تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

چرا نوشابه خوردن برای سلامتی مفید است

image چرا نوشابه خوردن برای سلامتی مفید است

ارتقا سطح انرژی

چنانچه به اندازه کافی انرژی ندارد و دنبال راهی برای از بین بردن خستگی و بی حوصلگی در طول روز هستید، نوشیدن نوشابه می تواند به شما انرژی دهد. اکثر پزشکان توصیه می کنند برای اینکه بتوان روی قند آزاد شده در بدن کنترل بیشتری داشت، خوردن یک مشت آجیل یا تکه ای میوه می تواند موثر باشد، ولی گاهی به چیزی نیاز است که تاثیر سریع تری داشته باشد. در این صورت نوشابه گزینه ای خوب است.

رفع حالت تهوع

خیلی ها ادعا می کنند که نوشیدن نوشابه می تواند باعث بهبود حالت تهوع شود. با وجود اینکه شواهر کافی مبنی بر اینکه نوشابه واقعا قادر به درمان تهوع و اسهال است، وجود ندارد، ولی آنجه که در مورد نوشابه گفته می شود این است که قند موجود در آن برای مدتی کم می تواند باعث بهبود حالت تهوع شود.

تکفارس آی آر

بهبود هاضمه

دانشمندان دریافته اند که نشویدن یک لیوان نوشابه سیاه یکی از روش های درمانی فیتو بزوار معده یا تحمع مواد غیر قابل هضم در دستگاه گوارش که باعث انسداد معده در فرد می شود، خواهد بود. اسیدیته زیاد موجود در نوشیدنی های گازدار مانند اسیده معده عمل می کند و می توانند درد شدید شکمی را کمتر کنند، انسداد را از بین ببرند و می تواند باعث حرکت دوباره مواد تحمع یافته شود.

افزایش تمرکز

نوشابه دقیقا شبیه به نوشیدن یک فنجان قهوه در شروع روز، به دلیل داشتن کافئین می تواند تاثیر یکسانی در افزایش قدرت تمرکز داشته باشد. وقتی که کافئین وارد جریان خون می شود، باعث افزایش تمرکز ذهنی می شود، پس اگر در طول روز سطح توجه شما کم می شود، یک یا دو جرعه نوشابه باعث افزایش تمرکز شما می شود. مصرف بیش از حد کافئین باعث ایجاد استرس و عصبانیت در فرد می شود.

فواید عجیب نوشابه

www.takfars.ir

حجم دهنده مو سر

چنانچه موهای لخت و کم حجمی دارید، می توانید از نوشابه برای حجم دادن و فر کردن موها استفاده کنید. برای این کار کمی نوشابه روی موهای خود بریزید و سپس با آب بشویید. اگر نیاز بود باز هم این کار را تکرار کنید.

جدا کردن آدامس

اگر به موهای شما آدامس چسبیده است، نیاز نیست که قسمتی از مو را قیچی کنید. به جای آن کمی نوشابه روی موها بریزید و بگذارید که چند دقیقه بماند. پس از چند دقیقه آدامس را خیلی راحت از موهای خود جدا کنید.

عامل زنگ زدایی

از نوشابه سیاه می توان به منظور پاک کردن لکه از روی قابلمه های مسی و فلزات زنگ زده استفاده کرد. فقط تکه فلز زنگ زده را در کاسه نوشابه قرار بدهید، چند دقیقه صبر کنید و سپس قابلمه را با فلزات آغشته به نوشابه را با دستمالی پاک کنید.

پاک کردن ظروف کثیف

کف قابلمه و تابه های سوخته شده که مواد زیادی به آنها چسبیده است و قابل جدا شدن و شستن نیست را می توانید با نوشابه تمیز کنید. برای این کار نوشابه را درون تابه یا قابلمه بریزید و اجازه دهید که یک شبانه روز بماند. سپس آنها را با اب و مایع ظرفشویی بشویید.

برق انداختن سکه

چنانچه به جمع آوری سکه علاقه دارید و سکه های شما در اثر گرد و غبار و چربی حالت کدر گرفته است نگران نباشید. کافی است که سکه ها را در حدود یک ساعت در یک لیوان نوشابه سیاه قرار بدهید، سپس سکه ها را با پارچه خشک و تمیز خشک کنید و از درخشش آنها لذت برید، گویی به تازگی سکه ضرب شده است. نوشابه می تواند زنگ زدگی را رفع کند و درخشندگی سکه را بیشتر کند.

تک فارس

از بین بردن علف های هرز

از نوشابه سیاه می توانید برای از بین بردن علف های هرز جوانه زده در پیاده روهای خارج از خانه، دیوارهای بیرونی خانی با باغچه استفاده کنید. زمان ایده آل برابی خلاص شدن از شر علف های هرز بیشتر در بهار و پاییز یا وقتی است که آنها به صورت فعال در حال رشدن کردن می باشند.

تمیز کردن سرویس بهداشتی

چنانچه برای تمیز سرویس بهداشتی و توالت در منزل مواد شوینده نداشتید، پیشنهاد می کنیم به جای شوینده های معمول، نوشابه را امتحان کنید. کربنات موجود در این نوشیدنی، آلودگی و جرم را از بین می برد و به درخشندگی سرویس بهداشتی کمک می کند. شما باید کمی نوشابه سیاه را روی محدوده مورد نظر بریزید، بگذارید یک ساعت بماند و سپس با استفاده از یک برس نواحی را تمیز کنید.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر