تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

ده رژیم غذایی تضمینی برای لاغری در کل جهان

۱. رژیم غذای کودک

براساس گزارش Shape magazine ستاره‌هایی مانند ریس ویترسپون برای کاهش وزن، رژیم غذای کودک گرفته‌اند. ریس به این برنامه‌ی غذایی اعتراف کرده و به دوستدارانش توصیه کرده که صبحانه و ناهار را با حدود ۱۴ شیشه غذای بچه کامل کنند.

این رژیم غذایی عجیب، توجه رسانه‌های زیادی را به خود جلب کرده است. بنا بر گزارش‌ها، این رژیم غذایی توسط مربی مشهور، تریسی اندرسون پیشنهاد شده است. از افراد مشهور دیگر، جنیفر انیستون نیز این برنامه را امتحان کرده.

۲. رژیم غذایی ۸ – ۱۶

به گفته Star Pulse هیو جکمن برای لاغر شدن و عضله سازی بمنظور بازی در نقش Wolverine مجبور شد یک رژیم غذایی و برنامه‌ی تمرینی دقیق را دنبال کند که شامل مصرف ۵۰۰۰ کالری در روز بین ساعت ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر بود.

تکفارس آی آر

جکمن به Entertainment Weekly گفت: من بطور طبیعی یک فرد لاغر هستم، بنابراین مقدار زیادی غذا می‌خورم.کاری که انجام می‌دهم این است که همه چیز را در مدت ۸ ساعت می‌خورم. به این رژیم ۸ – ۱۶ می‌گویند. یعنی من تنها بین ۱۰ صبح تا ۶ بعدازظهر غذا می‌خورم و در ۱۶ ساعت باقیمانده چیزی نمی‌خورم! من ۵۰۰۰ کالری غذا می‌خورم، و سپس دیگر چیزی نمی‌خورم.

۳. رژیم غذایی کلوچه

قبل از اینکه «نیکول اسنوکی» بازیگر مجموعه «جرسی شور» مادر شود، برای کاهش وزنش از رژیم غذایی کلوچه‌ی دکتر سیگال استفاده کرد. او می‌گوید: من روزی ۶ کلوچه می‌خوردم، سپس برای شام، مرغ یا ماهی یا یک غذای سالم مصرف می‌کردم.

کلوچه‌هایی که در این رژیم بودند، طعم‌های مختلفی مانند تکه‌های شکلات، جو، زغال اخته، موز، و نارگیل داشتند. به این رژیم که از دهه‌ی ۱۹۷۰ وجود داشته، بسته‌های کلوچه‌ی Plan10x نیز اضافه شده که کاملا طبیعی، حلال، و گیاهی است.

۴. رژیم غذایی ۵ کف دست

www.takfars.ir

به گزارش Grazia magazine، ویکتوریا بکهام بعد از تولد دخترش «هارپر سون» برای بازگشت به وزن قبل از بارداری از رژیم غذایی ۵ کف دست پیروی کرده است.

در این رژیم شما باید فقط ۵ کف دست از غذاهای سرشار از پروتئین مانند تخم مرغ نیمرو، گوجی بری، آجیل، و ماهی آزاد دودی به همراه آب فراوان و میان وعده‌ی سبزیجات سبز مصرف کنید.

۵. رژیم غذایی سرکه‌ی سیب

«مگان فاکس» که بخاطر نقشش در فیلم «ترانسفورمرز» معروف شده، بدلیل پیروی از رژیم غذایی سرکه‌ی سیب مورد انتقاد قرار گرفت. به گفته‌ی ThatsFit.com این رژیم از مردم می‌خواهد که برای پاکسازی سیستم بدن و خلاص شدن از وزن آب، چند جرعه از این ماده بنوشند.

او به The Herald-Sun گفت: من اهل رژیم یا ورزش نیستم چون تنبل هستم و عاشق شیرینی‌جات! بنابراین باید اغلب اوقات بخاطر مقدار قندی که مصرف می‌کنم ، بدنم را پاکسازی کنم.

۶. رژیم غذایی میوه

میوه‌خواری، همانطور که نامش نشان می‌دهد، رژیم غذایی است که فقط شامل خوردن میوه و گاهی اوقات آجیل می‌باشد. میوه‌خواری، رژیمی است که مورد علاقه‌ی «استیو جابز»، بنیانگذار شرکت اپل بود. در نتیجه «اشتون کوچر» بمنظور آمادگی برای بازی در نقش اصلی فیلم «جابز» از رژیم میوه استفاده کرد.

گاردین گزارش می‌دهد که با پیروی از این رژیم، کار اشتون کوچر بخاطر مشکلات مربوط به لوزالمعده به بیمارستان کشید. منتقدان زیادی هستند که می‌گویند رساندن تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن برای زنده ماندن از طریق یک رژیم میوه، تقریبا غیر ممکن است.

۷. رژیم غذایی PH

به گفته‌ی Sydney Morning Herald، «کیرستن دانست»، بازیگر زن فیلم مرد عنکبوتی از رژیم غذاییPH (به رژیم غذایی قلیایی نیز معروف است) پیروی می‌کرده است. فلسفه‌ای که در پشت این رژیم غذایی وجود دارد، این است که غذاهای اسیدی مانند گوشت و لبنیات فشار زیادی روی بدن وارد می‌کنند و باعث افزایش وزن و التهاب می‌شوند.

تک فارس

پیروان این رژیم غذایی تشویق می‌شوند که سبزیجات کاملا سبز مصرف کنند تا بدنشان را قلیایی کنند.

۸. رژیم غذایی رنگی ۷ روزه

به گفته‌ی Cosmopolitan، «کریستینا آگیلرای» خواننده، به کمک رژیم رنگی ۷ روزه، وزنش را کاهش داد. این رژیم شامل خوردن غذاهایی با یک رنگ در هر روز بود. این رژیم با رنگ سفید شروع می‌شود، با قرمز، سبز، نارنجی، بنفش، و زرد هم ادامه می‌یابد و سپس تمام رنگ‌ها در روز پایانی برنامه استفاده می‌شوند!

جزئیات این رژیم غذایی، در کتابی به همین نام از «ویندی ویسل» تعریف شده است.

۹. رژیم غذایی اسموتی

به گفته‌ی Stir.com وقتی «جسیکا سیمپسون» بعد از تولد دخترش ماکسول در سال ۲۰۱۲ تصمیم گرفت وزنش را پایین بیاورد، شروع کرد به مراقبت از وزن و پیروی از یک رژیم غذایی اسموتی که آشپز شخصی‌اش ابداع کرده بود. این برنامه‌ی ۴ ماهه شامل یک رژیم غذایی اسموتی ۱۵ روزه بود.

این برنامه با ۵ روز مصرف ۳ نوع اسموتی و ۲ میان وعده‌ی سالم شروع می‌شد، سپس با ۵ روز مصرف ۲ نوع اسموتی و ۲ میان وعده‌ی سالم و یک وعده غذا ادامه پیدا می‌کرد، و سرانجام با ۵ روز مصرف ۱ اسموتی و ۲ میان وعده و ۲ وعده غذا به اتمام می‌رسید.

۱۰. رژیم غذایی خام

به گفته‌ی Eating Well magazine، این رژیم، افراد مشهور زیادی را جذب کرده است، از جمله آماندا سایفرد و اوما تورمن. نام این رژیم غذایی همه چیز را مشخص می‌کند. پیروان این رژیم، فقط غذاهای خام مصرف می‌کنند. هیچ چیز نمی‌تواند در بالاتر از ۱۱۸ درجه‌ی فارنهایت پخته شود.

طرفداران این برنامه‌ی غذایی، آن را دوست دارند زیرا تا زمانیکه به قوانین اصلی این رژیم پایبند باشند، مجبور نیستند کالری‌ها، گرم‌های چربی، و کربوهیدرات را حساب کنند.

T A K F A R S

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر