تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور یک حمام بدون ایراد و مرتب داشته باشید

image چطور یک حمام بدون ایراد و مرتب داشته باشید

استفاده از دکور های فانتزی و وسایل بزرگ

همه ما دوست داریم که یک حمام لاکچری داشته باشیم، با این حال یک طراحی فانتزی و اکسسوری های زیاد باعث شلوغی بیش از حد فضا می شوند. به خصوص اگر یک حمام کوچک دارید استفاده زیاد از دکوری های فانتزی فضا را بسیار کوچکتر نشان می دهند. هنگام بازسازی و طراحی حمام اندازه و چیدمان حمام خود را در نظر بگیرید. قرار دادن وسایل زیاد در یک فضای محدود اتاق را تنگ می کند و برای یک دوش گرفتن نیز دچار مشکل می شوید. وسیله های ضروری را در اولویت قرار دهید و وسایلی مانند توالت دیواری یا روشویی را در سایز کوچک انتخاب کنید تا فضایی باز و راحت ایجاد کنید. با انتخاب هوشمندانه و مینیمال می توانید یک حمام رویایی بسازید.

انتخاب مواد بی کیفیت یا ارزان

قطعاً همه دوست دارند در هزینه های خود صرفه جویی کنند، اما یک اشتباه مهم که صاحبان خانه ممکن است مرتکب شوند این است که مواد و مصالح ارزان قیمت را انتخاب می کنند. این مصالح ارزان قیمت با این که هزینه کمی دارند اما دوام و استحکام خوبی ندارند و بعداً متحمل هزینه زیادی خواهید شد. زیرا مصالح بی کیفیت نیاز به تعمیرات یا تعویض مکرر دارند. بهتر است در طراحی حمام روی وسایل، شیرآلات و مصالح باکیفیت سرمایه گذاری کنید که استحکام بالایی داشته باشند و هزینه های نگهداری زیادی نداشته باشند. توصیه می شود از کفپوش های لمینت، پلاستیکی و به طور کلی مواد بی کیفیت خودداری کنید. در عوض در طراحی حمام از سرامیک، چینی و سایر مصالح بادوام استفاده کنید که نیاز به تعمیر زیاد نداشته باشند.

تکفارس آی آر

استفاده از نوع رنگ اشتباه

این که یک رنگ پرفروش است به این معنی نیست که برای طراحی حمام مناسب است. استفاده از یک رنگ نامناسب یکی دیگر از اشتباهات رایج در طراحی حمام است. استفاده از رنگ های مخصوص محیط بسیار مهم است. رنگ های مخصوص حمام در برابر رطوبت بالا و کپک مقاوم هستند و به جلوگیری از کپک زدن کمک می کنند. حمام ها مستعد رطوبت بالا هستند که می تواند باعث کنده شدن رنگ معمولی و ایجاد کپک شوند. بنابراین باید از رنگ های مخصوص حمام استفاده کنید که در برابر رطوبت مقام باشند. این رنگ ها یک سد حفاطتی در برابر رطوبت ایجاد کرده و از کپک جلوگیری می کنند.

در نظر نگرفتن فضایی برای نگهداری وسایل

یکی دیگر از اشتباهات رایج در طراحی حمام عدم توجه به فضایی برای نگهداری وسایل است. امروزه روش های جدیدی برای نگهداری وسایل مانند کابینت های ساده و شلف های دیواری مختلف وجود دارد که با نظم دادن باعث استفاده مناسب از فضا می شود. یکی از بزرگترین اشتباهات در طراحی خانه این است که فضایی برای نگهداری وسایل در نظر گرفته نمی شود و همین باعث بهم ریختگی خانه می شود.

عدم نصب تهویه ی مناسب

www.takfars.ir

اغلب اوقات ما آنقدر نگران نمای کلی طراحی و پایان کار هستیم که تهویه ی مناسب حمام را فراموش می کنیم. در واقع تهویه ی مناسب یکی از موارد است که حتما باید در نظر بگیرید زیرا نقش مهمی در نگهداری حمام دارد. تهویه ی مناسب می تواند هوا را به طور موثرتری به گردش درآورد و سطوح رطوبت را که اغلب منجر به ایجاد کپک می شود، کاهش دهد. علاوه بر این اگر با کپک مقابله نشود، هاگ های موجود در هوا می توانند باعث مشکلات جدی سلامتی مانند آلرژی، آسم و سایر بیماری های تنفسی شوند. در طراحی حمام تهویه ی مناسب اغلب نادیده گرفته می شود، با این که نقش مهمی در سالم بودن هوای حمام داد. تهویه نامناسب می تواند منجر به تجمع بیش از حد رطوبت و رشد کپک شود و حتی بر کیفیت کلی هوای خانه شما نیز تاثیر بگذارد. توصیه می شود در حمام یک اگزاست فن نصب کنید یا یک پنجره بسازید تا هوا گردش کند و سطح رطوبت را به حداقل برساند.

محصولات معتبر
محصولات معتبر