تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور خانه ای خوشبو داشته باشید

image چطور خانه ای خوشبو داشته باشید

پوست میوه ها

یک اثر جانبی تاسف بار دفع زباله این است که آن ها میتوانند شروع به ایجاد بو نامطبوع کنند. برای اینکه بو را به راحتی ازبین ببریم باقیمانده پرتقال یا لیمو ترش را با پوست در آب بریزید . این کار را ماهی یک بار انجام دهید تا همه چیز بوی تازه بگیرند.

دادن بوی تازه به فر بدون پخت

کلوچه های تازه پخته شده بوی خوبی دارند، اما نیازی نیست که دستور کامل را برای پر کردن بوی گرم در خانه درست کنید. یک قاشق چای خوری یا دوقاشق دارچین ، میخک را در یک ورقه پخت بریزید. نیم ساعت آن را در فر با ۲۰۰ ° فارنهایت قرار دهید و در را باز نگه دارید. خانه را بوی تند پر میکند.

تکفارس آی آر

استفاده از دستمال معطر

استفاده از نوارهای دستمال معطر در کشو لباس ها ، لباس ها را خوشبو و تازه می سازد . همچنین می توانید از این دستمال ها در پشت پرده ، زیر صندلی ها استفاده کنید.

خوشبو سازی یخچال

می دانید جوش شیرین می تواند بوهای یخچال را از بین ببرد ، اما یک ترفند جدید دیگر وجود دارد . پنبه را آغشته به عصاره وانیل کرده و آن را در قفسه یخچال بگذارید تا بوی خوش و مطبوع به آن اضافه شود. همچنین می توانید به جای آن عصاره لیمو را روی پنبه بزنید راه های زیرکانه دیگر را با استفاده از پنبه از دست ندهید.

نمک تصفیه شده

www.takfars.ir

نصف فنجان نمک را در دستگاه خردکن پس ماند ها بریزید در حالی که آب سرد در آن می ریزید . نمک هر گونه زباله باقی مانده را دفع در حالی که بو را خنثی میکند. این کار کمک میکند ظرف پنج دقیقه آشپزخانه تان را تمیز کنید.

ایجاد بوی مطبوع در سطح گاز

می توانید خانه را بدون روشن کردن شمع های گران یا افشانگر ها خوش بو کنید. چند پوست لیمو و پرتقال را به یک یا دو فنجان آب اضافه ، بگذارید چند ساعت بجوشد و در صورت نیاز آب اضافه کنید. اینطور هوا و قابلمه را در یک مرحله مطبوع خواهید کرد. می توانید این ترفند را با یک مشت میخک امتحان کنید، آن را نیم ساعت آهسته بجوشانید.

حمام نیرو بخش

چند شاخه اکالیپتوس را به هم وصل کنید سپس آن ها را به دوش پشت جریان آب آویزان کنید. با توجه به وبلاگ نویس حمام بخار روغن های معطر را آزاد خواهد کرد و به شما در زمان شستشو نیرو می دهد. روغن اکالیپتوس می تواند به مشکلات تنفسی مانند آسم، سرماخوردگی و سینوزیت کمک کند ، پس دفعه بعد که بیمار می شوید ، این کار را انجام دهید .این بو حدود یک هفته تازه باقی خواهد ماند.

ایجاد بوی مطبوع با روشن کردن لامپ

چراغ های را خاموش کنید تا زمانی که لامپ ها سرد شوند. حالا چند قطره از عصاره وانیل را روی لامپ بریزید. وقتی چراغ را روشن میکنید، گرما به آرامی عطر را پخش میکند و بوی مطبوع فضای خانه را مثل شیرینی های تازه پخت شده پر میکند .این کار با لامپ های رشته ای بهتر عمل میکند، که گرم تر از لامپ هایCFL می شود.

تمیز کردن قطرات در یخچال

چکیدن قطراتی از بطری ها و ظرف ها در قفسه یخچال آن را کثیف و بد بو می سازد برای نگه داری بهتر آنها در ظرف ها را با پلاستیک ببندید وقتی شروع به کثیف شدن کردن آن ها را در ماشین ظرف شویی قرار دهید و بشویید.

از بین بردن بوی ظروف پلاستیکی

تک فارس

آب گوجه در از بین بردن بوی نامطبوع باقی مانده از غذا های گذشته که حتی آب و مایع هم نتوانست آنها را از بین ببرد شگفت انگیز عمل میکند.

تازگی با لیمو

لیمو را نصف کنید و داخل بشقاب قرار دهید و در نزدیکی سطل آشغال یا توالت بگذارید تا بوی لیمو در فضا بپیچد.

تازگی فریزر با قهوه

وقتی برق قطع می شود فریزر از کار می افتد شما می مانید و بوی نامطبوع غذاهای فاسد بوها را با قرار دادن قهوه در یخچال از بین ببرید.

از بین بردن بوی زباله

برای دور نگه داشتن بوهای نامطبوع زباله ، کمی جوش شیرین و یا بوراکس را در کف سطل آشغال بریزید. این بلورها به خنثی کردن بو در آشپزخانه کمک خواهد کرد. هر بار که سطل آشغال را بیرون می آورید ، پودر را تعویض کنید. همچنین می توانید از جوش شیرین استفاده کنید.

هر شمعی را روشن نکنید

نیازی نیست از شمع برای ایجاد بوی مطبوع در منزل استفاده کنید روش های زیادی را در اختیارتان گذاشته ایم تا بتوانید استفاده کنید.

جاروبرقی همزمان دوکار را انجام می دهد

T A K F A R S

بعد از اینکه کف زمین را تمیز میکنید ، بوی مطبوع بیشتری در فضا می پیچد پنبه را با عطر مورد علاقه خود خیس کنید و سپس آن را داخل کیسه جاروبرقی بیندازید. زمانی که کارهای روزمره را انجام می دهید، جارو برقی به آرامی عطر را داخل اتاق پخش خواهد کرد.

ایجاد بوی مطبوع در شومینه

شومینه گرم است اما هر لحظه ممکن است باعث بوی تعفن شود. کمی از پوست لیمو و یا پرتقال را روی شعله ها بریزید تا بو را بکشد و از سوختن پوست در آینده جلوگیری کنید به جای سوزاندن روزنامه پوست میوه بسوزانید . روغن های قابل اشتعال در پوست بیشتر از کاغذ خواهند سوخت.

مرطوب کننده های معطر

وقتی مرطوب کننده شروع به بد بویی میکنند ، ۳ یا ۴ قاشق سوپ خوری آب لیمو را داخل آب بریزید. نه تنها بو را از بین می برد بلکه بوی مطبوع می دهد. هر دو هفته یک بار انجام دهید تا بازگشت بوی بد متوقف شود.

از بین بردن بوی ماکروفر

آیا تا به حال بوی نامطبوع ماهی را از مایکروفر حس کرده اید به همین منظور کاسه ای آب و وانیل را داخل مایکروفر قرار دهید و آن را یک دقیقه روشن کنید

متراکم شدن رایحه

این دفعه به فیلتر حمام روغن گیاهی اضافه کنید رایحه در فضا پر می شود.

کاهش بوی رنگ تازه

تک فارس www.takfars.ir

رنگ کردن منزل یکی از بهترین راه ها برای زیباتر ساختن فضا است اما قبل از اینکه خشک شود بوی نامطبوعی دارد به همین منظور می توانید در قوطی رنگ وانیل بریزید تا هروقت در رنگ را باز میکنید بوی مطبوع داشته باشد.

ازبین بردن بوی سیگار

برای از بین بردن بوی سیگار می توانید کاسه ای از سرکه در منزل قرار دهید و یک سوم آن را پر کنید سرکه بوها را خنثی میکند همچنین می توانید آن را به لباس بپاشید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر