تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور هنگام سفر با هواپیما خواب راحتی داشته باشید

گوشگیرهایی را بخرید که کاملاً مسیر گوش را مسدود میکنند

با اینکه گوشگیرهای فومی و نرم جهت استراحت در مسافرت ها راحت تر و مناسب تر هستند، اما موثرترین نوع گوشگیر نیستند. برای نشنیدن صدای بچه ای که سه ردیف آن طرف تر در حال گریه کردن است، از نوع سیلیکونی این گوشگیرها استفاده نمایید. این نوع گوشگیرها پس از اینکه با کف دو دستتان آنها را گرم و منعطف کردید، کاملاً قالب گوش شما می شوند و حتی مانع از شنیدن صدای موتور هواپیما هم می شوند.

این وسیله علاوه بر پرواز، برای روزهای دیگر سفر شما هم کاربرد بسیاری دارد مخصوصا برای سفر به مقاصد شلوغ و ازدحام. به عنوان مثال زمانی که قصد سفر به پایتخت دارید و اقدام به رزرو هتل در تهران کرده اید، این وسیله بزرگترین یار شما در هنگامی است که سوار مترو هستید. با کمک آن حداقل از سر و صدای فروشندگان مترو و گفت و گوهای پر هیجان دانشجویان در مترو در امانید.

در طول سفر فیلم تماشا نکنید

مسلماً تماشای فیلم در طول پرواز بسیار لذت بخش است، اما اگر میخواهید خوابتان ببرد، رنگ آبی متصاعد شده از صفحه نمایشگر، در این زمینه به شما کمکی نکرده و مانع از خوابیدنتان می گردد. فرکانس خاص این رنگ، مانع از تولید هورمون خواب بنام ملاتونین می شود، به جای تماشای فیلم، بهتر است با خواندن کتاب به خواب بروید. و بله، گوشی تلفن همراه و کامپیوتر شخصیتان هم دارای این رنگ آبی هستند، بنابراین تا جائی که ممکن است از نگاه کردن به تمامی صفحات نمایش پرهیز نمایید.

تکفارس آی آر

از قبل آمادگی نوسانات دمایی را داشته باشید

خوابیدن در اتاقکی که دمایی مانند دمای یخچال دارد، بسیار ناخوشایند است. این حس مانند زمانی است که چند لایه پتو روی خود انداخته اید اما پایتان از زیر پتو بیرون مانده است. به همراه داشتن چند جوراب ضخیم، یک کاپشن گرم، و یک شال گردن یا روسری که می تواند به عنوان پتو یا بالش هم استفاده شود، جزء ضروریات است.

از دو بالش استفاده کنید

با اینکه تمامی شرکت های هواپیمایی عملاً یک بالش کوچک را در پروازهای شبانه خود به مسافرین ارائه می نمایند، اما استفاده از دو بالش می تواند بهبود بزرگی را در میزان راحتی شما، به وجود آورد. یک بالش راحت را برای گذاشتن در زیر سرتان با خود به همراه داشته، و از بالش هواپیما برای قرار دادن در پشت کمرتان استفاده کنید تا از درد کمر که به هنگام استفاده از صندلی های هواپیماهای اکونومی به وجود می آید، جلوگیری نمایید. با همین وسیله سبک می توانید خود را از یک پیش آمد دردناک که بقیه سفرتان را نیز تحت تاثیر قرار می دهد حفظ کنید. پس اگر در حال جمع آوری وسایل سفر خود به مقصد شهری ساحلی مانند کیش هستید بالش اضافی را فراموش نکنید. این بالش هم در پرواز، هم در اتاقتان در هر یک از هتل های کیش و هم زمانی که هوس یک چرت دلچسب، کنار ساحل را در بعد از ظهر پاییزی کردید، در کنارتان خواهد بود.

صندلی کنار پنجره را رزرو کنید

www.takfars.ir

صندلی کنار پنجره، غیر از اینکه مکان بهتری برای لذت بردن از چشم انداز ۳۰۰۰۰ پایی بوده و کمتر در معرض میکروب های داخل هواپیما قرار دارد، اصلی ترین جا برای دراز کشیدن است. بالشی زیر سرتان بگذارید، فضای بین شانه و گردن خود را با کاپشن تان پر کنید و به تدریج به خواب فرو روید.

قبل از پرواز کمی ورزش کنید

از موقعی که شرکت های هواپیمایی سلامت مسافران را در طول پرواز در اولویت قرار داده اند، بیشتر فرودگاه ها مجهز به اماکن ورزشی و باشگاه های یوگا در ترمینال های خود شده اند. اینکه به طور مشخص یک جلسه انجام تمرینات هوازی مناسب، به بهبود خواب شما کمک میکند، موضوعی ثابت شده است؛ دمای احساس شده بدن شما را تا چند ساعت پس از ورزش بالا برده و در حین اینکه دمای بدنتان آرام آرام پایین می آید، به بدن این هشدار را می دهد که زمان استراحت فرا رسیده است. همچنین ورزش کردن کمک زیادی به کاهش فشار روانی و اضطراب میکند – اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که ترس از پرواز دارید.

خود را هوشمندانه تر درمان کنید

پیش از آنچه از انواع دارو استفاده کرده و غیر از اثرات جانبی غیرمنتظره که می تواند داشته باشد، در طول سفرتان هم به مدت ۸ ساعت به خواب رفته و اصطلاحاً بی هوش شوید، استفاده از چیزی طبیعی تر را مدنظر داشته باشید. بدن در رابطه با ریتم شبانه روزی که دارد، هورمونی به نام ملاتونین ترشح میکند که شامل خوابیدن هم می باشد. می توانید قرص های ترکیبی ملاتونین را از هر داروخانه ای تهیه کرده و با مصرف آن در درون هواپیما چرت بزنید و مسئله اختلاف زمانی و مشکلات ناشی از آن را تا حدی حل و فصل نمایید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر