تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش پخت کتلت مقوی و گیاهی

image آموزش پخت کتلت مقوی و گیاهی

۱-سیب زمینی ها را در یک قابلمه متوسط قرار دهید و رویشان را با آب سرد نمک دار بپوشانید. آب را به جوش بیاورید و شعله را تا درجه متوسط کاهش دهید، سپس اجازه دهید سیب زمینی ها تا زمانی که نرم شوند بجوشند، حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه. خوب خشکشان کنید و سپس دوباره به قابلمه برگردانید. روی حرارت متوسط به مدت ۱ تا ۲ دقیقه قرارشان دهید تا خوب خشک شوند. سپس سیب زمینی ها را با گوشت کوب تبدیل به پوره سیب زمینی کنید.

۲-در یک کاسه متوسط، پودر سوخاری، پودر سیر، نمک و نمک طعم دار را با هم ترکیب کنید. تخم مرغ ها و یک قاشق غذا خوری روغن را نیز اضافه کنید و بهم بزنید. ترکیب تخم مرغ و اسفناج ها را به سیب زمینی اضافه کنید سپس آنقدر بهم بزنید تا کاملا ترکیب شوند.

۳-به صورت دسته ای کار کنید، دو قاشق غذا روغن را در در ماهی تابه ای بزرگ روی شعله متوسط رو به بالا گرم کنید تا زمانی که به جلز و ولز بیفتد. موادی را که دارید تبدیل به ۳۰ قسمت کنید با یک کفگیر قسمت هایی که جدا کرده اید را صاف کنید مواظب باشید زیاد به یکدیگر نزدیک نباشند تا نچسبند. هر سمت کتلت هایی که درست کرده اید را ۲ تا ۳ دقیقه بپزید تا زمانی که به رنگ قهوه ای طلایی در بیایند. دوباره این کار را تکرار کنید و هر بار کمی روغن اضافه کنید. کتلت ها را پس از پخت روی یک دستمال کاغذی قرار دهید و تا گرم هستند سرو کنید.

مواد لازم

تکفارس آی آر

دو عدد سیب زمینی متوسط، پوست کنده و برش خورده به قطعات ۲.۵ سانتی

نمک

یک چهارم فنجان پودر سوخاری

دو قاشق چای خوری پودر سیر

یک قاشق چای خوری فلفل

www.takfars.ir

یک قاشق چای خوری نمک طعم دار

۲ عدد تخم مرغ بزرگ، که مقداری هم زده شده باشند

یک قاشق غذا خوری روغن زیتون، بعلاوه مقداری بیشتر برای سرخ کردن

۲۸۵ گرم اسفناج خرد شده

محصولات معتبر
محصولات معتبر