تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

گپی کوتاه با دانیال عبادی بازیگر سریال راستش را بگو

image گپی کوتاه با دانیال عبادی بازیگر سریال راستش را بگو

عبادی درباره انتقادهایی که نسبت به شعاری بودن نقش او به عنوان یک دانشجو در سریال «راستش را بگو» شده است، گفت: «من به خاطر کارم پروسه تحصیلم خیلی طول کشید و تا همین سال پیش دانشجو بودم و فوق لیسانسم را یک سال پیش گرفتم. برای همین خیلی با حال و هوای دانشجویی آشنا هستم و صددرصد احساس نزدیکی خاصی هم با نقش علیرضا مولایی می کردم. حالا اینکه بعضی ها انتقاد میکنندکه شخصیت او واقعی نیست و به دانشجوها شبیه نیست، برای من عجیب است. چون بحث علیرضا مولایی، دانشجو بودن او نیست، مسئله او انسان خوب بودن است. او می خواهد بگوید ما می توانیم انسان های خوبی باشیم، ما می توانیم هر روز بیشتر از روز قبل به انسانیت و ارزش های انسانی مان بها بدهیم. ما می توانیم در رفتار، گفتار و پندارمان صداقت داشته باشیم، هر چند شاید گاهی این صداقت برای مان پیامدهای بدی داشته باشد. حالا او می توانست با همین آرمان ها مثلا کارگر یا کارمند باشد. در این سریال مسئله اصلی دانشجو بودن علیرضا مولایی نیست اما همانطور که گفتم من به علت اینکه خودم سال ها دانشجو بوده ام علیرضا مولایی را از آن فضا دور نمی دانم. من شخصیت او را شعاری نمی دانم. به خاطر اینکه ما همه اتفاقات مهم روزگارمان از همین دانشگاه شروع شده و دانشجوها همیشه نقش مهمی در مسائل مهم جامعه و تاریخ معاصر ما داشتند. فکر می کنم در آینده هم خواهند داشت. دانشگاه یک اجتماعی از تفکرات متفاوت است، جایی که جوان ها دنبال آرمان هایشان هستند. پس چرا بگوییم نمی شود یک جوانی که در جست و جوی صداقت است و می خواهد به سمت آن برود دانشجو باشد. چرا باید علیرضا مولایی اندیشه، سبک زندگی و آرمان هایش را غیرواقعی بدانیم؟ به نظر من او اصلا غیرواقعی و شعارزده نیست.»

image گپی کوتاه با دانیال عبادی بازیگر سریال راستش را بگو

عبادی در ادامه به تجربه خودش اشاره میکند و می گوید: «زمانی که دانشجو بودم بارها ما به ازای بیرونی این شخصیت را دیده ام. خود من هم اصلا آن زمان دغدغه های مشابه داشتم؛ دغدغه اینکه جوری زندگی کنم که دیگران از من راضی باشند و هر چه صادقانه تر زندگی بکنم. البته این دغدغه اکثر آدم ها در آن سن و سال است.»

image گپی کوتاه با دانیال عبادی بازیگر سریال راستش را بگو

تکفارس آی آر

عبادی در ادامه با تاکید بر ارزش های فرهنگ ایرانی، گفت: «ما ایرانی هستیم و یک عقبه فرهنگی غنی داریم. ما به خاطر شیعه بودن مان، عقبه ای از اخلاق، صداقت و شجاعت از حضرت علی علیه السلام داریم. ما ارزش های بسیاری از پهلوانان، عیارها و جوانمردانی که در تاریخ مان داشتیم به ارث برده ایم. پس این مرام های جوانمردی، فتوت، عیاری، صداقت و راستی در گفتار و کردار، شعار نیست و همه ما ایرانی ها به صورت بالقوه این ارزش ها را داریم. حالا اگر بتوانیم جرقه ای ایجاد بکنیم که این پتانسیل بالقوه، بالفعل شود، همین داستان سریال ما می شود.»

از عبادی می پرسیم که آیا در دوران دانشجویی از آن گروه دانشجویی هایی بوده که به قول معروف کله شان بوی قرمه سبزی می داده و او جواب می دهد: «به هر حال همه در دوران دانشجویی دغدغه هایی دارند که فکر می کنم شاید بیشتر برای کسانی که دانشجو هستند یا بودند آن فضا و تجربیات قابل درک باشد.»

image گپی کوتاه با دانیال عبادی بازیگر سریال راستش را بگو

چطور شد که ستاره نشدم

– وقتی دانیال عبادی کارش را شروع کرد خیلی ها پیش بینی می کردند او به زودی به یک ستاره بدل خواهد شد و جای ستاره هایی مثل رضا گلزار و بهرام رادان را خواهد گرفت، پیش بینی ای که هیچ وقت نه در مورد او نه بعضی دیگر از هم نسل های او مثل مصطفی زمانی اتفاق نیفتاد.

