تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آنچه که باید درباره لیزر زائد موهای بدن بدانید

image آنچه که باید درباره لیزر زائد موهای بدن بدانید

آیا همه افراد که موهای زائد دارند می توانند لیزر موهای زائد را انجام دهند؟

نه، موهای زائد، اضافی یا ناخواسته به ۲ دلیل هورمونی یا غیرهورمونی ایجاد می شوند. اگر دلایل هورمونی باعث ایجاد موهای زائد شوند، شما نمی توانید هیچ نوع لیزری و بدون درمان بیماری زمینه ای از پس این موها بربیایید. اختلالات هورمونی یا ابتلا به تخمدان پلی کیستیک باعث می شود خانم ها در قسمت هایی از بدن خود که به طور طبیعی مو ندارند، با موهای ضخیم و تیره مواجه شوند. از این رو، چنین افرادی باید ابتدا بیماری و سپس موهای زائد خود را درمان کنند.

یعنی افرادی که مشکلشان هورمونی است، نمی توانند لیزر کنند؟

چرا؛ ولی این بیماران باید همزمان با لیزر، درمان دارویی برای رفع بیماری هورمونی خود را هم انجام دهند. درمان دارویی از رشد موهای جدید پیشگیری می کند و لیزر هم همزمان، موهای ایجاد شده را از بین می برد. این در حالی است که لیزر بدون داوردرمانی برای این بیماران، فقط صرف هزینه اضافی و بی فایده است.

تکفارس آی آر

پرمویی های غیرهورمونی با لیزر موهای زائد رفع می شود؟

این پرمویی (هایپر تریکوز) معمولا پاسخ دهی مناسبی به لیزر دارد. هرچه پوست افراد مبتلا به پرمویی غیرهورمونی، روشن تر و موهای آنها تیره تر و با قطر بیشتری باشد، شانس رفع دائمی شان هم بیشتر خواهد بود.

رنگ پوست هم معیار مهمی برای لیزردرمانی است؟

بله، از آنجایی که امکان سوختگی و آسیب های پوستی با لیزر موهای زائد در افرادی با پوست های تیره بیشتر است، توصیه می شود افرادی که سولاریوم کرده اند، حمام آفتاب گرفته اند یا پوست های بسیار تیره ای دارند، از لیزر کردن موهای زائد خود به شدت پرهیز یا در مورد این کار با پزشک متخصص پوست مشورت کنند. لیزر کردن موهای زائد در این افراد و توسط اپراتورهای غیرمتخصص، چیزی جز سوختگی های شدید پوستی را برای آنها به دنبال نخواهد داشت؛ سوختگی هایی که ممکن است لک های پوستی ناشی از آنها گاهی تا آخر عمر هم همراهشان بماند.

چه کسانی نباید به سراغ لیزر موهای زائد بروند؟

www.takfars.ir

بیمارانی مانند افراد مبتلا به لوپوس که نور لیزر باعث تشدید بیماری شان می شود. افراد مبتلا به پورفیری هم به دلیل واکنشی که نسبت به لیزر نشان می دهند، باید دور این روش درمانی را برای رفع موهای زائد خود خط بکشند. افرادی هم که باتری در قلب خود کار گذاشته اند باید قبل از لیزر، پزشک خود را در جریان بگذارند و معمولا از انجام لیزر موهای زائدشان منع می شوند.

آیا مصرف داروهای خاصی هم باعث ایجاد محدودیت در لیزر موهای زائد می شود؟

بله، اگر شما از داروهایی که پوست را نسبت به نور حساس می کنند، استفاده کنید، باید تا مدتی دور لیزر کردن را خط بکشید یا حداقل پزشک معالج خود را در جریان این موضوع بگذارید. مهم ترین و پرمصرف ترین این داروها شامل مسکن ها یا داروهای ضدالتهاب غیرکورتونی (NSAID)، کوتریموکسازول، گروهی از داروهای مدر، برخی داروهای دیابت، کینین و کنیدین، برخی تتراسایکلینها، آمیودارون، پیروکسیکام، *سولفونامیدها، سولفونیل اوره ها، داروهای ضدبارداری خوراکی و ایزوترتینوئین می شوند.

منعی برای لیزر موهای زائد در خانم های باردار یا شیرده وجود دارد؟

سال هاست متخصصان و پژوهشگران دنبال پاسخ این پرسش هستند اما هنوز هیچ کدام از منابع علمی ثابت نکرده اند لیزر موهای زائد در دوران بارداری برای مادر یا جنین، ضرر دارد. با این حال و به

طور کلی، ما تماس با هر نوع اشعه ای را برای خانم های باردار منع می کنیم. لیزر موهای زائد در دوران شیردهی هم کاملا بدون خطر و ضرر برای مادران و نوزادان آنهاست.

تفاوت قیمت خدمات لیزر در مراکز مختلف ناشی از چیست؟

اول اینکه ممکن است در مراکز مختلف، دستگاه های متفاوتی برای لیزر موهای زائد به کار برده شوند. دوم اینکه اگر دستگاه های یکسانی در ۲ مرکز به شما خدماتی ارائه می داد و یکی از آنها، ارزان تر از دیگری بود، باید به این مساله شک کنید. متاسفانه این روزها بیشتر آرایشگاه ها و باشگاه های ورزشی، اقدام به تبلیغ لیزر موهای زائد با قیمتی پایین تر از کلینیک ها می کنند. این مراکز، دنبال کسب سود بیشتر هستند و علاوه بر به خطر انداختن سلامت شما، تعداد شات یا میزان انرژی را کمتر از حالت عادی در نظر می گیرند و از این رو، شما را برای جلسه های بیشتری به مرکز خود می کشانند. در این صورت، در نهایت شما هستید که از نظر مالی، زمانی و حتی سلامت، ضرر خواهید کرد.

معمولا به ۴ جلسه لیزردرمانی نیاز داریم

میزان پاسخ دهی مطلوب در جلسه های مختلف لیزر موهای زائد به چه صورت است؟

تک فارس

اگر فردی مشکل هورمونی نداشته باشد و زیر نظر متخصص پوست و با دستگاه های استاندارد لیزر موهای زائد خود را انجام دهد، باید بعد از جلسه اول حدود ۷۰ درصد و بعد از جلسه دوم هم حدود ۹۰ درصد از موهای زائدش رفع شود. بالای ۹۵ درصد از موهای زائد این افراد در جلسه های سوم و چهارم از بین می رود و تنها موارد و افراد خاصی هستند که به بیش از ۴ جلسه لیزر نیاز دارند. اگر علت وجود موهای زائد، هورمونی نباشد، این موها تا سال ها رشد نمی کنند و شاید بعد از این مدت، یکی- دو جلسه لیزر برای از بین بردن موهایی که رشد مجدد داشته اند، نیاز باشد.

آمادگی های قبل از لیزر موهای زائد

مهم ترین توصیه شما به افرادی که می خواهند بهترین پاسخ را از لیزر موهای زائد بگیرند، چیست؟

این افراد نباید حدود ۱ ماه قبل از لیزر، موهای خود را با روش هایی مانند اپیلاسیون یا موم انداختن از ریشه بکنند. ۲ ماه قبل از لیزر هم نباید سولاریوم کنند یا حمام آفتاب بگیرند. بهتر است روز قبل از لیزر، موهای خود را اصلاح کنند و آن قسمت از پوستشان که قرار است لیزر شود، بدون هرگونه مواد آرایشی (حتی ضدآفتاب) باشد. بعد از لیزر هم می توان از انواع پمادها یا کرم های ضدالتهابی و ترمیمی برای پیشگیری از سوزش، خارش، قرمزی و التهاب احتمالی تا ۲ روز بعد از لیزر کمک گرفت.

گول تبلیغات دورغین را نخورید .

برخی از کلینیک ها برای تبلیغ و جذب مشتری می گویند که می توانند لیزر کل بدن در یک جلسه بپردازند اما این امر ، امری محال می باشد و اگر جایی به شما این پیشنهاد را دادند فرار را بر قرار ترجیح دهید. بدن هر فرد در هر جلسه می تواند مقدار محدودی اشعه لیزر را تحمل کند و شما در هر جلسه از لیزر فقط می توانیدبه لیزر قسمتی از بدن بپردازید و اگر بخواهید کل موهای زائد بدنتان را لیزر کنید این پروسه چندین جلسه به طول می انجامد تا از آسیب های پوستی جلوگیری کند.

شکیبایی برای رفع موهای زائد

برای لیزر موهای زائد باید صبر داشته باشید زیرا همانگونه که قبلا گفته شد این لیزر طی چند جلسه انجام می شود پس اگر می خواهید به نتیجه مطلوب دست پیدا کنید باید ثابت قدم باشید و صبر داشته باشید فاصله بین لیزر کردن موهای زائد باید ۴ تا ۶ هفته باشد که در این زمان موهای جدید رشد کرده و موهای مرده از بین می روند.

لیزر اطراف چشم ممنوع

همه ما با لیزر کردن موهای زائد بدن مان احساس خوب و دلنشینی پیدا می کنیم اما باید فراموش نکنیم لیزر کردن عوارضی نیز دارند که یکی از مهمترین این عوارض آسیب به چشم هاست بنابراین لازم است حتما از عینک های مخصوص برای لیزر کردن که پزشک به شما می دهد استفاده کنید و اگر پزشکتان فراموش کرد که به شما عینک دهد خودتان از او درخواست عینک کنید.

T A K F A R S

زائد کدام نواحی از بدن را میتوان با لیزر درمان کرد؟

همه موهای زائد بدن را میتوان به وسیله لیزر از بین برد. زنان بیشترین درخواست برای لیزر موهای زائد در ناحیه بیکینی زیر بغل پا ها صورت را دارند اما مردان درخواست لیزر موهای زائد در ناحیه کمر سینه صورت و پاها را دارند.

مزایای لیزر درمانی در مقایسه با سایر روش های حذف موهای زائد

روش های زیادی برای از بین بردن موهای زائد بدن وجود دارد این روشها عبارتند از اصلاح کردن ، موم انداختن ،استفاده از مواد شیمیایی و بند انداختن و…

لیزر کردن موهای زائد روش بهتری در مقایسه با سایر روش های حذف مو است زیرا در آن موهای زائد بسیار دیرتر رشد می کنند و کاهش می یابند،همچنین استفاده از این روش بسیار سریع و موثر است در حالی که روشی مانند الکترولیز به درمان قسمت خاصی از موها می پردازد و استفاده از آن برای قسمت های بزرگ بدن وجود ندارد.

در لیزر موهای زائد بیمار چه احساسی دارد؟

در لیزر موهای زائد بدن که یک درمان ساده است ،بیمار احساسی شبیه بند انداختن دارد، در صورتیکه پوست بیمار حساس باشد در این روش از ژل های بی حس کننده استفاده می کنند اما معمولا استفاده از ژل های بی حس کننده در این روش لازم و ضروری نمی باشد.

مضرات لیزر موهای زائد

در لیزر موهای زائد بدن تبحر فرد لیزر کننده می تواند بسیار با اهمیت باشد زیرا اگر لیزر توسط افراد متخصص انجام نشود ممکن است عوارضی مانند زخم، لک ،تاول برای پوست ایجاد کند ،همچنین اگر بعد از انجام لیزر خود مراقبتی نداشته باشیم و در صورت ایجاد زخم و تاول به دستکاری آن بپردازیم ممکن است جای آنها باقی بماند.

چرا برخی از افراد با لیزر موهای زائد دچار سوختگی می شوند؟

تک فارس www.takfars.ir

زیرا این افراد دستگاه لیزر را درست انتخاب نمی کند و به همین سبب دچار سوختگی می شوند.

چه کسانی از لیزر موهای زائد باید پرهیز کنند

منع استفاده از لیزر موهای زائد برای این افراد

زنان باردار

کسانی دارای شغلی هستند که دائماً در معرض آفتاب هستند.

کسانی که پوست ناحیه ای که میخواهند لیزر انجام دهند دچار زخم و عفونت شده است که این افراد باید تا زمان درمان زخم و عفونت شان صبر کنند و لیزر انجام ندهند.

بیماران عصبی که به دستکاری جای لیزر می پردازند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر