تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش درست کردن پودینگ موز مخصوص و مجلسی

image آموزش درست کردن پودینگ موز مخصوص و مجلسی

دستور مخصوص سرآشپز:

ابتدا زرده های تخم مرغ، شکر و وانیل را با همزن برقی خوب هم بزنید تا کرم رنگ شود.شیر سرد و نشاسته ذرت را مخلوط کنید، سپس روی حرارت ملایم برده و کمی هم بزنید.مخلوط زرده و شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا کرم به غلظت مناسب برسد.قابلمه را از روی حرارت بردارید و کمی هم بزنید تا از داغی بیافتد.

خامه و زعفران را اضافه کنید و سریع هم بزنید تا هم دمای کرم شود و نبرد. ظرف پیرکس مناسبی را انتخاب کنید کمی از کرم در ظرف بریزید روی کرم را با بیسکوییت بپوشانید سپس یک ردیف موز روی بیسکوییتها بچینید. روی موزها را با کرم بپوشانید و این کار را ادامه دهید تا مواد تمام شود و لایه آخر کرم باشد. مرنگ آماده را روی کرم بریزید و با قاشق مدل دهید یا در قیف با ماسوره بریزید و روی کرم را با شکوفه های مرنگ بپوشانید.

حرارت بالای فر را روشن کنید و ظرف پودینگ را برای ۵ دقیقه زیر گریل بگذارید تا روی مرنگ کمی رنگ بگیرد. من پوینگ را در ظرفهای شیشه ای درست کردم تا نمای بهتری از دسر داشته باشم بعد از اینکه روی پودینگ را با شکوفه های مرنگ پوشاندم به وسیله دستگاه تورچ که مثل فندک عمل میکنه و حرارت ملایمی بیرون میده روی شکوفه ها رو با شعله تورچ کمی طلایی کردم این وسیله رو میتونید از لوازم قنادی معتبر تهیه کنید.

تکفارس آی آر

مواد لازم پودینگ:

زرده تخم مرغ ۳ عدد

شکر دانه ریز سه چهارم پیمانه

شیر ۲ پیمانه

نشاسته ذرت ۴ قاشق سوپخوری

www.takfars.ir

وانیل یک چهارم قاشق چایخوری

خامه صبحانه یک عدد ۲۰۰ گرمی

زعفران دمکرده غلیظ ۲ قاشق چایخوری

موز ۳ عدد حلقه شده

بیسکوییت پتی بور ساده به میزان لازم

مواد لازم مُرنگ:

سفیده تخم مرغ ۳ عدد

شکر دانه ریز سه چهارم پیمانه

آب لیمو ترش یک قاشق چایخوری

وانیل یک چهارم قاشق چایخوری

تک فارس

محصولات معتبر
محصولات معتبر