تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش دم کردن یک چایی خوش عطر و خوش رنگ

چند نکته‌ مفید درباره چای دم کردن:

تهیه‌ی یک چای خوش‌طعم، اندکی حوصله می‌خواهد.

برای صرفه‌جوئی در سوخت، ابتدا سماور یا کتری را از آب پر نکنید، بلکه نخست قدری آب داخل آن بریزید (بعداً پس از دم کردن چای می‌توانید به آن آب اضافه کنید).

همینکه آب داخل کتری یا سماور به نقطه‌ی جوش رسید و نخستین غُل را زد، چای خود را دم کنید.

توجه داشته باشید که اولاً هیچگاه برای تسریع در درست کردن چای، آب گرم داخل سماور نریزید، بلکه همیشه از آب سرد استفاده کنید.

تکفارس آی آر

ثانیاً نگذارید آب سماور زیاد بجوشد، چون چای شما را بد رنگ و بدمزه خواهد ساخت.

ضمناً قوری را نیز قبل از دم کردن چای، اندکی گرم کنید. یعنی ابتدا قوری را تا نیمه از آب جوش پر کنید و سپس دوباره خالی نمائید.

حالا همینکه مشاهده کردید آب جوش آمده، چای را درون قوری بریزید و روی آن آب جوش باز کنید. در مورد برخی از چای‌ها لازمست قبلاً چای را بشوئید. به این معنی که ابتدا اندکی آب جوش درون قوری بریزید و خالی کنید تا خاک چای شسته شود و چای آمادگی بیشتری برای دم کشیدن پیدا کند.

وقتی قوری را به اندازه‌ی کافی از آب پر کردید، آب سماور یا کتری را نیز اضافه کنید. سپس قوری را روی سماور بگذارید و در صورت امکان، دستمال تمیزی روی آن بیندازید تا چای بهتر دم بکشد!
معمولاً چای ظرف مدت ۳ تا ۵ دقیقه دم می‌کشد، ولی توجه داشته باشید که چای انواع مختلف دارد و هر نوع چای، دارای طبیعت خاصی است. ب

رخی از چای‌ها زود دم می‌کشد و پاره‌ای دیگر، به اصطلاح «دیردم» هستند. بر اثر تجربه و تمرین، پی خواهید برد که چای شما از کدام نوع است و مدت مناسب برای دم کشیدن نوع چای و همچنین سلیقه‌ی خود را خواهید یافت.

www.takfars.ir

در همه حال باید مراقب باشید که چای شما نجوشد، وگرنه همه‌ی زحمات شما بر باد خواهد رفت!

محصولات معتبر
محصولات معتبر