تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چه کنید تا ناخن های بلند زود نشکنند و براق باشند

image چه کنید تا ناخن های بلند زود نشکنند و براق باشند

توجه به رشد و سلامت ناخن‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ناخن‌ها را درست کوتاه کنید.

کفش‌های تنگ نپوشید زیرا ناخن‌ها در گوشت پا فرو می‌رود.

از لاک‌های با کیفیت استفاده کنید، چون لاک‌هایی که کیفیت خوبی ندارند به ناخن صدمه می‌زنند.

تکفارس آی آر

وقتی لاک را با پاک‌کننده‌ها پاک می‌کنیم، باید یک مرطوب‌کننده خوب هم استفاده کنیم.

ناخن هایتان را با روش‌های خانگی تقویت کنید.

مواد غذایی مفید برای رشد و تقویت ناخن

به‌طور کلی مواد غذایی مفید برای ناخن مربوط به مواد غذایی حاوی پروتئین، ویتامین‌های گروه ب ، زینک و آهن هستند و برخی از این مواد غذایی شامل غذاهای مغذی مانند برنج قهوه‌ای، آجیل، غلات کامل، سویا، شیر بدون چربی، انواع ماهی، میوه و سبزیجات تازه می‌باشند که برای ناخن بسیار خوب هستند.

ماساژ ناخن با لیموترش تازه

www.takfars.ir

یکی از بهترین روش‌های تقویت ناخن‌ها استفاده از لیموترش تازه است. برای این منظور یک عدد لیموترش تازه را برش داده و آب آن را داخل فنجانی بریزید. سپس ناخن‌های یک دست را درون آن قرار داده و با آب لیموترش ماساژ دهید پس از چند دقیقه همین عمل را با دست دیگر خود انجام دهید. برای ماساژ ناخن‌ها با لیموترش می‌توانید تا ۱۰ دقیقه این کار را تکرار کنید. پس از طی این زمان به ناخن‌ها اندکی فرصت دهید تا خشک شود. سپس با آب شسته و از کرم مرطوب‌کننده پوست استفاده کنید.

تقوت ناخن های شکننده با روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی دیگر از روش ‌های عالی برای تقویت ناخن‌های شکننده است چون حاوی چربی اشباع است، ناخن‌ها را مرطوب می‌کند و درنتیجه از عفونت آنها پیشگیری می‌کند. می‌توانید روغن نارگیل ولرم را مستقیماً به ناخن‌هایتان بمالید و پنج دقیقه به‌ آرامی ماساژ دهید. این کار باعث بهبود جریان خون در ناخن می‌شود. این کار را دو تا سه‌ بار در روز انجام دهید. همچنین می‌توانید چند قطره آبلیمو را به مقداری روغن نارگیل ولرم اضافه کنید و به ناخن‌هایتان قبل از خواب بمالید و در طول شب دستکش بپوشید. این راهکار را به‌طور مرتب در پیش بگیرید تا ناخن‌هایتان سالم‌تر و قوی‌تر شوند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر