تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

وقتی سرما میخوریم چه بخوریم چه نخوریم

image وقتی سرما میخوریم چه بخوریم چه نخوریم

تنها چیزی که می تواند سرماخوردگی را درمان کند سیستم ایمنی بدن است بنابراین ما باید غذاهای مصرف کنیم که سیستم ایمنی بدن را تقویت میکنند تا بدن ما بتواند با تمام قدرت با سرماخوردگی مبارزه کند.

مایعات گرم

معمولا" سرماخوردگی و آنفلونزا با تب همراه است و مایعات گرم مثل چای های مختلف و سوپ های سبک برای جلوگیری از تب خیلی مفید هستند. این مایعات باید بدون شکر و یا افزودنیهای دیگر مصرف شوند زیرا شکرها و افزودنیها ممکن است توانایی بدن برای مبارزه با سرماخوردگی را کاهش دهند. چای های بدون کافئین مثل چای بابونه و چای های گیاهی دیگر بهترین مایعاتی هستند که برای جلوگیری و درمان سرماخوردگی می توان استفاده کرد.

سیر

تکفارس آی آر

سیر حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است و علاوه براین دارای ماده ای با نام " الین " است. این ماده در واقع یک ضد احتقاق طبیعی بسیار قوی است و به از بین بردن موکوسهای آلوده که تحت تاثیر ویروسهای سرماخوردگی و آنفلونزا قرار گرفته اند کمک میکند و در نتیجه احتقاق( گرفتگی بینی) را تسکین می دهد.

مرکبات

مرکبات سرشار از ویتامین سی هستند و به سیستم ایمنی بدن ما کمک میکنند تا با سرماخوردگی مبارزه کند. علاوه براین ، مرکبات منابع بسیار خوبی برای تامین شکر سالم مورد نیاز بدن ما هستند.

زنجبیل

زنجبیل هم دارای آنتی اکسیدان است و خواصی دارد که باعث تسکین درد گلو و پاکسازی معابر بینی می شود و بهتر است بصورت چای گرم استفاده شود. برای تهیه چای زنجبیل، ریشه های تازه زنجبیل را رنده کنید و در آب درحال جوش بریزید، بعد از ۵ دقیقه یک چای سالم سرشاز آنتی اکسیدان خواهید داشت.

www.takfars.ir

غذاهایی که نباید بخورید

برای جلوگیری از بوجود آمدن علائم سرماخوردگی ، بهترین راه این است که از خوردن تنقلاتی مثل اسنک و چیپس های دارای چربی بالا و مواد غذایی شیرین مثل بستنی ، آبنبات و سایر چیزهای شیرین

خود داری کنید. از نوشیدنیهای دارای کافئین نیز پرهیز کنید زیرا این نوشیدنیها آب بدن را جذب میکنند

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر