تک فارس
حسین (ع) چراغ هدایت و کشتی نجات است
محصولات معتبر
محصولات معتبر

نکات مهم که قبل از نوشیدن قهوه باید بدانید

image نکات مهم که قبل از نوشیدن قهوه باید بدانید

اوردوز کافئین هم ممکن است

اوردوز کافئین اتفاق بسیار بسیار نادری است، اما با مصرف زیاد نوشیدنی های کافئین دار در مدتی کوتاه ممکن است، یعنی میزانی معادل ۳۰ فنجان قهوه. مصرف بیش از ۴۰۰ میلی گرم کافئین می تواند فرد را عصبی، بی خواب و حتی زودجوش کند. برای دریافت این میزان کافئین، باید ۴ تا ۸ فنجان قهوه، بسته به میزان تلخی قهوه، مصرف کنید.

مصرف مسکن به همراه قهوه تأثیر آن را بیشتر می کند

image نکات مهم که قبل از نوشیدن قهوه باید بدانید

تکفارس آی آر

اگر تا به حال موفق شده باشید سردردتان را با یک لیوان قهوه برطرف کرده باشید، در حقیقت از کافئین به عنوان مسکن استفاده کرده اید، کاری که شرکت های داروسازی هم انجام می دهند. اگر به مواد تشکیل دهنده ی مسکن های بدون نسخه ی رایج توجه کنید می بینید که بسیاری از آن ها حاوی کافئین اند، چرا که این ماده اثربخشی این داروها را تا ۴۰ درصد افزایش می دهد.

فنلاند بزرگ ترین مصرف کننده ی قهوه در دنیا است

برزیل بزرگ ترین تولید کننده ی قهوه در دنیا است و بعد از آن، ویتنام و هند در رتبه های بعدی قرار دارند، اما از حیث مصرف، فنلاند بزرگ ترین مصرف کننده ی قهوه است، به طوری که فنلاندی ها سالانه ۱۲/۵ کیاوگرم قهوه مصرف می کنند. تنها کشور دیگر دنیا با میزان مصرف سالانه ی بیشتر از ۱۰ کیلوگرم، سوئد است.

قهوه نوشیدنی ای باستانی است و توسط بزها کشف شد

افسانه ها می گوید یک چوپان اتیوپیایی قهوه را کشف کرد، زمانی که بزهای گله اش بعد از خوردن میوه های یک درخت، شب را بیدار ماندند. چوپان این موضوع را با راهب بزرگ معبد محل زندگی اش در میان گذاشت و او هم به خواص انرژی زای آن گیاه پی برد. کشت و تجارت قهوه در قرن پانزدهم از شبه جزیره عربستان آغاز شد.

www.takfars.ir

بسیاری تلاش کردند قهوه را ممنوع کنند اما موفق نشدند

در طی تاریخ برخی رهبران دنیا تلاش کردند قهوه را ممنوع کنند. آن ها این نوشیدنی را زمینه ساز عصیان و معصیت می دانستند. این امر در قرن شانزدهم در مکه و همچنین ایتالیا رخ داد، اما همواره فردی در قدرت قرار داشت که عشق او به قهوه مانع ممنوعیت این نوشیدنی شود. سوئد هم در قرن هجدهم تلاش کرد قهوه را ممنوع کند، اما بی فایده بود.

قهوه ی دی کف همان قهوه بدون کافئین نیست

قهوه های دی کف (Decaf) کماکان مقداری کافئین در خود دارند. این نوع از قهوه به طور متوسط حاوی ۷ میلی گرم کافئین است. یک فنجان قهوه ی معمولی ۷۰ تا ۱۴۰ گرم کافئین دارد. بنابراین اگر به کافئین حساسیت دارید یا می خواهید آن را به کلی از رژیم غذایی خود حذف کنید، قهوه ی دی کف مناسب شما نیست و باید به جای آن از قهوه ی بدون کافئین (Caffeine-Free) استفاده کنید.

گران ترین قهوه ی دنیا از مدفوع به دست می آید

گران ترین قهوه ی دنیا که Kopi Luwak نام دارد، از دانه های قهوه ای تهیه می شود که از مدفوع حیوانی در اندونزی به نام زباد نخلی آسیایی استخراج می شود. این حیوان تنها دانه ی کال قهوه را دوست دارد و آن ها را به شکل نیمه هضم شده و تقریباً تخمیر شده با مدفوع خود دفع می کند. این دانه ها جمع آوری، شسته، بو داده و آسیاب می شوند.

متأسفانه با افزایش تقاضا، پرورش دهندگان قهوه این حیوانات را در قفس نگه می دارند و اغلب آن ها به سلامت این حیوانات بی توجه اند.

نوشیدن قهوه می تواند طول عمر را افزایش دهد

زمانی تصور می شد قهوه سرطان زا است. اما تحقیقات امروزه ثابت کرده کسانی که به میزان متعادل قهوه مصرف می کنند – روزی یک تا ۴ فنجان – اغلب از طول عمر بیشتری برخوردارند. علاوه بر این، مصرف قهوه، ریسک مرگ را ۸ تا ۱۵ درصد کاهش می دهد و برخی پژوهش ها هم نشان داده کسانی که قهوه مصرف می کنند از سلامت قلبی عروقی بهتری برخوردارند.

قهوه های پودری حاوی حشره اند

تک فارس

همه ی مواد غذایی مصرفی ما که طبق استانداردهای نهادهای معتبر تولید می شوند، معایبی دارند. بر اساس قوانین سازمان غذا و دارو آمریکا، قهوه های پودری به ازای هر ۴۵۰ گرم می توانند تا ۱۰ میلی گرم حاوی اجزای بدن حشرات یا حتی فضولات یا موی حیوانات باشند. همچنین نزدیک به ۴ تا ۶ درصد دانه های قهوه می توانند آلوده یا کپک زده باشند.

هشدار! این مطلب صرفا جنبه آموزشی دارد و برای استفاده از آن لازم است حتما با مشاور مربوطه یا پزشک متخصص مشورت کنید. اطلاعات بیشتر

محصولات معتبر
محصولات معتبر