www.takfars.ir

عبادی در این باره می گوید: «اینکه من و هیچ کدام از هم دوره ای هایم ستاره نشدیم به خاطر این بود که کلا سینمای ما جلوی روند ستاره شدن بازیگران را گرفته است. یعنی ما یک مقطع کوتاهی را داشتیم که این ستاره سازی به حد اعلای خودش رسید و بعد از آن این روند رو به افول رفت و جلوی آن را گرفتند. یعنی نگذاشتند که این اتفاق دیگر بیفتد و شاید نمی خواهند که سینمای ما ستاره ای داشته باشد. من هم جزو بازیگرانی بودم که قربانی این تصمیمات شده ام و فکر می کنم حالا ما باید راه و روش دیگری را باید برای ستاره شدن انتخاب کنیم. ما باید سعی کنیم انتخاب های درستی داشته باشیم و همینطور از روش های دیگری که در صنعت سینما وجود دارد استفاده کنیم اما دیگر کار به آن راحتی سابق نیست که صرفا یک بازیگر خوش قیافه و جوان بیاید چهارتا کار نقش یک بازی کند و ما دیگر از فردا به او ستاره بگوییم.»

image گپی کوتاه با دانیال عبادی بازیگر سریال راستش را بگو

او در این باره بیشتر توضیح می دهد و درباره اینکه چطور جلوی روند ستاره شدن بازیگران را گرفتند، می گوید: «شاید یکسری سیاست هایی بوده که باید اعمال می شده. مثلا در تمام دنیا وقتی یک بازیگر به شهرت می رسد مهمترین چیزی که در کنار کارشان، به شهرت و محبوبیت آنها کمک میکند، تبلیغات است. اولین اتفاقی که برای جلوگیری از روند ستاره سازی انجام دادند ممنوعیت حضور در تبلیغات برای بازیگران بود. من خودم ده ها پیشنهاد تبلیغاتی داشتم که اگر می توانستم در آنها حاضر شوم دیگر تمام سال و دائما روی بیلبوردهای تبلیغاتی در مقابل چشم مردم بودم و محال بود مخاطب من را از یاد ببرد. دومین کاری که برای این هدف انجام دادند، جلوگیری از ساخت فیلم هایی بود که بر پایه بازیگر محوری بودند. فیلمنامه هایی که یک شخصیت اصلی و یک قهرمان داشتند در طول این سال ها بسیار کمرنگ شده اند. اقدام بعدی درباره مصاحبه ها بود. خب قطعا مصاحبه با مطبوعات و رسانه های مختلف یکی دیگر از عواملی است که یک بازیگر را ستاره میکند اما در نوع این مصاحبه ها و عکس ها هم دست بردند و خیلی چیزهای دیگر که کمک می کردند یک بازیگر به سرعت ستاره شود.»


یک فیلم بین حرفه ای

– بازی دانیال عبادی در سریال «راستش را بگو» به نظر اهل فن و منتقدان یک سر وگردن بالاتر از کارهای پیشین این هنرپیشه جوان است. او در این باره می گوید: «به هر حال وقتی من بازیگری را به عنوان حرفه اصلی ام قبول کردم پذیرفتم که باید برای آن وقت بگذارم و روی کیفیت آن کار کنم تا بتوانم هر روز بهتر و بهتر شوم. البته بدون تعارف من هنوز اول راه هستم. اما در این سال ها خیلی سعی کرده ام که از افراد صاحب صلاحیت مشاوره بگیرم و نقدها را گوش کنم و بخوانم. من خیلی با دوستانم صحبت می کنم و حتی خودم از خیلی دوستان سینمایی ام خواهش می کنم کارهایم را ببینند و نقطه ضعف هایم را به من گوشزدت کنند. از دوستانی هم می پرسم که واقعا صادفانه ضعف هایم را بگویند و رودربایستی نکنند. در کنار اینها سعی می کنم خیلی بخوانم و فیلم زیاد ببینم. خیلی زیاد.»

image گپی کوتاه با دانیال عبادی بازیگر سریال راستش را بگو

او درباره نوع متفاوت فیلم دیدنش می گوید: «فیلم دیدن من اینطور نیست که یک فیلم را بگذارم و بنشینم از اول تا آخرش را ببینم. من روی بازی ها تمرکز می کنم و بارها یک پلان یا یک سکانس را عقب و جلو می کنم تا جزئیات آن را بررسی کنم. خب به همین دلیل وقتی من می خواهم یکسری واکنش های به خصوص را در صحنه ها و شرایط خاص بررسی کنم تماشای یک فیلم خیلی طول می کشد.

فیلم دیدن با من کار سختی است. برای همین معمولا در ۹۰ درصد مواقع من تنها فیلم می بینم. همیشه داستان من همینطور است، مگر اینکه بخواهم صرفا خود فیلم را تماشا کنم و دست از سر بازی های آن بردارم یا با جمعی فیلمی را تماشا کنم. البته با همه اینها من حداقل روزی ۲ فیلم می بینم و هر فیلم را چندین و چند بار نگاه می کنم.»

این بازیگر جوان حسابی اهل مطالعه هم هست و می گوید: «من سعی می کنم خیلی برای کارم بخوانم. نه اینکه فقط متن ها و کتاب های مربوط به کارم را بخوانم. نه، من درباره همه چیز می خوانم. همینطور در این سال ها سعی کردم بهتر ببینم و نوع نگاهم را نسبت به مردم و محیط پیرامونم تغییر بدهم. من فهمیدم هر چقدر به رفتار و حالات و حرکات مردم دقیق تر بشوم و آنها و زندگی شان را بهتر ببینم و بهتر به حرف هایشان گوش بدهم در کیفیت کارم بیشتر اثر میگذارد.»


نمیتوانم ورزش نکنم

تک فارس

– دانیال عبادی یک ورزشکار حرفه ای است، شک نکنید. او اگر با بازیگری هم به شهرت نمی رسید، در ورزش معروف می شد. او در این باره می گوید: «ورزش جزو لاینفک زندگی است. اگر هم بخواهم نمیتوانم ورزش نکنم. قبل از هر چیزی در زندگی ام یک ورزشکار بودم. از بچگی ورزش می کردم و چند سالی هم جزو تیم ملی خردسالان و نونهالان ژیمناستیک بودم. بعد از آن ۴ سال جزو تیم ملی نوجوانان و جوانان کاراته بودم و به صورت حرفه ای کاراته کار می کردم. ورزش های دیگر مثل شنا، دوومیدانی و ورزش های توپی مثل بسکتبال را هم همیشه دنبال کرده ام. البته تازگی به ورزش های جدید علاقه مند شدم. مثل اتومبیلرانی و موتورسواری کراس. برای حرفه بازیگری به طور مرتب بدنسازی کار می کنم وهمیشه هم سعی می کنم بدنم را روی فرم نگه دارم.»

image گپی کوتاه با دانیال عبادی بازیگر سریال راستش را بگو


برای تفریح هیچ وقت دیر نیست

– شاید شما هم جزو آن دسته آدم هایی باشید که تصور میکنند بازیگر جوان و خوش قیافه صبح تا شب مشغول تفریحات عجیب و غریب هستند. دانیال عبادی که اصلا منکر تفریح در زندگی اش نیست، سبک زندگی سختگیرانه ای در این مورد دارد و می گوید: «ما نمی توانیم و نباید منکر تفریح سالم و درست بشویم. یعنی طبیعتا تفریح باید در زندگی همه باشد اما من معتقدم برای تفریح هیچ وقت دیر نیست اما بمرای چیزهای مهم دیگری مثل کار و تحصیل و … ممکن است دیر شود. من موقعی که خیلی درگیر کار بودم با خودم می گفتم ای وای سنت دارد بالا می رود هیچ تفریحی در زندگی ات نکرده ای اما بعد دیدم که هر چقدر سنم بالا می رود اتفاقا موقعیت های بهتری برای تفریح فراهم می شود و انگار تفریحاتم هم با سنم بیشتر می شوند. فکر می کنم هر سال که بزرگتر شدم لذتی هم که از زندگی می برم بیشتر شده است. ما اگر در سال های نوجوانی و شروع جوانی به تحصیلاتمان و فراهم کردن یک موقعیت خوب شغلی اهمیت بدهیم و برای آنها وقت بگذاریم بعدها در زندگی آرامش و امنیت بیشتری داریم و با خیال راحت می توانیم برای تفریحمان هم وقت بگذاریم و هیچ چیز را هم از دست نداده ایم. پس به نظرم اول بهتر است به مسائل مهم زندگیمان اولویت بدهیم، برای تفریح وقت زیاد است.»

البته بازیگری تنها شغل دانیال عبادی نیست. او می گوید: «رشته تحصیلی من بازرگانی است و فوق لیسانس این رشته را دارم. برای همین در کنار بازیگری شرکتی هم دارم که به امور بازرگانی در آن مشغول هستم اما تمرکز اصلی من روی بازیگری است.»

image گپی کوتاه با دانیال عبادی بازیگر سریال راستش را بگو


ازدواج یک اتفاق است

این بازیگر جوان درباره مهمترین دغدغه این روزهایش می گوید: «در شرایط فعلی به خاطر مشکلاتی که ما با آنها مواجه شده ایم فکر می کنم نه تنها من بلکه اکثر مردم دغدغه مسائل کاری و اقتصادی را دارند.»

شاید خیلی از طرفداران این بازیگر جوان و خوش قیافه دوست داشته باشند بدانند او درباره ازدواج چه نظری دارد و آیا تصمیم ندارد از مجردی دربیاید و به جمع متاهل ها بپیوندد؟ او در این مورد می گوید: «از نظر من ازدواج یک اتفاق است و اینطور نیست که من تصمیم بگیرم یا نگیرم، فکر می کنم خودش بر اساس نیاز من به موقع شکل می گیرد. من هم دوست دارم صبر کنم و ببینم این اتفاق کی برایم پیش خواهد آمد.»

T A K F A R S

محصولات معتبر
محصولات معتبر