تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش خرید رنگ موی مناسب و با کیفیت

image آموزش خرید رنگ موی مناسب و با کیفیت

نکات مهمی که باید قبل از خرید رنگ مو بدانید

اولین موردی که برای خرید رنگ مو باید در نظر گرفت، خرید رنگ مویی است که حساسیت ایجاد نکند. مصرف کنندگان رنگ مو می توانند محلولی را که از ترکیب رنگ مو و اکسیدان تهیه شده است را پشت گوش یا در قسمت داخلی بازو برای ۴۸ تا ۷۲ ساعت بمالند. اگر هیچ حساسیتی مانند خارش و سوزش یا دانه های قرمز در طول این زمان ایجاد نشد به این معنی است که نتیجه تست منفی است و فرد می تواند بدون هیچ خطری از رنگ مو استفاده کند. اگر دانه های قرمز به اندازه مشخص بر طبق اندازه جایی که امتحان شده به وجود آمد، نشانه ای از حساسیت است.

مهم ترین عامل در انتخاب رنگ مو، انتخاب رنگمایه ای است که با رنگ موی طبیعی هماهنگی داشته باشد. رنگ موی طبیعی که در گروه رنگ های گرم شامل رنگ های قهوه ای تیره با های لایت های قرمز یا طلایی، قرمز توت فرنگی، بلوند و خاکستری است که ته رنگ زرد دارد. رنگ موی طبیعی که در گروه سرد قرار می گیرد شامل آبی – سیاه، قهوه ای به رنگ قهوه، قهوه ای، خاکستری متوسط، بلوند پلاتینی و خاکستری با رنگمایه نمکی یا فلفی رنگ است. رنگ موهایی که در گروه خنثی قرار می گیرند، قهوه ای کاراملی، بلوندهای ملایم و رنگ های خاکستری گل آلود هستند.

موقع انتخاب رنگ مو، از روی عکس روی جعبه رنگ موی خود را انتخاب نکنید چون خیلی اوقات این تصویرها گول زنک هستند. بهتر است از روی ویژگی های نوشته شده روی جعبه رنگ موی مورد نظر خود را انتخاب کنید. روی اکثر جعبه های رنگ مو، رنگ به اینصورت توصیف می شود:بلوند، قهوه ای، مشکی و قرمز (شرابی) و درجه آن را نیز مشخص می کنند:روشن، متوسط، و تیره. ممکن است تن و سایه رنگ را نیز قید کنند مثلاً طلایی یا خاکستری یا زیتونی و…

تکفارس آی آر

رنگ موی خود را متناسب با رنگ پوست چهره خود انتخاب کنید چرا که موها بیش از همه به صورت نزدیک است و یک رنگ نا متناسب می تواند چهره شما را پیرتر یا رنگ پریده نمایان سازد، ولی انتخاب یک رنگ مناسب میتواند در عین ایجاد زیبایی صورت شما را طبیعی تر نشان دهد. از رنگ موهایی که خیلی زیاد خاکستری هستند و با رنگ پوست شما تناسبی ندارند، استفاده نکنید. رنگ موهای طلایی نیز برای هر چهره ای مناسب نیستند و باید در مورد استفاده از آنها نیز دقت کنید.

قبل از رنگ کردن مو چه کنیم؟

به موهای خود قبل از رنگ کردن مو نرم کننده بزنید زیرا این کار سبب درخشندگی موی شما بعد از رنگ کردن می شود.

موها را از ریشه رنگ نکنید زیرا باعث آسیب موها می شود.

قبل از رنگ کردن مو پوست گردن، اطراف گوش ها و پیشانی را کرم بزنید تا در صورت برخورد با رنگ مو نسوزد.

www.takfars.ir

ترکیب رنگ های متنوع سبب آسیب بیشتر به موها می شود.

انواع رنگ مو

رنگ مو به دو دسته تقسیم می شود که در زیر درباره آن ها توضیح داده ایم.

رنگ موی موقت

این رنگ های مو به اکسیدان نیاز ندارند زیرا دانه های رنگی آن ها به دلیل کوچک بودن به راحتی وارد کوتیکول مو شده و زیر پولک ها قرار می گیرد. این رنگ ها به صورت اسپری در بازار موجودند و با چند بار شستشو رنگ آن ها از بین می رود.

رنگ موی اکسیداسیون

رنگ های اکسیداسیون خود به ۲ دسته دایمی و نیمه دایمی تقسیم می شوند.

رنگ های دائمی از پرمصرف ترین رنگ ها محسوب می شوند و در بازار به صورت کِرِم یا خمیر وجود دارند. رنگ های دائمی وارد ساختمان مو می شوند و دانه های مصنوعی رنگ آن ها با پیگمنت های طبیعی مو مخلوط می شوند و رنگدانه های بزرگ تری ایجاد می کنند که به صورت دایمی در مو می مانند.

رنگ های نیمه دائمی ژله ای اند و با ۱۲ یا ۱۵ بار شستشو با شامپو تغییر رنگ می دهند.

رنگ موی مناسب چهره

تک فارس

رنگ موی با کیفیت ویژگی هایی مانند پایداری، نرمی در مو، سازگاری با پوست، ایجاد شفافیت و درخشندگی، قابلیت پوشانندگی کامل، ایجاد رنگ طبیعی دارد و مانند رنگ موی نا مرغوب سبب خشکی و کدر شدن م نمی شود.

چه رنگی بیشتر به شما می آید؟

افراد از لحاظ رنگ پوست و ظاهر به ۲ دسته گرم و سرد تقسیم می شوند. برای تشخیص رنگ پوست به بازوهای خود نگاه کنید به خصوص رگ های بازوها. اگر رگ بازویتان سبز به نظر می رسند، احتمالا رنگ پوستتان گرم است. اگر رگ بازویتان آبی به نظر می رسد نشان دهنده این است که پوست شما بیشتر رنگمایه سرد دارد.

راهنمای خرید رنگ مو متناسب با پوست روشن و تیره

یک راه دیگر طبقه بندی رنگ پوست اندام افراد است، افردا چاق دارای پوست گرم وافراد لاغر جزو دسته پوست سرد هستند. راه دیگر این طبقه بندی رنگ پوست است افرادی که دارای پوست های تیره هستند جزو دسته سرد و افرادی که پوست روشن و سفید و سرخ دارند جزو دسته گرم هستند.

رنگ موی انتخابی باید ضدرنگ پوست باشد تا چهره جذاب تر به نظر آید. رنگ های شرابی، مسی، شاه بلوطی، طلایی، فندقی، بادام ی و آجری برای افرادی که جزو دسته سرد هستند مناسب است و بلوند خاکستری، زیتونی، صدفی، قهوه ای مات یا بلوند دودی برای افرادی که جزو دسته گرم هستند، مناسب است.

راهنمای خرید واریاسیون

واریاسیون ها رنگ های اصلی هستند که به رنگ مو اضافه می شوند و قرمزی یا زردی رنگ مو کاهش می دهند. واریاسیون ها خاص و قوی هستند و به رنگ های قرمز، زیتونی، آبی، طلایی، خاکستری و بنفش وجود دارند. مثلا

نکات مهم خرید واریاسیون

واریاسیون طلایی را می توان با تمام سری ها ترکیب کرد.

T A K F A R S

واریاسیون بنفش برای ترکیب با رنگ های سری A و C است

ترکیب واریاسیون قرمزبا سری A، C و M جالب نیست.

واریاسیون خاکستری برای رنگ های سرد مناسب است.

واریاسیون سبز مناسب برای رنگ های سری A، C و M است.

نکاتی مهم برای خرید اکسیدان

بعد از خرید رنگ مورد نظرتان بر اساس نکاتی که گفته شد لازم است که اکسیدان نیز تهیه کنید. برای رنگ کردن معمولی مو رنگ مو و واریاسیون را مخلوط نموده سپس به آن اکسیدان شماره یک بر حسب اندازه موهایتان اضافه کنید و تمام قسمت های مو را رنگ کنید و پس از گذشت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه آن را آبکشی کنید. برای دکلره کردن مو اکسیدان شماره ۲ انتخاب کنید.

هنگام رنگ کردن چه نکاتی را رعایت کنید؟

مدتی بیش ازحد نیازرنگ مورا روی سر باقی نگذارید.

پس از رنگ شدن مو پوست سرتان را کاملا با آب بشویید.

هنگام رنگ کردن مودستکش بپوشید.

تک فارس www.takfars.ir

دستورات روی بسته رنگ مو را رعایت کنید.

فرآورده های متفاوت رنگ مو را با هم ترکیب نکنید.

هرگز ابروها و مژه های تان را با رنگ مو رنگ نکنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر