تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

آموزش تمام روش های اعراب گذاری روی حروف

image آموزش تمام روش های اعراب گذاری روی حروف

تایپ عربی به دو روش انجام می شود

تایپ عربی آنلاین متن های عربی

تایپ دستی عربی

تکفارس آی آر

تایپ عربی آنلاین زمانی به کار می رود که شما نیازی به تایپ متن کامل متون عربی ندارید و می توانید با سرچ در گوگل به متن عربی مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید.

مراحل نوشتن عربی آنلاین

در صورت نیاز به یک متن ، بخشی از متن را در گوگل جستجو کنید.

قسمتی از آیه یا حدیث را بدون نیاز به اعراب گذاری جستجو کنید ، سپس متن کامل آیه یا حدیث به همراه ترجمه و اعراب گذاری برای شما نمایش داده می شود.

هنگام جستجوی آیه یا حدیث به این مطلب توجه کنید که سایت شما معتبر و مورد اعتماد باشد تا اطلاعات غلط در اختیار شما قرار نگیرد.

www.takfars.ir

از مزیت های تایپ عربی آنلاین این است که شما نیاز به تایپ متن عربی ندارید و به راحتی می توانید به ترجمه و تفسیر آیه و حدیث نیز دسترسی پیدا کنید.

به عنوان مثال ، برای جستجوی شعر عربی لا تقل اصلا و فصلا …. را در سایت گوگل جستجو کنید ، سایت های مختلفی این شعر عربی (لا تَقُلْ أصلى و فَصْلى أبداً إنَّما أصلُ الْفَتی ما قَدْ حَصَلْ) را به شما نشان می دهند. سایتی را انتخاب کنید که ترجمه ، تفسیر و اعراب گذاری شعر عربی را به طور کامل انجام داده باشد. بهترین و مؤثرترین روش برای تایپ عربی آنلاین جستجو در گوگل و استفاده از اینترنت است.

در صورتی که به اینترنت دسترسی ندارید ، از نرم افزارهای مرتبط مانند: نرم افزارهای قرآنی ، نرم افزار تفاسیر و… که در سایت های مختلفی وجود دارند ، استفاده کنید. با جستجوی ساده در گوگل می توانید به راحتی و به صورت رایگان به نرم افزارهای ترجمه و تایپ عربی آنلاین دسترسی پیدا کنید.

یکی دیگر از روش های تایپ عربی آنلاین ، استفاده از نرم افزار اعراب گذار است. با استفاده از این نرم افزار با دقت بالایی می توانید متون خود را اعراب گذاری کنید. نحوه اعراب گذاری بستگی به میزان حساسیت کار شما دارد. به عنوان مثال ، برای برخی افراد ، حرکت آخر کلمات اهمیت زیادی دارد اما برای برخی دیگر چندان حائز اهمیت نیست.

یک راه دیگر برای تایپ عربی آنلاین استفاده از سامانه اعراب گذاری است. این سامانه بدون در نظر گرفتن حرکت آخر کلمات ، ۹۵ درصد از متون شما را اعراب گذاری می کند. اعراب گذاری به کار رفته در این نرم افزارها با توجه به پیکره و سبک اعراب گذاری مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی صورت گرفته است.

سایت های زیر از جمله سایت های خوب و معروف در تایپ عربی آنلاین و همچنین اعراب گذاری متون عربی به شمار می روند.

سایت حرکات

سایت حرکات از سایت هایی است که امکان اعراب گذاری کلمات عربی همزمان با نوشتن آن ها را برای شما فراهم می کند. با قرار دادن اعراب در کنار کلمات می توانید متن خود را در این سایت کامل کنید.

روش اعراب گذاری حروف در صفحه کلید

در صورتی که در تایپ عربی آنلاین به کلمات بدون اعراب برخورد کردید ، با کلیدهای میانبر زیر می توانید کلمات عربی را اعراب گذاری کنید

تک فارس

علامت فتحه ــَـ Shift + A

علامت کسره ــِـ Shift + D

علامت ضمه ــُـ Shift + S

علامت تنوین فتحه ــًـ Shift + Q

علامت تنوین کسره ــٍـ Shift + E

علامت تنوین ضمه ــٌـ Shift + W

علامت تشدید ــّـ Shift + F

علامت ساکن ْ Alt + 0250

علامت ویرگول ، (کاما ) Shift + T

علامت نقطه ویرگول ؛ Shift + Y

T A K F A R S

تایپ عربی آنلاین و اعراب گذاری روی حروف در موبایل و تبلت

کیبورد پیش فرض اندروید ( یا گوگل کیبورد)

در تایپ فارسی با نگه داشتن ا کاراکتر آ و با نگه داشتن ی کاراکتر ئ را می توانید تایپ کنید.

همچنین با نگه داشتن . (نقطه) نیز در یک پاپ آپ تمام علائم از جمله فتحه و کسره و .. وجود دارد.

محصولات معتبر
محصولات معتبر