تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور بفهمم نامزدم برای زندگی مشترک مناسب است

image چطور بفهمم نامزدم برای زندگی مشترک مناسب است

کودکی: کودکی شادی داشته

به گفته ی محققان، کسانی که کودکی شادی داشتند در دوران بزرگسالی نیز از شادی بیشتری برخوردارند. این امر زندگی مشترک آن ها را هم تحت تأثیر قرار می دهد. به علاوه، احتمال پایان دادن به یک ازدواج ناشاد در افراد شاد بیشتر است، چون چنین افرادی از اعتماد به نفس بالایی برخوردارند.

هوش: مردان باهوش درآمد بیشتری دارند

هیچ نکته ی عجیبی در این حقیقت که برخی افراد باهوش تر از سایرین اند وجود ندارد. با این حال، به گفته ی دانشمندان، ازدواج با مردان باهوش تر به یک زندگی مشترک شاد و باثبات خواهد انجامید. به علاوه، مردانی که از هوش بالاتری برخوردارند درآمد بیشتری نیز کسب می کنند.

تکفارس آی آر

اندام: تفاوت وزن میان زن و شوهر

دانشمندان در تحقیقات خود به این نتیجه رسیدند که مردان و زنان در ازدواجی بیشتر احساس رضایت می کنند که زن نسبت به مرد از اندام بهتری برخوردار است. لزومی به سوپرمدل بودن نیست. مسأله بر سر تفاوت وزن میان زن و شوهر است.

به گفته ی متخصصان، میزان شادی انسان تحت تأثیر صدها عامل است که وزن تنها یکی از آن ها است. اما پژوهش ها نشان داده زنان نباید مدام به دنبال ایده آل های زیبایی غیر واقع بینانه باشند و دائماً برای کاهش وزن تلاش کنند. این امر نقش ضروری ای در یافتن شریک عاطفی و ایجاد یک رابطه عاطفی شاد ندارد.

حس شوخ طبعی: مهم خنده ی شما است، نه دیگران

فرقی نمی کند مردی تا چه حد خوش چهره باشد، برای اغلب زنان حس شوخ طبیعی مردان بیشتر از ظاهر آن ها اهمیت دارد.

www.takfars.ir

پژوهش ها نشان داده زنان در سایت های دوستیابی بخش مربوط به شوخ طبعی را بیشتر از بخش مربوط به جذابیت ظاهری چک می کنند. بر اساس نتایج این تحقیقات، زنان فکر می کنند توانایی خوب شوخی کردن با برخورداری از هوش بالا مرتبط است، امری که چنین مردانی را در جایگاه بالاتری قرار می دهد.

با این حال، شوخ طبعی امری سلیقه ای است. شما ممکن است از یک شوخی خوش تان بیاید و از شوخی دیگری بیزار باشید. بنابراین بهترین یکی از عوامل مؤثر در موفقیت یک ازدواج، مشابه بودن حس شوخ طبعی همسران است. لازم نیست که همسرتان یک استنداپ کمدین باشد. تنها چیزی که مهم است این است که شوخی های او برای شما خنده دار باشد.

احساسات: برای مردانه و خونسرد به نظر رسیدن، احساسات خود را پنهان نمی کند

برخی زنان به دنبال مردی هستند که قوی و شجاع باشد. با این حال، تحقیقات نشان داده احساساتی بودن برای داشتن یک ازدواج موفق بسیار مهم است.

بر اساس پژوهش ها، مردانی که توانایی گوش دادن به صحبت های همسر خود را دارند، احساسات آن ها را درک می کنند و در مقابل، خود نیز احساسات شان را بروز می دهند، زندگی مشترک موفق تری دارند و احتمال تجربه ی طلاق برای آن ها کمتر است.

حمایت: داشتن حمایت در زمان موفقیت از اهمیت زیادی برخوردار است

تحقیقات می گوید حمایت از یکدیگر در زمان موفقیت مهم تر از حمایت در زمان سختی است.

به همین دلیل است که مردانی که می توانند در زمان موفقیت همسران شان واقعاً برای آن ها خوشحال باشند، بیشتر از مردانی که از همسر خود تنها در زمان سختی حمایت می کنند، از رضایت خاطر بیشتری در زندگی مشترک خود برخوردارند. این امر در مورد زنان نیز صدق می کند.

شغل: دوست دارد کار کنید و در شغل خود به موفقیت برسید

زمانی که فمینیسم در دنیا شروع به گسترش کرد، بسیاری از مردان کماکان اعتقاد داشتند زنان باید تنها خانه داری کنند. با این حال، تعداد زنانی که می خواهند شاغل و در کار خود موفق باشند روز به روز در حال افزایش است. به همین دلیل است که برابری جنسیتی در زندگی مشترک از اهمیت زیادی برخوردار است. پژوهش ها نشان داد زنان شاغلی که از سوی همسر خود حمایت می شوند، احساس شادی بیشتری می کنند. این امر احتمال وقوع طلاق را نیز کاهش می دهد.

تک فارس

پول: سعی نمی کند همه ی پول های دنیا را به دست آورد

برخی زنان به دنبال مردی هستند که درآمد زیادی داشته باشد. این زنان اغلب خودشان هم از نظر مالی موفق هستند. اما دانشندان در پژوهش های خود به این نتیجه رسیدند که که زوج هایی که پول را مهم ترین چیز نمی دانند، در مقایسه با آن هایی که می خواهند همه ی پول های دنیا را به دست آورند، زندگی مشترک موفق تری دارند.

دانشمندان پی بردند زنان و مردانی که تمرکز خود را بر روی مسأله ی پول می گذارند نمی توانند اختلافات خود را به درستی حل کنند و نسبت به یکدیگر حساس هستند.

از سویی دیگر، اینکه بگوییم که پول هیچ اهمیتی ندارد هم ریاکارانه است و همین امر هم مشکلات زیادی به بارمی آورد. صرفاً باید به خاطر داشت که مسأله ی پول نباید بر دیگر معیارهای موردنظر شما برای انتخاب شریک عاطفی، ارجح باشد.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر