تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور دردهای مزمن را در بدن خود بدون دارو نابود کنید

image چطور دردهای مزمن را در بدن خود بدون دارو نابود کنید

ورزش

به گفته چارلز کیم، استادیار پزشکی توانبخشی در مرکز پزشکی لانگون

افرادی که ورزش می‌کنند و شرایط ایروبیک خوبی را حفظ می‌کنند ، درد را بهبود خواهند بخشید.

او می‌گوید، وقتی تمرین می‌کنیم، بدن نسخه خودش از مسکن‌هایی مانند اندورفین_ هورمونی که در واقع آستانه درد شما را افزایش می‌دهد _ را تولید می‌کند. اندورفین با گیرنده‌‌های مغز تعامل می‌کند و می‌تواند درک ما را از درد تغییر دهد.

تکفارس آی آر

وقتی بیماران به دکتر کیم می‌گویند که برای ورزش کردن درد زیادی دارند، او به آن‌ها پیشنهاد می‌کند که به آرامی شروع کنند و کمی پیاده‌روی یا فعالیت دیگری را انجام دهند‌، سپس مقدار ورزش را افزایش دهند .

در یک بررسی از درمان‌های غیر دارویی برای درد مزمن، محققان به این نتیجه رسیدند که ورزش در حد میانه‌ای موثر بوده است.

روغن ماهی

به گفته میشل کرونین، پزشک درمان طبیعی در اسکاتلند، روغن ماهی برای خواص ضدالتهابی آن شناخته شده است، و التهاب نقش زیادی در درد ایفا می‌کند.

در مطالعه‌ای محققان به بیمارانی با درد گردن یا کمر دستور دادند که ۱۲۰۰ میلی‌گرم روزانه از مکمل‌های روغن ماهی با اسید eicosapentaenoic و decosahexanoic acid دریافت کنند. بعد از ۷۵ روز از مصرف روغن ماهی، بیشتر از نیمی از ۱۲۵ بیمار که قبلا گزارش شده بودند گفتند که مسکن‌هایشان را قطع کردند.

www.takfars.ir

زردچوبه

کیم می‌گوید: زردچوبه Curcuma longa نیز نامیده می‌شود، زردچوبه اساسا یک ریشه است. مطالعات نشان داده است که زردچوبه خواص ضد التهابی قطعی دارد.

محققانی که ترکیبی از زردچوبه با دو ماده دیگر، گیاه پنجه شیطان و برملین را روی بیمارانی با درد ناشی ازآرتروز امتحان کردند، متوجه شدند که مخلوط، درمان درد قابل توجهی دارد. بیماران دو کپسول ۶۵۰ میلی گرمی، ۲و یا سه بار در روز می‌خوردند.

Resveratrol

در شراب قرمز، انگورها و بری‌ها وجود دارد. رسوراترول برای تاثیرات سودمند زیادی مانند ضد سرطان، محافظت مغز و حتی افزایش طول عمر شناخته شده است.

اخیرا، محققان گزارش دادند که این ماده در سطح سلولی برای تنظیم درد اثر می‌گذارد.

گرما درمانی

دکتر کرونین و کیم موافقند که استفاده از گرما مثل سرمادرمانی برای تسکین بخشیدن به درد راه‌هایی هستند که به علت قدمتشان مورد احترامند.

به گفته کرونین: حمام‌های گرم نمک ایپسوم به ذهن آرامش می‌دهد و ورودی‌های اعصاب را از بدن به مغز تغییر می‌دهد. استفاده از یخ روشی است که برای کاهش التهابات به شکل محلی کاملا پذیرفته شده می‌باشد.

نکته کلیدی این است که بدانیم چه زمانی از کدامیک استفاده شود.

تک فارس

کیم می‌گوید: وقتی شما جراحت حادی دارید فورا روی آن یخ قرار می‌دهید. برای مثال، قوزک پایتان پیچ می‌خورد و دردناک و متورم می‌شود. به گفته او، استفاده از گرما در این ناحیه جریان خون را افزایش می‌دهد و تورم را زیاد می‌کند.

کیم می‌گوید: اگر شما گرفتگی‌های پشت طولانی دارید، گرما برای آن بهترین خواهد بود. او پیشنهاد می‌کند یک دوش آب گرم بگیرید و گردن و پشتتان را زیر آب گرم (یا هر جا از بدنتان که آسیب دیده) ماساژ دهید.

مدیتیشن (مراقبه)

کیم می‌گوید: مدیتیشن می‌تواند درد را سرکوب کند. درحالی که برخی از مردمی که مضطرب می‌شوند، فکر می‌کنند که آن‌ها باید از یک روش مخصوص مدیتیشن انجام دهند، کیم به آن‌ها می‌گوید که این درست نیست.

کیم می‌گوید: مدیتیشن یک نسخه نیست. می‌توانید آموزش ببینید، می‌توانید روش‌های مختلف را ببینید و راهنمایی‌ها را دنبال کنید.

محققان با تحقیق روی ۱۰۹ بیمار با درد مزمن ، فهمیدند آن‌هایی که مدیتیشن انجام می‌دهند تسکین بیشتر درد، همچنین اضطراب و افسردگی کم‌تر و کیفیت ذهنی و زندگی بهتری را نسبت به آن‌هایی که انجام ندادند داشته ‌اند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر