تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

سنجد برای سلامتی مفید است یا مضر

image سنجد برای سلامتی مفید است یا مضر

سنجد منبع بسیار عالی از مواد معدنی، فلاونوئیدها، اسیدهای چرب و ویتامین های A، E و C است.

ویتامین ها و مواد معدنی موجود در سنجد در کنار خواص آنتی اکسیدانی، این میوه را به یک تقویت کننده ی عالی سیستم ایمنی بدن تبدیل کرده است.

همچنین مصرف سنجد باعث توقف فعالیت های باکتریایی در بدن می شود و می توان از آن به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی نام برد. سنجد با افزایش سطح کلاژن، پوست را روشن تر کرده و با اجرای عملیات جوان سازی پوست می تواند میزان چین و چروک ها را تا حد زیادی برطرف کند.

ترکیب میوه یا هسته ی سنجد با مواد خوراکی مختلف می تواند خواص درمانی و سلامتی گوناگونی در اختیار شما قرار دهد.

تکفارس آی آر

خواص سنجد و شیر

ترکیب سنجد و شیر توسط درمانگران از دوران کهن برای درمان بیماری های مرتبط با مفاصل استفاده می شده است. با ترکیب این دو ماده ی خوراکی می توانید به کاهش علائم یا حتی درمان آرتریت روماتوئید و مشکلات مفصلی بپردازید.

خواص سنجد و عسل

از ترکیب پودر سنجد و عسل می توانید دارویی عالی برای بهبود سلامت روده ها به دست آورید. وجود مقدار زیادی پلی فنول در این ترکیب باعث منظم شدن حرکات روده و بهبود هضم در دستگاه گوارش می شود. خواص سنجد برای معده باورنکردنی است. پس اگر درگیر یبوست یا زخم معده هستید می توانید با مصرف این ترکیب از بروز حالت تهوع و دردهای شکمی جلوگیری کنید. مبارزه با انگل ها، قارچ ها و باکتری های مضر موجود در معده و روده از دیگر خواص این ترکیب عالی است.

خواص سنجد برای لاغری

www.takfars.ir

فیبر زیادی که در سنجد وجود دارد اشتها را کم می کند و همین موضوع آن را به یک خوراکی عالی برای لاغری تبدیل کرده است. اگر به صورت منظم و روزانه پودر سنجد مصرف کنید متابولیسم بدنتان بالا می رود و کاهش وزن را تجربه خواهید کرد. البته مثل هر ماده ی غذایی دیگری، در مصرف سنجد هم باید حد تعادل را رعایت کنید و برای استفاده از مزایای لاغری آن در کنار رعایت یک رژیم غذایی سالم سنجد هم مصرف کنید.

خواص پودر سنجد

پودر سنجد از آسیاب کردن سنجد خشک شده به دست می آید و خواص مختلفی مثل کمک به چاقی، تقویت مفاصل و تقویت دستگاه گوارش دارد. این پودر معمولا با مواد خوراکی دیگری ترکیب می شود تا خواص دارویی گوناگونی پیدا کند. در طب سنتی ایرانی از پودر سنجد برای درمان بیماری های مختلفی که ریشه ی ویروسی داشته استفاده می شده و این استفاده تا به امروز ادامه پیدا کرده است. پس اینطور به نظر می رسد که یک شیشه پودر سنجد باید در هر قفسه ی مواد غذایی قرار داشته باشد. جالب است بدانید که یکی از مهم ترین خواص پودر سنجد برای پوست است. همانطور که گفتیم مصرف آن باعث افزایش میزان کلاژن می شود و در نتیجه چین و چروک ها را از بین می برد.

خواص پودر سنجد برای چاقی

اگر قصد دارید به روشی طبیعی و مناسب افزایش وزن داشته باشید کافی است روزانه ۳ تا ۴ قاشق پودر سنجد را با یک لیوان شیر پرچرب مخلوط کرده و بنوشید. اگر طعم این نوشیدنی برایتان ناخوشایند بود کمی عسل یا کنجد هم به آن اضافه کنید. بهتر است این نوشیدنی به صورت ناشتا یا به عنوان میان وعده نوشیده شود.

خواص پودر سنجد با ماست

استفاده از مخلوط پودر سنجد و ماست برای درمان پوکی استخوان بسیار مفید است. اگر زانو درد یا پوکی استخوان دارید می توانید روزانه ۲۰ تا ۳۰ گرم پودر سنجد را همراه با ماست بخورید. ابوعلی سینا در یادداشت های خود به خاصیت این ترکیب اشاره کرده و گفته است اگر پودر سنجد با شیر یا ماست مخلوط و مصرف شود کاملا پا درد را درمان می کند. همچنین برای درمان سردردهایی که به صورت ناگهانی ایجاد می شوند مصرف این ترکیب توصیه شده است.

خواص هسته سنجد

هسته ی سنجد سرشار از ویتامین های A، E و C است و در کنار مواد معدنی مختلف آن را به یک سوپر فود عالی تبدیل کرده است. البته هسته ی سنجد معمولا به صورت پودر ساده استفاده نمی شود و روغن حاصل از آن به مصارف مختلف می رسد. روغن هسته ی سنجد یکی از مشهورترین روغن ها در صنعت داروسازی است و این استفاده به ۵۰۰۰ سال پیش توسط درمانگران طب آیورودا شروع بازمی گردد. خواص سنجد برای کبد از قرن ها پیش ثابت شده است. همچنین درمان مشکلات گوارشی، افزایش گردش خون، تسکین درد و درمان سرفه از فواید روغن هسته ی سنجد است.

لیست مواد معدنی و ویتامین های موجود در روغن هسته ی سنجد

تک فارس

ویتامین های گروه E

ویتامین های گروه A

ویتامین های گروه C

ویتامین های گروه B

پروتئین

بتاکاروتن

فیبر خوراکی

استرول های گیاهی

منگنز

مس

T A K F A R S

سلنیوم

آهن

امگا ۳، ۶، ۷ و ۹

اسیدهای چرب غیر اشباع

سوپر اکسید دیسموتاز (یک آنزیم مهم برای سلامتی بدن)

توکوفرول ها

کارتنوئیدها

توکوترینول ها

آنتی اکسیدان هایی مثل ترپن ها، فنول ها و گلیکوزیدها

خواص درمانی روغن هسته ی سنجد

تک فارس www.takfars.ir

کاهش و بهبود درد

درمان بیماری های پوستی مثل جوش های چرکی، روزاسه، آکنه و اگزما

لایه بردار قوی پوست و آب رسان

پیشگیری از خشکی چشم و درمان آن

بهبود سرفه

بهبود گردش خون

از بین بردن راش پوستی

تقویت ذهن

پیشگیری از آلزایمر و زوال عقل

بهبود عملکرد کبد

تکفارس

کاهش قند خون

درمان جذام.

رفع شوره ی سر

تقویت و استحکام موها

تقویت رشد موها

پاکسازی معده و روده

بهبود ورم کیسه صفرا

درمان پوکی استخوان

کاهش احتمال ابتلا به بیماری های قلب و عروق

پیشگیری از پارکینسون

takfars.ir

کاهش خطر ابتلا به سرطان سینه و پروستات

جلوگیری از بروز آب مروارید

توقف تکرر ادرار

درمان سرگیجه

انرژی زا و نشاط آور

درمان نفخ شکم

قطع خونریزی

درمان سوهاضمه

بهبود زخم معده

درمان یبوست

تک فارس آی آر

جوان کننده ی پوست

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر