تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چطور از روی حرکات یک نفر به او اعتماد نکنید

image چطور از روی حرکات یک نفر به او اعتماد نکنید

دائماً خود را با تلفن همراه مشغول می کند تا مواجهه ای با شما نداشته باشد

اگر کسی را دیدید که تمام روز از صفحه ی موبایلش چشم برنمی دارد، این امر می تواند نشانه ی ترس او از مواجهه یا نگرانی اش از پیام هایی باشد که ممکن است هر لحظه روی صفحه ی تلفن همراهش ظاهر شوند. اگر شریک عاطفی یا دوست شما یکباره این عادت را پیدا کرده، نباید از کنار آن ساده عبور کنید. مثلاً اگر سخت می تواند در زمان خوردن غذا با شما مکالمه داشته باشد و تمام مدت درگیر نوتفیکیشن های تلفن همراه خود است، سعی کنید حواس تان به کارهایش باشد و در صورت لزوم با او رو در رو شوید.

از تماس چشمی خودداری می کند یا چشم هایش را می مالد تا مشکوک به نظر نرسد

خودداری از نگاه مستقیم همیشه نشانه ی دروغگویی نیست. اما اگر متوجه شدید که فرد مقابل تان دائماً نگاهش را از شما می دزدد (نگاه خود را اغلب به سمت گوشه های راست یا چپ چشم هایش می برد)، ممکن است در حال دروغ گفتن باشد. با این حال، نباید آن را با نگاه رو به پایین اشتباه بگیرید. آدم ها معمولاً زمانی که سعی دارند چیزی را به خاطر آورند به سمت پایین نگاه می کنند. برای آنکه از راست بودن صحبت های فرد مقابل تان مطمئن شوید می توانید درباره ی چیزهایی که می گوید سؤالات جزئی از او بپرسید یا از او بخواهید که ماجرا را برعکس برایتان تعریف کند.

تکفارس آی آر

اغلب افراد از این تکنیک آگاهند و سعی می کنند از تماس چشمی خودداری کنند. برای مثال، اغلب ورق بازهای باتجربه هنگام حقه زدن، نگاه خود را به سمت دیگری می برند تا طبیعی جلوه کنند. در یک تماس چشمی صادقانه، نگاه در حین مکالمه گهگاه به سمت دیگری می رود و حالت چهره نیز در واکنش به صحبت ها تغییر می کند.

از صحبت با شما طفره می رود

به طور کلی، آدم ها یا زوج ها هنگام مکالمه، بدن، پاها یا سر خود را به سمت یکدیگر خم می کنند. اگر متوجه تغییری در حالت بدن فرد مقابل تان و نحوه ی پاسخگویی او به سؤالات خود شدید، ممکن است نشانه ی این باشد که او دارد چیزی را از شما پنهان می کند. این رفتار گاهی به شکل مجازی رخ می دهد، زمانی که ساعت ها منتظر پاسخی از سمت او می مانید. آدم ها ممکن است از این روش برای فاصله گرفتن از دیگران استفاده کنند.

این امر می تواند به این معنی هم باشد که فرد مقابل تان واقعاً علاقمند به مکالمه نیست و ترجیح می دهد آنجا را ترک کند. در این حالت سعی کنید مکالمه را برای او خیلی سخت نکنید و بپذیرید که آن شخص ارزش وقت گذاشتن ندارد.

پلک زدن سریع ممکن است نشانه ی معذب بودن باشد

www.takfars.ir

پلک کزدن امری طبیعی است. اما حواس تان به پلک زدن غیر طبیعی باشد، زمانی که فرد خیلی زیاد یا خیلی کم پلک می زند. کم پلک زدن نشانه ی این است که فرد سعی دارد به چیزی که واقعاً نیست تظاهر کند. چه از سر علاقه ی ساختگی به یک مکالمه باشد و چه دروغ بافی، هنگام مکالمه با دیگران به دنبال این رفتار بگردید. برای مثال، شعبده بازهای باتجربه کمتر از معمول پلک می زنند تا برای اجرای حقه ی بعدی خود رفتاری طبیعی داشته باشند.

دست ها و پاهای خود را ضربدری می کند تا توجه را از آن ها دور کند

۵۵ درصد از مکالمات ما به شکل غیرکلامی انجام می شود و از قضا، دست ها و پاها نقش بزرگی در آن دارند. ضربدری کردن دست ها می تواند نشانه ی داشتن حالت تدافعی یا تلاش برای مراقبت از خود باشد. ضربدری کردن پاها هم می تواند نشانه ی معذب بودن باشد. نشانه هایی مانند باز کردن بیش از حد دست ها هم ممکن است فرد را پرتوقع یا فریبکار نشان دهد.

آدم ها اغلب به طور ناخودآگاه از زبان بدن شان برای دور کردن توجه از خود استفاده می کنند. در ارتباط کلامی آن ها سعی می کنند از صحبت درباره ی خود پرهیز کنند و موضوع بحث را به سمت فرد مقابل خود برگردانند.

از دست های خود زیاد استفاده می کند

استفاده از دست ها هنگام صحبت با دیگران خوب است، چرا که به تأکید بر نکات کلیدی صحبت های خود کمک می کند و دیگران را درگیر مکالمه می کند. با این حال، همچون هر چیز دیگری، استفاده از دست ها تا زمانی خوب است که در حد تعادل باشد. در حقیقت، پژوهش ها نشان داده کسانی که هنگام صحبت از هر دو دست خود استفاده می کنند احتمالاً در حال دروغگویی هستند. افراط در استفاده از دست ها فرد را کمتر باورپذیر و دستپاچه نشان می دهد. این امر درمورد زمانی که حرکات دست فرد با کلام او همخوانی نداشته باشد هم صدق می کند و ممکن است به این معنی باشد که فرد از چیزی صحبت می کند که از آن آگاه نیست.

صادقانه بودن حرکات دست را از روی محل قرارگیری دست ها می توان تشخیص داد. دست ها باید در ارتفاع کمر قرار داشته باشند و به شکل محدود و در لحظات بخصوصی مورد استفاده قرار گیرند. به علاوه، افراد هنگام متوقف کردن مکالمه، سرعت حرکات دست خود را هم کاهش می دهند.

هنگام صحبت با شما صدایش می لرزد

هنگام مکالمه به تغییرات صدای فرد مقابل خود توجه داشته باشید. دروغگوها اغلب صدای زیرتری نسبت به صدای نرمال دارند. گرچه زیری یا لرزش صدا لزوماً به معنای دروغگویی نیست، اما اگر بتوانید علاوه بر زیری صدا، نشانه های هشدار دهنده ی دیگری هم در زبان بدن شخص مقابل تان پیدا کنید، تصمیم گیری درباره ی قابل اعتماد بودن یا نبودن او برایتان ساده تر می شود.

تک فارس

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر