تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

ضررهای استفاده از باد کولر برای سلامتی

image ضررهای استفاده از باد کولر برای سلامتی

کولر آبی وسیله ای متعارف برای خنک کردن هوا در مناطقی با دمای معتدل است. مشکل این دستگاه ها این است که در هنگام خنک کردن هوا با پخش ذرات آب در هوا موجب سرد شدن هوا می شوند؛ به این ترتیب که ذرات آب پخش شده در هوا برای تبخیر، گرمای موجود در هوا را جذب و آن را خنک می کنند. ولی با این روند، رطوبت موجود در هوا زیاد می شود. در ادامه مهم ترین عوارض کولر برای بدن انسان را بخوانید.

عوارض وسایل سرمایشی برای بدن انسان عبارتند از

ایجاد آلرژی و تنگی نفس

از آنجا که کولر آبی در محیط بیرون قرار دارد، گرد و غبار محیط و آلودگی ها را جذب می کند و آنها را به درون محیط خانه می برد. این مسئله به بروز آلرژی و آسم در بدن می انجامد یا موجب بروز سرفه و عطسه می شود. برای جلوگیری از این عوارض کولر برای بدن انسان باید پوشال های کولر را زود به زود تعویض کنید و هم بهتر است از فیلترهای آنتی باکتری در محل دریچه کولر استفاده کنید.

تکفارس آی آر

بروز پادرد و کمردرد

باد مدام و مستقیم کولر دردهایی مانند پادرد و کمردرد راب ه خصوص در افراد مسن افزایش می دهید. پس باید به این نکته توجه کنید و از باد مستقیم کولر دور باشید.

افزایش درد روماتیسم و دردهای عضلانی

اگر در بدن خود پلاتین دارید یا قبلاً دچار شکستگی استخوان شده اید، باید بدانید یکی از عوارض کولر برای بدن انسان تشدید روماتیسم و دردهای استخوانی است. کولر آبی به دلیل بالا بردن بیش از حد رطوبت محیط، روماتیسم شما را بدتر می کند و باعث دردناک شدن بیشتر مفاصلتان می شود.

همچنین، باد کولر تاثیر بدی بر شکستگی های استخوانی دارد و موجب بروز درد در آنها می شود. پس برای دوری از این مشکلات، دریچه کانال کولر را طوری تنظیم کنید که به طور مستقیم باد به شما نخورد و روبه روی باد کولر قرار نگیرید.

www.takfars.ir

بروز بیماری های تنفسی ویروسی و قارچی

همان طور که گفتیم، کولر آبی با افزایش رطوبت محیط موجب کاهش دمای آن می شود. این مسئله موجب رشد قارچ ها و ویروس ها در هوای محیط و آنتقل آن به سیستم تنفسی شما می شود. این قارچ ها و ویروس ها حتی می توانند موجب بروز ذات الریه و بیماری های دیگری مانند گلودرد و… در انسان بشوند.

برای پیشگیری از این عوارض کولر برای بدن انسان باید هر سال اقدام به تعویض پوشال های کولر خود کنید. با این کار، شانس ابتلا به بیماری های مختلف تنفسی را کاهش می دهید.

خشکی پوست

زمانی که باد مستقیم و مرطوب کولر به بدن انسان می خورد، رطوبت پوست را از بین می برد و موجب خشکی پوست می شود. از طرف دیگر، باد کولر خشکی موها را نیز در پی دارد. برای پیشگیری از این مشکل و جلوگیری از عوارض کولر برای بدن جلوی باد مستقیم کولر ننشینید یا به طور مرتب از کرم های مرطوب کننده پوست یا ماسک های آبرسان مو استفاده کنید.

بروز خستگی، سردرد و بدن درد

از دیگر عوارض کولر برای بدن انسان خستگی بدنی زیاد است. قرار گرفتن مدام در معرض باد کولر موجب سردرد و دیگر عواضی می شود که خوشایند نیست. برای دیشگیری از این مشکلات بهتر است هرجند ساعت یک بار از خانه خارج شوید و در معرض هوای محیط بیرون قرار بگیرید.

تشدید درد کلیه

یکی از بدترین عوارض کولر برای بدن انسان شدت دادن درد کلیه است.

مضرات کولر گازی برای بدن انسان

تک فارس

کولر گازی برای بدن مضراتی دارد که برخی از مهم ترین آنها را در اینجا می خوانید. به این نکات دقت کنید تا سلامتی بدن خود را حفظ کنید و بتوانید از دکتر دور بمانید. دقت کنید که وزش باد مستقبم بر بدن می تواند عوارض و بیماری هایی را برای شما ایجاد کند که مجبور شوید به پزشک مراجعه کنید یا حتی از دارو استفاده کنید.

کم آب شدن بدن

کولر گازی بر عکس کولر آبی، رطوبت محیط را جذب می کند تا هوا را خنک کند. در این شرایط، قرار گرفتن داوم در معرض باد کولر گازی موجب دهیدراتهشدن و از دست دادن آب و رطوبت مورد نیاز بدن می شود. کاهش دمای محیط نیز سبب می شود که شما احساس خشکی بدن و تشنگی نکنید.

برای جلوگیری از این عارضه، باید هر از چند گاهی آب بنوشید و مراقب تنظیم رطوبت بدن خود باشید.

بروز سردرد و تشدید سردردهای میگرنی

باد کولرگازی برای بسیاری از افراد سردرد ایجاد می کند. همچنین، سردردهای مییگرنی را تشدید می کند که دلایل آن سرد شدن بیش از اندازه محیط و خشک شدن هوا است. برای پیشگیری از این عوارض باید دمای کولر گازی را زیاد پایین نبرید و به دفعات در طول روز آب کافی بنوشید. قرار نگرفتن مستقیم در برابر باد کولر را نیز مد نظر قرار دهید.

خشک شدن اشک چشم ها

از عوارض کولر برای بدن انسان خشکی چشم ها است که در افراد مبتلا به خشکی چشم، موجب تشدید آن می شود.

کاهش تحمل بدن در برابر هوای گرم

بدن با قرار گرفتن در دمای پایین، پس از مدتی به آن عادت می کند و دیگر نمی تواند دمای بالا را تحمل کند. قرار گرفتن طولانی مدت در هوای خنک و سرد موجب عادت کردن بدن به این شرایط می شود و قرار گرفتن دوباره در محیط گرم سبب بروز استرس می شود.

T A K F A R S

برای مقابله با این عوارض کولر برای بدن انسان باید سعی کنید به مدت طولانی در معرض هوای خنک کولر گازی قرار نگیرید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر