تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور در دانشگاه از همه شیک تر و جذاب تر باشید

image چطور در دانشگاه از همه شیک تر و جذاب تر باشید

در انتخاب تیپ دانشجویی دخترانه و پسرانه چند اصل اساسی وجود دارد

بدترین انتخاب تیپ دانشجویی پسرانه، کت وشلوار است. تحت هیچ عنوان روز اول با کت و شلوار در دانشگاه حاضر نشوید. اگر می‌خواهید از همان روز اول اعتبارتان را از دست ندهید، دور این یک مورد را خط بکشید.

قوانین مشخصی برای پوشش دانشگاهی وجود دارد. مثلا لباس آستین کوتاه برای آقایان و مانتوهای کوتاه برای خانم‌ها ممنوع است. اما هر دانشگاهی فرهنگی مخصوص به خود دارد؛ ممکن است قوانین در یک دانشگاه سخت‌گیرانه‌تر و در دیگری آزادتر باشد.

پیشنهاد من این است که ماه اول کمی محتاطانه‌تر لباس بپوشید. در این مدت، فرهنگ، محیط و پوشش سایر دانشجویان را کمی بررسی کنید. در این بررسی حتما دانشجویان دانشکده‌ی خودتان را در نظر بگیرید. اگر دانشجوی عمران هستید، دانشجوهای هنر را ملاک بررسی قرار ندهید. معمولا بچه‌های هنر آزادترین پوشش را دارند، بچه‌های فنی، اسپرت می‌پوشند و دانشجوهای رشته‌های انسانی، با پوششی رسمی‌تر رفت‌و‌آمد می‌کنند. اما تمام این موارد بسته به دانشگاه متفاوت است.

تکفارس آی آر

در سرتاسر جهان، تیپ دانشجوها معمولا ساده است؛ چرا که آن‌ها قشری هستند که بیشتر توجه خود را به تحصیل معطوف می‌کنند. بنابراین سادگی یکی از الزام‌های یک تیپ دانشجویی شیک است.

کفش

از هرکسی که در مورد مهم‌ترین قسمت یک پوشش بپرسید، جواب متفاوتی می‌دهد. برای من یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها، کفش است و جزو آیتم‌هایی است که می‌توانید روی آن پول زیادی خرج کنید؛ چرا که مستقیما به سلامت شما هم مربوط می‌شود.

کفش دانشجویی مناسب شامل یک جفت کفش اسپرت و یک جفت کفش رسمی است. در کنار این دو مورد، یک نیم بوت برای روزهای سرد لازم است. کفش‌های پاشنه بلند به عنوان کفش دانشجویی دخترانه خیلی مناسب نیستند. تصور کنید که صبح دیرتان شده است و در راهروهای دانشگاه می‌دوید تا به کلاستان برسید؛ هر تق تق این کفش‌ها، یک خراش روی تصویر شما است.

شما قرار است مدت زمان زیادی را در دانشگاه سپری کنید. به غیر از زمانی که در کلاس‌ها هستید، زمان زیادی را هم با دوستانتان خواهید گذراند؛ مخصوصا اگر دانشجوی لیسانس هستید. بنابراین باید در انتخاب کفش‌های خود دقت زیادی به خرج دهید که طبی، سبک و راحت باشند و در طولانی مدت به پای شما آسیب نزنند.

www.takfars.ir

کیف و کوله پشتی

کیف دانشجویی یکی دیگر از موارد مهمی است که به غیر از استایل، به سلامت شما هم مربوط است. اگر دانشجوی رشته‌های فنی و مهندسی هستید، معمولا هر روز به لپ‌تاپتان نیاز خواهید داشت. بنابراین باید به سراغ کوله‌پشتی مخصوص حمل لپ تاپ بروید. اگر نیازی نیست که هر روز لپ‌تاپ همراه خود داشته باشید، کیف رودوشی هم به عنوان کیف دانشجویی شیک، گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

کیف‌های دستی، از جمله کیف دانشجویی دخترانه شیک هستند؛ ولی سعی کنید سراغ کیف‌هایی کمی بزرگ تر بروید که بتوانید یک دفتر یا کلاسور هم در آن قرار دهید.

اکسسوری‌ها

اکسسوری‌هایی مانند ساعت و زیورآلاتی مانند دستبند می‌توانند تیپ دانشجویی ساده شما را جذاب تر کنند و استفاده از ان‌ها از واجبات است. شما می‌توانید با تخفیف‌هایی استثنایی، در کمپین بوی ماه مهر ، ساعت مچی‌های جذابی را با قیمت دانشجویی خریداری کنید.

مانتو

انتخاب مانتو و شلوار دانشجویی از سخت ترین قسمت‌های انتخاب تیپ دانشجویی دخترانه است. مانتوی دانشگاهی مناسب نباید خیلی کوتاه یا تنگ باشد؛ چون ممکن است در حین ورود به محوطه دانشگاه با مشکل روبرو شوید. مانتوی رسمی انتخاب خوبی است؛ اما مدل‌های دیگری هم وجود دارند که شیک و به روز هستند و می‌توانید در دانشگاه هم آن‌ها را بپوشید. معمولا مانتوهای کتی انتخاب بهتری هستند. اگر دانشگاه سخت گیری ندارید، می‌توانید ازمانتوهای راحت تری استفاده کنید. البته بگذارید بار دیگر یادآوری کنم که مانتو و شلوار دانشجویی مناسب به شدت به استانداردهای پوششی دانشگاه شما بستگی دارد.

پیراهن و تیشرت

شما می‌توانید با چند پیراهن و تیشرت، چندین استایل متفاوت داشته باشید. پیراهن روی تیشرت از محبوب ترین استایل‌های دانشجویی است. پیراهن و شلوار جین هم ترکیب بسیار جالبی است. فقط توجه داشته باشید که طرح تیشرت‌هایی که انتخاب می‌کنید، برایتان دردسرساز نشود.

شلوار

تک فارس

شلوار دانشجویی مناسب کدام دسته از شلوارها هستند؟ شلوار جین و شلوار کتان، شلوار دانشجویی مناسبی هستند. می‌توانید این شلوارها را با پیراهن، تیشرت، انواع مانتوها و بارانی‌ها بپوشید. این شلوارها با انواع کفش‌ها هم ست می‌شوند و بهترین انتخاب برای تیپ دانشجویی هستند. سعی کنید شلوارهای جین رسمی‌تر را انتخاب کنید؛ مسلما شلوار جین زاپ‌دار انتخاب مناسبی برای دانشگاه نیست.

چادر

وقتی قدم به دانشگاه می‌گذارید، باید در طول روز فعالیت زیادی داشته باشید. کلاس‌ها در محل‌های متفاوتی از دانشکده برگزار می‌شوند. کتاب‌ها و جزوه‌های بسیاری هست که باید هر روز با خود حمل کنید. لپ‌تاپ را هم به این لیست اضافه کنید. ممکن است چادرهای عادی در این موقعیت برایتان دشوار باشند. چادر دانشجویی یکی از مدل‌های چادر اسلامی است که می‌توانید به راحتی از آن‌ها در محیط دانشگاه استفاده کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر