تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور در همه جا مرکز توجه باشید و جذاب

image چطور در همه جا مرکز توجه باشید و جذاب

تمیز و خوشبو باشید

عطر بزنید و خودتان را تمیز نشان دهید. لازم نیست عطر و ادکلن شما گران قیمت باشد همین که کمی به خودتان رسیده باشید نشان می دهد برای خود ارزش قائل هستید و بهداشت فردی برای تان اهمیت دارد. بهداشت و سلامت دندان ها هم اهمیت دارند. آرایش بیش از حد برای خیلی از افراد خوشایند نیست و داشتن پوستی تمیز و شفاف بیشتر اهمیت دارد، بنابراین استفاده از کرم های مناسب برای رطوب رسانی به پوست و توجه به سلامت موها در جذابیت شما تاثیر دارند.

داشتن اعتمادبه نفس

فردی اجتماعی و خوش مشرب که اعتماد به نفس بالایی دارد در اولین برخورد، تاثیر خوبی بر طرف مقابل میگذارد. اگر چنین ویژگی هایی را در خودتان تقویت کنید، دیگران راحت تر با شما صحبت میکنند و این نشان می دهد که پذیرای حرف زدن با دیگران هستید.

تکفارس آی آر

محکم دست بدهید

نوع دست دادن شما با طرف مقابل اهمیت دارد. وقتی شل و بی تفاوت دست می دهید احساس خوبی در طرف مقابل ایجاد نمیکنید. سعی کنید شیوه دست دادن شما به گونه ای باشد که حس خونگرمی و صمیمیت اولیه را به طرف مقابل منتقل کند.

دقت به زبان بدن را فراموش نکنید

زبان بدن زبان قدرتمندی است. زبان بدن افراد مختلف درباره سطح اعتمادبه نفس و خلق وخوی آنها حرف هایی دارد. کافی است به این زبان توجه کنید. اگر میخواهید دیگران در نظر اول جذب شما شود محکم و با اراده بایستید، خم نشوید و قوز نکنید.

در این صورت حس اعتمادبه نفس و قدرت را به دیگری منتقل میکنید. دست های تان را مشت و گره کرده روی میز قرار ندهید یا دست به سینه ننشینید، این حالت ها نشان می دهند که برای طرف مقابل گارد گرفته اید.

www.takfars.ir

دست و پای تان را تکان ندهید

اگر نشسته اید دست های تان را روی زانو ها قرار دهید. هرگز ناخن تان را نجوید، با موهای تان بازی نکنید و به جان یک تکه دستمال کاغذی نیفتید. شاید در بین مکالمات یکی از این حرکات را انجام دهید ولی تکرار و تداوم آنها نشان می دهد که اضطراب و استرس دارید و این نشانه خوبی برای مخاطب شما نیست؛ حفظ آرامش برگ برنده شما در برخورد اول است.

طرز نشستن و ایستادن شما در برخورد اول اهمیت دارد، با این وجود نباید نشان دهید که مانند یک رباط حرکات خشک و غیرقابل انعطافی دارید. درصورتی که استرس داشته باشید این احساس به طرف مقابل هم منتقل می شود.

خیلی مهم . لبخند بزنید

هر چهره ای با یک لبخند ملایم زیبا تر می شود، بنابراین اگر میخواهید در نگاه اول تاثیرگذار باشید و چهره خوبی از شما در ذهن طرف مقابل شکل گیرد، لبخند را فراموش نکنید. یادتان باشد که بعد از یک لبخند به سرعت چهره ای عبوس و جدی به خودتان نگیرید و کاری نکنید که طرف تصور کند لبخند شما ساختگی و از روی اجبار بوده است.

اجازه دهید دیگران هم صحبت کنند و فقط شما متکلم وحده نباشید. وقتی پشت سر هم و بدون وقفه حرف می زنید این ویژگی برای مخاطب شما در اولین برخورد خوشایند نیست.

تماس چشمی را حفظ کنید

زمانی که در حال صحبت هستید، با مخاطب تماس چشمی داشته باشید. وقتی چشم های شما به دوردست ها خیره شود یا جای دیگری را نگاه کنید این حس در مخاطب ایجاد می شود که به حرف هایش توجه نمیکنید یا حواس تان جای دیگری است.

خوب و مرتب لباس بپوشید

مهم است که متناسب با نوع ملاقات لباس مناسبی را انتخاب کنید. لازم نیست لباس های شما مد روز و از برند های گران قیمت باشند کافی است به رنگ ها دقت داشته باشید و البته از اصل تمیزی غافل نشوید. به طور مثال اگر قرار است در اولین قرار ملاقات کاری با فردی مصاحبه شغلی انجام دهید، پوشیدن لباس های اسپرت توصیه نمی شود. حتی خوب است که به رنگ لباس های تان هم توجه کنید مثلا رنگ آبی هنگام مصاحبه های شغلی بهترین انتخاب است و حس آرام بودن شما را به طرف مقابل القا میکند.

تک فارس

در مورد خانم ها هم توصیه می شود به نوع پوشش و حتی اندازه مانتو و رنگ شال یا روسری توجه کنند. توصیه می شود که در اولین برخورد از زیورآلات زیادی استفاده نکنید و به ویژه اگر قرار است با همسر آینده تان ملاقاتی داشته باشید از انتخاب طلا و جواهرات فراوان پرهیز کنید.

شوخ طبع باشید

گاهی اوقات در میان حرف ها جملات بامزه ای بگویید که لبخند را روی چهره مخاطب تان بنشاند. البته در این کار زیاده روی نکنید و از روی اجبار سراغ شوخی های مصنوعی و اجباری نروید. برای شوخ طبعی جوک های زشت و زننده به کار نبرید و سعی نکنید از این راه صمیمیت بیشتری ایجاد کنید چون ممکن است اثر معکوس داشته باشد و فردی که با او مشغول گفت وگو هستید این رفتار را شایسته نداند و تصویر نامناسبی از شما در ذهنش شکل گیرد.

خودتان را علاقه مند نشان دهید

وقتی مشغول صحبت هستید خودتان را نسبت به موضوع مورد بحث علاقه مند نشان دهید. وقتی سرتان را حرکت نمی دهید یا با سر، صحبت های طرف را تایید نمیکنید، این زبان بدن نشان می دهد که به موضوع علاقه مند نیستید. از این رو در برخورد اول طرف مقابل شما از این طرز برخورد احساس خوبی پیدا نمیکند.

علاوه بر این بهتر است خودتان را نسبت به بعضی موضوعات علاقه مند نشان دهید و سعی کنید علایق مشترکی با آن فرد پیدا کنید. شروع صحبت می تواند در مورد آب و هوا باشد و در ادامه شاید بحث به موسیقی، فیلم های سینمایی یا سریال های تلویزیونی هم برسد.

تمرکز داشته باشید

ضمن صحبت کردن با دیگران مدام چشم تان به تلفن همراه نباشد و لابه لای صحبت ها به پیامک ها پاسخ ندهید، درصورتی که مجبور به پاسخ هستید از طرف مقابل عذرخواهی کنید. اگر می دانید که این فرد در زمینه خاصی سابقه درخشان دارد ضمن صحبت به این موفقیت اشاره ای داشته باشید و طرف را تحسین کنید.

درمورد مصاحبه های شغلی توصیه می شود در مورد شرکت اطلاعاتی کسب کنید و به مصاحبه کننده ای که برای اولین بار شما را می بیند نشان دهید با موفقیت و سوابق شرکت آشنایی دارید.

T A K F A R S

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر