تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور مثل مدل ها خوش عکس باشید

image چطور مثل مدل ها خوش عکس باشید

بهترین لبخندتان را بشناسید

بااینکه همه لبخندها در یک محل (دهان) ایجاد می شود، اما بعضی از لبخند ها موجی روی صورتتان ایجاد می کند که باعث می شود چشمانتان هم احساستان را ابراز کند.

پس برای اینکه خوش عکس بودن را تجربه کنید، به عکس های قبلی خودتان نگاهی بیندازید و ببینید که کدام لبخند به صورتتان بیشتر می آید. حتماً موقعیت را در نظر داشته باشید و یاد بگیرید که آن لبخند را تقلید کنید تا هر موقع دوربین هویدا شد بتوانید دقیقاً همان لبخند را روی صورتتان بنشانید.

خوش عکس بودن و نور مستقیم

تکفارس آی آر

نور مستقیم، به خصوص اگر از نور خورشید باشد، چهره و حالت شما را تغییر می کند. ممکن است باعث شود صورتتان را جمع کنید یا چشمانتان را ببندید و چنین حالت هایی مسلماً عکس شما را خراب خواهد کرد. نور همچنین ممکن است باعث شود که سرتان را پایین بیندازید و این هم به نوبه خود زیر صورتتان غبغب ایجاد می کند و باعث می شود در عکس بد بیفتید. پس تا آنجا که می توانید سعی کنید در موقعیتی عکس بیندازید که از نور شدید آفتاب خبری نباشد.

مستقیم به دوربین نگاه نکنید

برای خیلی از آنهایی که چهره فتوژنیک دارند، هرکاری هم که بکنند دوربین بدی هایشان را خوب و خوبی هایشان را عالی نشان خواهد داد. خیلی دیگر از آنهایی که فتوژنیک هستند هم یاد گرفته اند که طوری عکس بگیرند که همیشه فتوژنیک بیفتند. بعضی هایشان به کمی بالاتر از دوربین نگاه می کنند، ترفند خیلی هایشان هم ساده است: درست از زاویه ای که در آن بهترین شکل را دارند مقابل دوربین می ایستند.

اگر سرها و صورت ها متقارن بودند، این مسئله دیگر وجود نداشت اما واقعیت این است که هیچ چهره ای تقارن کامل ندارد. همیشه یک رخ شما زیباتر از رخ دیگرتان است.

یادتان باشد که بااینکه این صورت، موها و سر خودتان است، شاید خودتان نتوانید تعیین کنید که کدام رختان زیباتر از رخ دیگر است. پس چرا از دوستانتان سوال نمی کنید؟

www.takfars.ir

به لنز دوربین نگاه نکنید

هیچکس نمی خواهد در عکسی که همه در آن خوب افتاده اند، با چشمانی قرمز دیده شود. برای این که چنین اتفاقی نیفتد، مستقیم به لنز دوربین نگاه نکنید. کمی بالاتر یا پایین تر از لنز را نگاه کنید. نگاه مستقیم به لنز باعث می شود که نور پس از برخورد با شبکیه چشم منعکس شود و در نتیجه چشم در عکس به رنگ قرمز درمی آید. اگر فاصله خود را با دوربین حفظ کنید، از خطر چشمک زدن هم دور خواهید شد.

لباستان اهمیت دارد

سبک لباس پوشیدن و رنگبندی لباس ها بر جذابیت فتوژنیک شما در عکس ها تاثیر می گذارد.لباس های درست انتخاب کنید. رنگ در خوب بودن عکس مهم است. طرح های لباس بر ظاهر شما اثر می گذارد، مثلاً راه راه های افقی شما را پهن تر به نظر می رساند و پوشیدن لباس یکرنگ، باعث می شود تعریف نشده و بیش از اندازه آرام به نظر برسید. بهترین رنگ ها رنگ های خنثی و جامد است.

به سمت راست خود نگاه کنید

بر طبق مطالعات اخیر محققان دانشگاه ویک فورست آمریکا، نیمرخ چپ صورت نسبت به نیمرخ راست جذابیت بیشتری دارد. این موضوع به این دلیل است که این بخش از صورت احساسات شخص را بهتر بروز می دهد. برایخوش عکس بودن، صورت خود را کمی به سمت راست بچرخانید. این ترفند باعث می شود افرادی با صورت های گرد، لاغرتر به نظر برسند.

غبغب را حذف کنید

هیچ چیز بدتر از این نیست که در عکسی غبغب شما کاملا مشخص باشد. اما متاسفانه این مشکل برای همه ما پیش آمده است. برای اینکه این مشکل در عکس هایتان به وجود نیاید، مطمئن شوید که دوربین کمی بالاتر یا هم سطح چشمان تان قرار داشته باشد. همچنین سعی کنید سرتان را کمی به سمت بالا نگه دارید و فک تان را کمی به سمت بیرون بدهید. بهتر است ابتدا این شیوه را جلوی آینه تمرین کنید و ببینید که طبیعی به نظر می رسد یا خیر.

ژستی حرفه ای بگیرید

اگر می خواهید عکس تمام قد بیندازید، ژستی کلاسیک به خود بگیرید ، در حالی که یکی از شانه های خود را به دوربین نزدیک تر کرده اید و یکی از پاهایتان جلوی پای دیگرتان قرار دارد،، سه چهارم از بدن خود را به سمت دوربین بچرخانید. این ژست باعث می شود که در عکس لاغرتر به نظر برسید. سعی کنید کمر خود را راست نگه دارید و شکم تان را تو بدهید. (فقط سعی کنید خیلی در اینگونه ژست گرفتن افراط نکنید، قرار نیست کسی را گول بزنید.)

تک فارس

صورت را باریک نشان دهید

برای این که صورت فضای کمتری را در عکس اشغال کند باید دو اصل را رعایت کنید: صورت را در زاویه ۳۰ درجه به سمت لنز بچرخانید و زبان را به سقف دهان بچسبانید. رعایت این اصول باعث می شود صورت باریک تر نشان داده شود.

در زاویه درست قرار بگیرید

اگر در حالت نشسته قرار است که عکس بگیرید از عکاس بخواهید که دوربین را بالا نگه دارد. در این زاویه وقتی صورت تان را برای قرار گرفتن مقابل دوربین تنظیم می کنید، تعریف بهتری از چانه تان به دوربین دارید. زمانی هم که می خواهید در حالت ایستاده عکس بگیرید از عکاس خود بخواهید که از زاویه پایین تری از شما عکس بگیرد. این زوایا باعث می شوند که شما خوش چهره تر و لاغرتر به نظر برسید و با مد هم همراه شده باشید

خوب لباس بپوشید، لباس و نوع پوشش نقش قابل توجهی در عکاسی دارد.

زیاد و بیش از حد آرایش نکرده و چهره خود را از حالت طبیعی خارج نکنید.

از لوازم آرایش مات استفاده کنید.

تا جای ممکن از نورهای مصنوعی استفاده نکنید حتی در محیط های بسته.

آرایش مو بسیار مهم است. دریابید با موهای باز چهره بهتری دارید یا با موهای بسته.

T A K F A R S

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر