تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور حرف بزنید تا باهوش به نظر برسید

image چطور حرف بزنید تا باهوش به نظر برسید

اجازه دهید مطمئن شوم که حرف شما را درست فهمیدم.

این جمله، یک جواهر است، به خصوص زمانی که در مکالمه ای هستید که شامل اطلاعات دقیق یا پیچیده است. با گفتن اجازه دهید مطمئن شوم که حرف شما را درست فهمیدم قبل از تکرار آنچه شنیده اید، چند چیز را نشان می دهید: اول، نشان می دهید که شما واقعاً گوش می دهید و می خواهید بحث در مسیر درستی پیش رود. دوم، این فرصت را به شما می دهد تا قبل از ادامه مکالمه، دچار سوتفاهم نشوید. سوم، برخلاف تصور متفکرتر و باهوش تر به نظر می رسید.

سوال خیلی خوبی است.

وقتی کسی چیزی از شما می پرسد، در شروع پاسخ خود با سوال خیلی خوب است نشان می دهید که به کنجکاوی او احترام می گذارید و قبل از پاسخ دادن به سوال طرف مقابل فکر کرده اید.

تکفارس آی آر

نمی دانم، اما می توانم بفهمم.

تظاهر به دانستن همه چیز و داشتن پاسخ هر سوالی شما را باهوش تر نشان نمی دهد و اغلب می تواند نتیجه معکوس داشته باشد و ممکن است شما را بی صداقت و یا بی اطلاع نشان دهد. در عوض، اگر با سؤال یا موضوعی مواجه شدید که در مورد آن مطمئن نیستید، بسیار خوب است که بگویید: نمی دانم، اما می توانم بفهمم.

می فهمم چرا اینطور فکر می کنید.

همه ما در گفتگوهایی بوده ایم که کاملاً با طرف مقابل موافق نیستیم. به جای متشنج کردن بحث، یک راه عالی برای تأیید دیدگاه طرف مقابل این است که بگویید: می فهمم چرا اینطور فکر می کنید. این جمله نشان می دهد که شما به اندازه کافی ذهن بازی دارید تا دیدگاه های دیگر را در نظر بگیرید، حتی اگر لزوماً با آنها موافق نباشید.

ممکن است اشتباه کنم، اما…

www.takfars.ir

شروع یک جمله با ممکن است اشتباه کنم، اما… در واقع اعتبار شما را افزایش می دهد نه اینکه آن را کاهش دهد یا باعث شود باهوش به نظر نرسید. در حالی که ممکن است به نظر برسد که شما هدف خود را تضعیف می کنید، کاری که واقعاً انجام می دهید نشان دادن فروتنی و گشاده رویی نسبت به نظرات دیگر است.

چند لحظه به من وقت بدهید تا در مورد آن فکر کنم.

در دنیای پر سرعت امروز، فشار زیادی برای پاسخگویی سریع وجود دارد، گویی سرعت در پاسخگویی، نشان دهنده ی هوش است. اما در حقیقت وقت گذاشتن برای فکر کردن نشانه عمق تفکر و ملاحظه شماست.

می توانید در مورد آن بیشتر توضیح دهید؟

درخواست از کسی برای توضیح بیشتر روشی واقعا موثر برای نشان دادن این است که درگیر و علاقه مند به صحبت های طرف مقابل هستید. به علاوه، اگر بار اول به طور کامل متوجه منظور آنها نشده اید، شما را از سردرگمی نجات می دهد.

من عاشق چالش هستم.

این جمله ممکن است کمی تعجب آور باشد، به خصوص زمانی که شخصی با شما مخالف است یا ایده های شما را زیر سوال می برد. به جای اینکه حالت تدافعی بگیرید یا بحث را رها کنید، با گفتن من عاشق چالش هستم می توانید بازی را تغییر دهد. استفاده از این عبارت می تواند موقعیت های پرتنش را خنثی کند و راه را برای گفتگوی سازنده تر هموار کند.

دیدگاه جالبی است.

گاهی اوقات با دیدگاه هایی کاملاً متفاوت از دیدگاه های خود مواجه می شوید و ممکن است وسوسه انگیز باشد که آنها را کاملاً رد کنید. در عوض، سعی کنید با گفتن دیدگاه جالبی است. دیدگاه طرف مقابل را علیرغم مخالفت با آن محترم بدارید. این روشی محترمانه برای رسیدگی به نظرات متفاوت است و در را برای بحث بیشتر باز می گذارد.

بیایید اختلاف نظرمان را بپذیریم.

تک فارس

در نگاه اول، ممکن است این یک مکالمه به نظر برسد، اما در واقع راهی هوشمندانه برای مدیریت بن بست هایی است که در آن هیچ یک از طرفین احتمالاً از دیدگاه خود کوتاه نمی آیند. گفتن بیایید اختلاف نظرمان را بپذیریم. به این معنی است که شما به اندازه کافی به نظر طرف مقابل احترام می گذارید که اجازه دهید همانطور فکر کند، حتی اگر شما با آن مخالفید. به جای تحمیل یک بحث بیهوده، فضایی را ایجاد می کنید که در آن افراد با نظرات متفاوت می توانند همزیستی داشته باشند. این راهی است برای گفتن، من برای رابطه مان بیشتر از برنده شدن در این بحث ارزش قائل هستم و اغلب، این هوشمندانه ترین حرکتی است که می توانید انجام دهید.

از اینکه این موضوع را با من به اشتراک گذاشتید متشکرم.

این عبارت ساده، قدرتمندتر از آن چیزی است که به نظر می رسد. گفتن از اینکه این موضوع را با من به اشتراک گذاشتید متشکرم. نشان می دهد که شما پذیرای ایده ها یا بینش های جدید هستید و حتی از گفتگوهای بیشتر در آینده استقبال می کنید. این عبارت می تواند به ویژه در مکالمات شخصی یا احساسی، معنادار باشد. این یک راه عالی برای پایان دادن به بحث در سطح بالا است و باعث می شود هر دو طرف احساس احترام و شنیده شدن داشته باشند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر