل لینکدین خود نیز ثبت کنید. همچنین از یاری کردن همکارانتان در انجام امور نترسید و از این طریق به جدایی‌ها خاتمه بدهید.

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر