تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور جلوی پارس کردن های مزاحم سگ را بگیرید

image چطور جلوی پارس کردن های مزاحم سگ را بگیرید

تمرین ، کنار گذاشتن عادتهای بد و کنترل کردن یا از بین بردن مواردی که باعث تحریک سگ میشود ، تمامی این موارد کمک میکند به سگ شما تا آرام شود . بوسیله این مقاله شما میتوانید سگ خود را آرام کرده و از آن لذت ببرید .

تمرین دادن سگ

image چطور جلوی پارس کردن های مزاحم سگ را بگیرید

یاد دادن دستور ایست . اولین قدم برای آرام کردن سگ یاد دادن لغت ایستادن یا کافیه به سگ میباشد . سعی کنید در مکان و زمانی شروع به آموزش بکنید که تمام حواس سگ به شما باشد ( وقتی که محیط ساکت و تنها هستید ) ، سعی کنید وقتیکه آموزش میدهید با سگ خود چشم تو چشم باشید . در موقع آموزش حواستان به تن صدا و بلندی صدای خودتون باشد چون شما میخواهید به سگ خود دستور دهید و سگ مجبور به اجرای آن باشد .

تکفارس آی آر

منو نگاه کن بهترین و مهمترین دستوری است که باعث جلب توجه کامل سگ به شما میشود ، برای تاثیر بیشتر میتوانید بعد از اسم سگ این لغت را به کار ببرید .

تمرین دادن لغات دستوری را در همه حالتها به سگ خود آموزش دهید ، مثلا : وقتیکه ایستاده اید یا نشسته اید و غیره ، چون اگر فقط در یک حالت به سگ آموزش دهید سگ شما فقط وقتی در آن حالت باشید به حرف شما گوش میدهد .

همانند پاراگراف قبل ، شما باید دستورات و آموزش های خود را در تمامی اتاق ها و مکان ها خانه خود به سگ آموزش دهید .

در زمان آموزش دستتان را در جیب خود نگذارید . وقتیکه اینکار را انجام دهید سگ آن را به عنوان کار خوبی انجام دادن و گرفتن جایزه تلقی میکند .

image چطور جلوی پارس کردن های مزاحم سگ را بگیرید

www.takfars.ir

انگیزه دادن به سگ برای یادگیری . هر وقت که سگ کاری را که گفتید را انجام داد به او جایزه بدهید .

قبل از نوازش کردن سگ با آن گفتن سلام را تمرین کنید .

یاد بدهید به سگ که برای خوردن غذا صبر کند . غذا را داخل ظرف بریزید و تا نصفه راه جلوی سگ ببرید سپس قبل از دادن غذا به سگ جمله ای مانند بسیار خب غذا خوردن را شروع کن را بگویید .

به سگ خود دستور ولش کن را یاد دهید .

image چطور جلوی پارس کردن های مزاحم سگ را بگیرید

یاد دادن دستورهای نشستن و آرام باش به سگ .

image چطور جلوی پارس کردن های مزاحم سگ را بگیرید

تنبیه کردن سگ جدا خودداری نمایید . اگر سگ شما رفتار غلطی داشت هیچوقت آن را تنبیه نکنید ، از داد زدن سر سگ اجتناب کنید به خاطر اینکه با وجود اینکه سگ میداند که این رفتار ناخوشایندی است اما اینکار را به عنوان توجه به سگ تلقی میکند و آن کار را باز هم تکرار خواهید کرد .

درست کردن رفتار بد سگ و پارس کردن سگ

image چطور جلوی پارس کردن های مزاحم سگ را بگیرید

تک فارس

کنترل کردن پارس کردن سگ . یکی از مهمترین رفتار بد سگ ها پارس کردن بی مورد آنها میباشد . اگر سگ شما دست از پارس کردن بر نداشت و به انجام بی مورد آن ادامه داد باید با تکنیک های زیر این رفتار سگ را اصلاح کرد .

حذف کردن عامل پارس کردن سگ ، مثلا اگر عبور رهگذر ها در پشت حیاط عامل پارس کردن است سگ را سریعا به داخل خانه بیاورید .

بی محلی کردن به سگ در هنگام پارس کردن ، روی خود را از سگ برگردانید وقتیکه شروع به پارس کردن میکند و به او بی محلی کنید و وقتیکه دیگر پارس نکرد به او توجه کنید و یک جایزه به سگ بدهید .

یاد دادن دستور ساکت به سگ ، وقتیکه سگ شروع به پارس کردن کرد میتوانید پشت سر هم این دستور را تکرار نمایید و وقتیکه پارس کردن را متوقف کرد به او یک جایزه بدهید .

image چطور جلوی پارس کردن های مزاحم سگ را بگیرید

تغییر الگوی رفتار با سگ . بعضی از سگها وقتیکه صاحبشان از خانه بیرون میرود بیقراری میکنند و رفتارهایی مانند : پارس کردن و غیره را از خود بروز میدهند شما میتوانید با راهکارهای زیر از این رفتار سگ جلوگیری کنید .

۱۵ تا ۳۰ دقیقه قبل از خروج از خانه از سگ خود دوری کنید . ۳۰دقیقه قبل از خروج از خانه کلید خود را برداشته و کفش خود را بپوشید ، در این صورت سگ این کارها را به عنوان تنها شدن نمیبیند .

برای ترک خانه زیاد جلب توجه نکنید و خداحافظی صمیمی با سگ خود انجام ندهید ، همچنین بعد از بازگشت به خانه تا رفتار سگ نرمال و خوب نشده است از غذا دادن به آن خودداری نمایید .

قبل از رفتن حواس سگ را به چیزی مانند خوراکی یا اسباب بازی و چیزهای دیگر گرم کنید تا حدود ۲۰ دقیقه تا ۳۰ دقیقه بعد از رفتن شما سگ درگیر آن باشد .

وقتیکه به خانه برمیگردید اسباب بازی را از سگ دور کنید ، تا وقتیکه دوباره میخواهید از خانه بیرون بروید آن اسباب بازی را در اختیار سگ نگذارید .

T A K F A R S

image چطور جلوی پارس کردن های مزاحم سگ را بگیرید

سگ بازیگوش خود را با سگهای دیگر آشنا کنید . خیلی از سگ ها در زندگی با انسان ها بسیار آرام هستند اما وقتی سگ دیگری را میبینند بسیار تحریک میشوند و حرکات نا معقولی از خود نشان میدهند ، در هنگام آشنایی سگ ها باید کمترین فشار روحی و استرس را به سگ وارد کنید که با نکات زیر میتوانید این کار را انجام دهید .

سگ ها را در محل مناسبی آشنا کنید مثلا در جاهایی که سگ شما احساس مالکیت میکند یا آن را دوست دارد مانند : پارک مورد علاقه ، خانه و حیاط این کار را انجام ندهید .

اگر برای یکدیگر قلدر بازی در آوردند معمولا طبیعی میباشد بهتر است که عقب باستید تا کار خودشان را انجام دهند ( البته حواستان از دور به آنها باشد تا کار به خشونت نکشد ) ، این کار یک قسمت کاملا طبیعی برای بازی کردن آنها میباشد .

از بین بردن عامل تحریک یا پارس کردن سگ

image چطور جلوی پارس کردن های مزاحم سگ را بگیرید

از بین بردن عامل تحریک . اینگونه سگ ها احتیاج دارند به اینکه از عوامل محرک دور شوند بعضی از این عوامل در زیر آمده است .

سگ خود را از درب اصلی منزل دور کنید چونکه صدایی که از بیرون می آید مانند : صدای ماشین و پیاده رو شاید باعث تحریک شدن سگ شما بشود .

اگر سگ شما نسبت به ماشین یا ماشین آشغالی و صدای غیر قابل جلوگیری دیگری واکنش نشان داد میتوانید از یک موزیک آرام یا وایت نویز ( صدای آبشار ، باد و دیگر صداهای طبیعی ظبط شده که میتوانید دانلود کنید ) استفاده نمایید .

image چطور جلوی پارس کردن های مزاحم سگ را بگیرید

تک فارس www.takfars.ir

ورزش دادن سگ . یکی از بهترین روش ها برای آرام کردن سگ ورزش کردن به همراه سگ میباشد . این کار هم سگ را آرام کرده و هم به سلامتی آن کمک میکند .

حداقل روزی ۱-۵ کیلومتر پیاده روی با سگ خود داشته باشید ، به صورت ۲ تا ۳۰دقیقه یا ۳ تا ۲۰دقیقه این کار را انجام دهید .

اگر سگ شما رفتار خوبی نسبت به ورزش داشت میتوانید از دویدن و دوچرخه سواری نیز استفاده کنید ، اگر هم رفتار خوبی نداشت میتوانید در حیاط منزل خود سگ را بدوانید .

image چطور جلوی پارس کردن های مزاحم سگ را بگیرید

استراحت دادن به سگ بعد از بازی و ورزش . مهمترین چیز بعد از ورزش استراحت کردن میباشد که شما باید بعد از غذا دادن به سگ اجازه این کار را به او بدهید چونکه در غیر اینصورت فقط بد رفتاری سگ خود را تشدید کرده اید ، استرحت دادن به سگ بعد از بازی کردن و جنب و جوش زیاد نیز ضروری است .

زمان مشخص و طول زمان خواب برای سگ معنایی ندارد . هر زمانی که احساس کردید که سگ احتیاج به خواب دارد یا خودش میخواهد اینکار را انجام دهد اجازه این کار را به او بدهید .

بعضی اوقات خستگی و استراحت نکردن سگ باعث بد رفتاری او نیز میشود .

در هنگام جایزه دادن به سگ از چیزهایی که خیلی دوست دارد برای اینکار استفاده کنید و همیشه از یک چیز برای اینکار استفاده نکنید .

محصولات معتبر
محصولات معتبر