تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آیا خوردن سالاد هم آدم را چاق میکند و چطور

image آیا خوردن سالاد هم آدم را چاق میکند و چطور

یکی از اشتباهات رایج به هنگام درست کردن سالاد گنجاندن مقادیر قابل توجهی مغز و آواکادو در آن است؛ هرچند این دو خوراکی بسیار سالم و مفید هستند اما به شرط آنکه میزان محدودی از آنها در طول روز مصرف شود. در واقع، مغز و آواکادو باید جزء همیشگی یک سالاد باشند ولی فراموش نکنید تنها یک مشت کوچک مغز و یک سوم آواکادو برای یک روز کافی است.

مورد دیگر آنکه به جای سس های چرب از یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، سرکه بالزامیک یا نمک دریایی استفاده کنید. به خاطر داشته باشید، حذف کامل روغن از سالاد برای بدن آسیب زاست. علاوه بر این، ۲۰ دقیقه پیش از مصرف سالاد آب بنوشید؛ چراکه در بسیاری مواقع شما احساس تشنگی را با گرسنگی اشتباه می گیرید و همین موضوع باعث افزایش حجم غذای مصرفی شما می شود. در چنین حالتی دو اتفاق می افتد؛ مصرف بیش از حد سالاد یا افزون یک غذای مکمل به آن وعده.

زمان و موقعیت مصرف سالاد نیز تأثیر به سزایی در حجم خوردن آن دارد. غذا خوردن در موقعیت هایی مثل تماشای تلویزیون یا کار با کامپیوتر که ارتباط مغز با بدن قطع می شود فارغ از نوع غذا منجر به چاقی می شود. کاهش وزن به معنای کم کردن میزان کالری مصرفی یا خوردن غذا کمتر از میزان سوخت و ساز بدن است. بنابراین، سالاد به عنوان یک غذای کم کالری نقش مهمی در کم شدن وزن ایفا میکند ولی به شرط آنکه به میزان مناسبی مصرف شود و ترکیبات سالم و لبه اندازه ای داشته باشد.

تکفارس آی آر

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر