تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش پخت کوک برای سفره شام مهمانی

یک بشقاب، دو کوکو

image آموزش پخت کوک برای سفره شام مهمانی

یک بشقاب، دو کوکو

برای ۴ تا ۶ نفر؛ زمان آماده سازی و پخت ۵۰ دقیقه

مواد لازم برای کوکوی اسفناج

تکفارس آی آر

۲ پیمانه اسفناج خردشده

۴ /۱ پیمانه بادام خردشده

۲ /۱ پیمانه پیازچه خردشده

۱ ق چ پودر زیره

۴ /۱ پیمانه پودر سیر

www.takfars.ir

۲ /۱ ق چ پودر دارچین

۵ عدد تخم‌مرغ

۳ /۱ پیمانه کشمش

۲ /۱ و ۱ ق چ نمک

به میزان لازم فلفل سیاه

به میزان لازم روغن مایع

مواد لازم برای کوکوی سیب‌زمینی

۳ عدد سیب‌زمینی پخته

۴ عدد تخم‌مرغ

۱ ق چ زردچوبه

تک فارس

۲/۱ پیمانه گردوی خردشده

به میزان لازم نمک و فلفل

طرز تهیه:

۱ فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. برای آماده کردن کوکوی اسفناج، ابتدا اسفناج‌ها را ریز خرد کنید، آبِ اضافی‌اش را دور بریزیدو آن را داخل یک کاسه مناسب بریزید. سپس پیازچه خردشده، کشمش، بادام، دارچین، پودر سیر، زیره، نمک و فلفل و تخم‌مرغ‌ها را هم اضافه کرده و مواد را خوب با هم مخلوط کنید.

۲ برای آماده کردن کوکوی سیب‌زمینی، در کاسه ای سیب‌زمینی‌های پخته را خوب له کنید، سپس زردچوبه، نمک و فلفل، گردوی خردشده و تخم‌مرغ‌ها را اضافه کرده و خوب هم بزنید تا مایه کوکو آماده شود.

۳ دو عدد قالب مستطیل شکل آماده کرده و آنها را کمی چرب کنید. داخل یکی از آنها مایه کوکوی اسفناج و در دیگری مایه کوکوی سیب‌زمینی بریزید. قالب‌ها را به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر قرار دهید تا کوکوها بپزند.

۴ بعدازاینکه کوکوها آماده شدند، آنها را از فر درآورده و صبر کنید تا کمی خنک شوند، سپس آنها را برش بزنید و سرو کنید.

کیک کوکو ی چند لایه

image آموزش پخت کوک برای سفره شام مهمانی

کیک کوکو ی چند لایه

T A K F A R S

برای ۴ تا ۶ نفر؛ زمان آماده سازی و پخت ۸۰ دقیقه

مواد لازم:

۲ عدد فلفل دلمه‌ای قرمز

۵۰۰ گرم سیب زمینی

۳ عدد کدوسبز

۱۲۵ گرم گوجه‌فرنگی خشک

۵ عدد تخم‌مرغ

۲ /۱ پیمانه خامه صبحانه

به میزان لازم نمک و فلفل

به میزان لازم روغن مایع

تک فارس www.takfars.ir

طرز تهیه:

۱ فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد روشن کنیدو سینی فر را با کاغذ روغنی بپوشانید. فلفل دلمه‌ای‌ها را از وسط نصف کنید، سپس به‌صورت تکه‌های بزرگ خردشان کنید روی سینی فر بچینید و سینی را به مدت ۵-۴ دقیقه داخل فر قرار دهید تا فلفل‌ها کمی بپزند و بعد کنار بگذارید.

۲ سیب‌زمینی‌ها را پوست بگیرید و آنها را به‌صورت لایه‌های نازک خرد کنید. لایه‌های سیب‌زمینی را در سینی بچینید. سینی را به مدت ۵-۴ دقیقه داخل فر قرار دهید تا تکه‌های سیب‌زمینی کمی نرم شوند.

۳ حالا نوبت کدوهاست. آنها را بعد از شست‌وشو به‌صورت نواری خرد کنید. نوارها را روی سینی فر بچینید. این بار سینی را به مدت ۳-۲ دقیقه داخل فر قرار دهید تا کدوها کمی نرم شوند. در یک کاسه تخم‌مرغ، خامه و نمک و فلفل را خوب با هم مخلوط کرده و کنار بگذارید.

۴ قالب موردنظرتان را با کاغذ روغنی بپوشانید وکاغذ را با روغن چربش کنید. یک‌لایه کدوسبز داخل قالب بچینید. روی آن‌ها یک‌لایه فلفل دلمه‌ای قرار دهید و روی فلفل دلمه‌ای یک‌لایه سیب‌زمینی بچینید. کمی گوجه‌فرنگی خشک هم روی مواد بریزید. حالا مقداری از مخلوط تخم‌مرغ را روی مواد بریزید. لایه‌ها را به همین شکل روی هم قرار دهید. در انتها باقیمانده کدوسبزها را روی مواد قرار دهید. قالب را به مدت ۶۰-۵۰ دقیقه داخل فر قرار دهید .

کوکوی چینی با چاشنی فلفل سبز

image آموزش پخت کوک برای سفره شام مهمانی

کوکوی چینی با چاشنی فلفل سبز

برای ۳ تا ۴ نفر؛ زمان آماده سازی و پخت ۶۰ دقیقه

مواد لازم:

تکفارس

۳ عدد بلال

۲ پیمانه آرد برنج

۴ /۱ پیمانه شکر

۱ عدد تخم‌مرغ

۲ /۱پیمانه شیر

۱ ق چ پودر مایه‌خمیر

۱ ق س روغن مایع

به میزان لازم نمک

به میزان لازم روغن برای سرخ کردن

طرز تهیه:

takfars.ir

۱ دانه‌های بلال‌ها را با چاقو جدا کرده و داخل ظرف غذا ساز بریزید. دستگاه را روشن کنید تا پوره زرد و یکدستی حاصل شود، سپس آن را داخل یک کاسه مناسب بریزید.

۲ شکر، نمک، روغن مایع، شیر و تخم‌مرغ را هم داخل کاسه بریزید و مواد را خوب با هم مخلوط کنید. حال باید پودر مایه‌خمیر را اضافه کرده و به‌آرامی هم بزنید. حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید تا مایه‌خمیر عمل بیاید.

۳ بعد از زمان ذکرشده آرد را اضافه کرده و هم بزنید تا مایه کوکوی شما آماده شود. مایه این کوکو کمی سفت نر از مایه بقیه کوکوهاست. ظرف را در یک جای گرم حدود ۳۰ دقیقه قرار دهید.

۴ در یک تابه نچسب مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید تا داغ شود. مقداری از مایه کوکو را داخل تابه بریزید و با پشت قاشق آن را گرد کنید. هر تعداد که می‌شود به همین شکل کوکوها را داخل تابه قرار داده و دو طرفشان را سرخ کنید، سپس آن‌ها را داخل یک ظرف مناسب بریزید.

۵ ظرف را با سبزی‌های دلخواه تزیین کرده و سپس کوکوها را سرو کنید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر