تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

توصیه های مهم برای خرید طلای نو و دست دوم

image توصیه های مهم برای خرید طلای نو و دست دوم

نو بودن یا دست دوم بودن طلا

اگر می خواهید طلای نو بخرید حتما به بدنه طلا توجه کنید و از نبود خش و خط یا اندکی تغییر رنگ در آن اطمینان یابید، متاسفانه برخی از طلافروشان طلای دست دوم را به جای طلای نو، به مشتریان خود، می فروشند و از خریداربابت آن اجرت ساخت دریافت می کنند. طلای دست دوم، یعنی طلای کارکرده و استفاده شده که نیازی به پرداخت ۹ درصد مالیات ارزش افزوده و اجرت ساخت طلا ندارد، برای پس انداز مناسب است.

اجتناب از پرداخت پول نقد

بهتر است زمان خرید طلا از دادن پول نقد اجتناب کنید و پول را از طریق کارتخوان مغازه طلا فروشی، پرداخت نمایید، نگهداری رسید های پرداخت وجه الزامی است، در صورت پرداخت نقدی بهای طلا بهتر است مبالغ پرداختی، با جزئیات، در فاکتور، درج گردد.

تکفارس آی آر

وزن طلا

هنگام خرید طلا به وزن آن که بر اساس گرم خرید و فروش می شود، توجه نمایید، حتما خودتان زمان وزن کردن فروشنده، وزن طلا را بخوانید تا در فاکتور درست نوشته شود. برای استفاده روزمره از طلا بهتر است طلا هایی را بخرید که مقاومتر و ضخمیتر بوده و وزن بیشتری دارند.

رنگ طلا

در بازار، جواهرات با پایه ی طلای زرد، طلای سفید و رزگلد وجود دارند، حتی گاهی طلا ها که با تکنیک های خاص آبکاری و طلاسازی به رنگ آبی، سبز، قهوه ای و… نیز موجود می باشند. مرسوم ترین رنگ طلا و جواهرات همان رنگ طلایی است.

عجله ممنوع

www.takfars.ir

هنگام خرید طلا از چند گالری طلا و جواهر دیدن نمایید و از عجله کردن بپرهیزید، این کار سبب می شود که از قیمت ها و مدل های موجود اطلاعات کسب نمایید.

اجتناب از خرید طلای نگین دار

نگین ها و سنگ های به کار رفته در طلا بسیار چشم نواز و زیبا است، اما داشتن نگین و سنگ در طلا باعث می شود، هنگام فروش ارزش طلا کاسته شود پس اگر قصد سرمایه گذاری دارید، حتما طلای بدون نگین بخرید.

فاکتور طلا

فاکتور به نوعی سند مالکیت شما بر روی یک قطعه طلاست و نقش مهمی برای اثبات سرقتی نبودن یا جعلی و تقلبی نبودن یک قطعه طلا دارد. در هنگام خرید طلا به فاکتور آن توجه نمایید، شماره فاکتور، نام طلافروشی و لوگوی آن، نام و شماره تماس شما بعنوان خریدار، نام کالای خریداری شده و عیار آن، وزن طلای خریداری شده، قیمت روز طلا، قیمت متعلقات، مهر طلافروشی و… باید روی فاکتور درج شود.

خرید طلا در زمان های کم تقاضاتر

بر نرخ و قیمت طلا، عوامل مختلفی تاثیر گزار است، هنگام خرید طلا به نوسان بازار توجه کنید و زمانی طلا بخرید که طلا، نسبت به روز های قبل، افت قیمت داشته باشد، ماه هایی مانند محرم و صفر که مراسم های ازدواج برگزار نمی شوند، برای خرید طلا مناسب است ومناسبت عید نوروز و اعیاد دیگر زمان مناسبی برای خرید طلا نیست.

مقایسه

محصولات بیشمار و دارای طرح و رنگ مختلف در بازار طلا و جواهروجود دارد. قبل از خرید طلا تمام جوانب را بسنجید و مدل های مختلف طلا را با هم دیگر مقایسه و اجرت هر کدام را ببینید و با جدیدترین محصولات آشنا شوید.

عیار طلا

تک فارس

عیار طلا به ما می گوید که چه نسبتی از زیورآلات را فلزات دیگر و چه نسبتی را واقعا طلا تشکیل داده است. عیار های رایج برای طلا عیار های ۹۹۹، ۷۵۰، ۷۰۵ یا ۲۴، ۱۸ و ۱۷ عیار هستند. در عیار ۷۵۰، ۷۵ درصد طلا و ۲۵ درصد باقی مانده فلزات به کار رفته است.

شناسنامه سنگ

هنگام خرید طلای دارای سنگ قیمتی، شناسنامه سنگ را دریافت کنید و در مورد نحوه فروش آن اطلاعاتی از طلا فروش به دست آورده و از مقدار سود و ضرر در هنگام فروش مطلع شوید.

محصولات معتبر
محصولات معتبر