تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

وقتی زن و شوهر با هم قهر میکنند راه چاره چیست

برای جلوگیری از این موضوع لازم است مهارت های لازم برای کنترل خشم را بیآموزیم و بتوانیم این مسئله را به نحوی صحیح مدیریت کنیم.

واکنش زنان در هنگام خستگی، ناراحتی و نداشتن کنترل روی شرایط، حضور در جمع دوستان و نزدیکان و برقرار نمودن ارتباط کلامی و بین فردی است. واکنش مردان اما کاملا متفاوت است. مردان سعی میکنند با فاصله گرفتن از جمع و پرهیز از هم کلامی با دیگران، مجددا کنترل اوضاع را به دست گیرند. عدم شناخت این تفاوت بنیادی و نداشتن مهارت حل مسئله موجب می شود که هر یک از طرفین با نادیده گرفتن شرایط روحی و مکانیسم های دفاعی طرف مقابل، وضعیت موجود را هر چه وخیم تر نماید.

مردان که برای کنترل خشم و اضطراب ترجیح می دهند با کسی صحبت نکنند و در خود فرو می روند، به دلیل نداشتن مهارت های لازم، تصور مشابهی از وضعیت روحی شریک زندگی خود دارند و در مواقع ناراحتی، ارتباط کلامی مورد نیاز زنان را با آنان برقرار نمیکنند

زنان فاقد مهارت حل مسئله نیز سعی میکنند با روش خود به برطرف کردن ناراحتی همسرشان بپردازند که همان افزایش ارتباط کلامی است و همان طور که در بالا گفته شد این کال خلاف خواسته مرد خواهد بود. اگرچه در نهایت، کدورت و دلخوری مرتفع شده و قهر به آشتی منجر می شود ولی به دلیل حل نشدن مشکل، در دفعات بعدی، این رفتارها تشدید می گردد.

یکی دیگر از رفتارهای زنان در زمان ناراحتی، خرید است که به طور موقت شرایط روحی آنها را بهبود می بخشد. در واقع، اعتماد به نفس و احساس امنیتی را که می بایست از راه تعاملات کلامی با همسرش به دست آورد، موقتا با انجام خریدهای غیرضروری و بی مورد به دست می آورد.

تکفارس آی آر

این رفتار اعتیادگونه، ممکن است از خرید اجناس و کالاهای کوچک و بی اهمیت، به صرف هزینه های هنگفت بابت تغییر مبلمان و دکوراسیون و لباس های گرانقیمت بینجامد و دور باطل زوال اقتصادی و مشکلات خانوادگی از این نقطه آغاز می گردد. بار مالی خریدهای بی مورد خانم، باعث ایجاد درگیری های جدید می شود و این درگیری ها به نوبه خود میزان اعتیاد به خرید را افزایش می دهد.

همان گونه که پیش تر گفتیم، شکل مواجهه با مشکلات و بحران های روحی و روش های برون رفت از آن، در مردان به کلی متفاوت است. آقایان در هنگام سرخوردگی و در صورت نداشتن مهارت های کنترل خشم و حل مسئله، ممکن است به روابط خارج از زناشویی و اعتیاد روی بیاورند که هر دو، آثار اقتصادی فاجعه باری بر زندگی مشترک خواهند داشت.

صرف نظر از پیامدهای ناگوار روحی و جسمی، این رفتارها بار مالی سنگینی بر دوش خانواده قرار می دهد. ضمن آنچه با تغییر اولویت های مرد و کاهش تمرکز و حجم فعالیت مولد وی، همچنین نادیده گرفتن فرصت های اقتصادی پیش رو، از میزان درآمد وی نیز کاسته خواهد شد.

پس مراقب باشید، ممکن است مذاکره با همسرتان و یا بررسی و برآورده نمودن نیازهای روحی وی، به لحاظ مالی از تمام مذاکرات و تعاملات حرفه های تان ارزشمندتر باشد. البته همان طور که برای تقویت مهارت در مذاکرات تجاری و شناخت بازار، به مطالعه و شرکت در دوره های مختلف اقدام میکنید، لازم است برای کسب مهارت های کنترل خشم، حل مسئله و مهارت های ارتباطی در زندگی شخصی نیز وقت و انرژی لازم را صرف نمایید

www.takfars.ir

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر