تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

راهنمای علمی مراقبت از کودک مبتلا به آبله مرغان

image راهنمای علمی مراقبت از کودک مبتلا به آبله مرغان

اواخر زمستان و اوایل بهار فصل شیوع بیماری های ویروسی از جمله آبله مرغان در کودکان ۵ تا ۱۰ ساله است

آبله مرغان با علائمی مانند تظاهرات جلدی و تب بروز میکند بنابراین برای قابل تحمل شدن افزایش درجه حرارت توصیه می شود به کودکان مبتلا به آبله مرغان لباسهای سبک، نازک و نخی و نه پلاستیکی پوشانده شود.

در همه بیماریهای جلدی تامین آسایش و راحتی در درجه نخست اهمیت قرار دارد. کودک مبتلا به آبله مرغان هم به علت بثورات جلدی به خارش های شدیدی دچار می شود که باید به شیوه های متعدد نظیر پرت کردن حواس کودک از طریق تماشای تلویزیون و دیدن نقاشی مانع از خاراندن آن شد.

حمام سرد بدون استفاده از مواد شوینده و استفاده از لوسیون کالامین در کاهش میزان خارش کودک موثر است که بدین ترتیب آرامش کودک حفظ می شود.

تکفارس آی آر

چنانچه نتوان مانع از خاراندن کودک شد باید ضمن کوتاه کردن ناخن هایش لباس های آستین بلند و شلوارهای بلند به وی بپوشانید و به کودک آموزش داد به جای خاراندن با فشار روی نقاط تحریک شده سبب تسکین آن شود.

نورخورشید و گرما باعث تحریک پوستی و افزایش میزان خارش می شود، ایبوبروفن بهترین و ایمن ترین کاهنده تب برای کودکان مبتلا به آبله مرغان است.

استفاده از دهانشویه برای کاهش میزان تحریکات ضایعات دهانی و جلوگیری از بروز عفونت های باکتریال و ممانعت از ورود عفونت به سیستم گردش خون و تنفسی کودک توصیه می شود.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر