تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

بهترین باشگاه برای ورزش و بدنسازی چه باشگاهی است

image بهترین باشگاه برای ورزش و بدنسازی چه باشگاهی است

۱- محل باشگاه

باید هنگام انتخاب باشگاه ورزشی، به محل آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. اگر دور باشد یا مسیر پر ترافیکی داشته باشد، احتمال اینکه جلسات تمرینی خود را نادیده بگیرید افزایش می‌یابد. بعنوان مثال، باشگاهی را انتخاب کنید که بین راه رفت یا برگشت محل کارتان یا نزدیک به خانه‌ی شماست.

۲- هزینه‌ی عضویت

هزینه‌ی عضویت در باشگاه‌های ورزشی می‌تواند خیلی متفاوت باشد. این هزینه به عواملی همچون ویژگی‌های باشگاه یا تعداد جلساتی که قصد تمرین دارید بستگی دارد. اگر مباحث مالی یکی از نگرانی‌های شماست، هزینه‌ی عضویت باشگاه یک عامل کلیدی در انتخاب شما خواهد بود. باید چندین باشگاه را در محله‌ی خود بررسی کنید و هزینه‌های عضویت آن‌ها را باهم مقایسه نمایید تا مناسب‌ترینشان را برگزینید.

تکفارس آی آر

۳- ساعت کار باشگاه

ساعت کار باشگاه مورد نظر شما نیز خیلی مهم است! شما به باشگاهی نیاز دارید که بیشترین زمان ممکن را فعال باشد تا بتوانید جلسات تمرینی خود را به خوبی در برنامه‌ی روزانه‌تان بگنجانید. همیشه بخاطر داشته باشید تا ساعت کار و تاریخ‌هایی که تعطیل است را بررسی کنید.

۴- تجهیزات

تجهیزات باشگاه باید به خوبی نگهداری شوند و تمیز باشند. به تعداد ماشین‌ها، وزنه‌ها و تجهیزات تمرینات هوازی توجه کنید. مطمئنا خیلی بیشتر و بهینه‌تر تمرین خواهید کرد اگر دارای تجهیزات و ماشین‌های متنوعی باشد.

۵- کلاس‌های آموزشی

www.takfars.ir

به کلاس‌های آموزشی نیز دقت نمایید. به تنوع کلاس‌هایی که در باشگاه برگزار می‌شود و اینکه آیا آن‌ها برایتان جذاب است یا نه توجه داشته باشید. همچنین در مورد هزینه‌ی اضافه نیز بپرسید؛ برخی از باشگاه‌های ورزشی این کلاس‌ها را به رایگان و برخی دیگر با هزینه‌ی اضافه‌تری برگزار می‌کنند.

۶- محیط باشگاه

باشگاه ورزشی شما باید جایی برای آسایش و راحتی شما باشد. چیزهایی مانند نوع موسیقی که پخش می‌شود یا جای تجهیزات در باشگاه، نقش مهمی در لذت شما از تمرینتان بازی می‌کنند. همچنین باید با آدم‌هایی که در آن همزمان با شما تمرین می‌کنند نیز احساس راحتی کنید.

۷- خدمات اضافی

به خدمات اضافی باشگاه، همچون محل نگهداری کودک، استخر، ماساژ، فیزیوتراپی و مشاوره‌ی تغذیه توجه داشته باشید. هر کدام از این خدمات شاید برای شما سودمند باشد، فقط حواستان به هزینه‌ی اضافه‌ی این خدمات باشد.

۸- آموزش خصوصی

حتما توجه داشته باشید باشگاهی که می‌خواهید انتخاب کنید، یک مربی قابل قبول داشته باشد. برخی از باشگاه‌ها مربیانی را استخدام می‌کنند که گواهی مربی‌گری ندارند و از آن‌ها بیشتر به جهت توانایی‌شان برای فروشندگی استفاده می‌شود! اگر شما به تازگی به سمت ورزش رفته‌اید، مطمئن شوید که با یک مربی واجد شرایط تمرین می‌کنید تا برنامه‌‌ی تمرینی مختص شما تدوین کند که از آسیب‌های احتمالی دور بمانید.

۹- پاکیزگی

یک عامل خیلی مهم برای انتخاب یک باشگاه ورزشی، پاکیزگی است. مثلا مطمئن شوید که دستمال و بطری‌های ضدعفونی کننده‌ای وجود دارد تا پس از استفاده از هر تجهیزاتی آنرا تمیز کنید. همچنین رختکن، سرویس‌های بهداشتی و حمام باشگاه را بررسی کنید تا مطمئن شوید به خوبی تمیز نگاه داشته شده‌اند.

۱۰- کارکنان باشگاه

تک فارس

کارکنان می‌توانند اشخاصی دوست‌داشتنی و یاری‌دهنده‌ی شما باشند. اگر تازه به باشگاهی رفته‌اید، کارکنان آنجا هستند که راه و چاه را به شما نشان خواهند داد. رفتار خوب کارکنان می‌تواند تجربه‌ی ورزش شما در آن مکان را لذت بخش‌تر کرده و شما را تشویق کند تا بصورت منظم تمرینتان را ادامه دهید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر